{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Fejl i pas..? {{forumTopicSubject}}

Det er sådan at kommende part (allerede aftalt, dog ikke startet endnu) muligvis er en jeg skal overtage senere hen.
Jeg ville bare allerede nu høre, da jeg ikke er helt kendt i alt det med pas.

Der står i passet at min kommende part er vallak, tager man et kig nedenunder, så passer det ikke helt.
Har det nogen betydning?

Han er fra en dyreværnssag, så medmindre man kan få ham ind under et avlsforbund, skal han ikke bruges i avlen. Han skal forblive hingst så længe det ikke er et problem, han lige pt, som 3 års, total rolig og uinteresseret i damerne og virker overhovedet ikke hingstet.

Som et bonus spørgsmål, ville jeg høre, for her er jeg heller ikke så kendt, kan man om muligt få ham kåret i enten miniature eller shetland, selvom han har grønt pas?
Tvivler meget på der er en stamtavle når han er fra en dyreværnssag, men måske.
Sort hingst på 105 cm ca.

Er ikke så kendt på nogle af områderne, så hold tonen pæn.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl i pas..?
  • #1   10. jun 2017 Det lyder ikke så godt - mon ikke der er sket en ombytning af pas et eller andet sted? Fx hos formidleren (som vel også er den, der har fået lavet pas? Måske er det en fordom, men jeg sy es at det er de færreste dyreværnssager, der har den slags i orden)

• #2   10. jun 2017 Mimre:
    Det ved jeg så ikke, måske?

• #3   10. jun 2017 Som svar til dit andet spørgsmål: Du kan ihvertfald ikke kåre ham i Shetlænder. Der SKAL de have kendt stamtavle og rødt pas smiley
    Miniature kender jeg ikke til, men kunne forestille mig at det er det samme smiley

• #4   10. jun 2017 Jeg ville få en dyrlæge ud og tjekke om chip og pas stemmer overens. Hvis chip og pas passer sammen, og signalementet i passet ellers passer på ponyen, så er det nok bare SEGES som har lavet en fejl, det kan ske. Da vi fik lavet pas til vores shetlandspony var han pludselig blevet brunbroget i passet selvom han er sort. Hvis det bare er en fejl i passet så er det bare at kontakte SEGES og sende passet ind.

• #5   10. jun 2017 Du skal have den målt helt.. For en miniature må max være 106 cm i stg.

Mht. passet, så ring til Seges.. Der må jo være et chipnummer der kan bekræfte om pas og hest hører sammen...

• #6   11. jun 2017 Få aflæst hans chip som udgangspunkt, og se om den stemmer overens med det, som der står inde i passet.
    Så tag den derfra. Dr. dyr kan jo have kvajet sig, da han lavede pas.

• #7   11. jun 2017 Golden:
    Han er ikke min endnu, så alle omkostninger er jo ejers, ved ikke om hun går med til det.

• #8   11. jun 2017 Normalt aflæser dyrlægen jo uanset, når der laves handelsundersøgelse. Ellers kan du jo ikke være sikker på at hesten er identificeret korrekt.
    Hvis da ikke du kan låne en chiplæser i dit netværk

• #9   11. jun 2017 Er helt på bar bund.
    Hvor kan man låne sådan en?

• #10   11. jun 2017 smiley hos nogen der har en. Stutterier osv. Måske rideskole.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #11   12. jun 2017 Tænker du først skal tænke over disse ting når købet er en realitet som part er disse ting jo ikke relevante for dit brug af hesten smiley

Et råd hvis du køber den, få den kastreret både for ponyen s skyld, men også for din skyld når først den finder ud af den er hingst og det gør den, er det ofte for sent og den er svær at få opstaldet da meget få steder vil tage en hingst ind uanset størrelse og opførsel.

Hvis ideen skulle komme at lave et føl med den så lad den passere der er nok små ponyer derude der foræres væk til selskab også med tavle.

Tror kun den kan udstilles ved dyreskuer hvor stamtavlen er uden betydning, der gåes meget op i avl både på shettere og miniature smiley

Kommentér på:
Fejl i pas..?

Annonce