1.479 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ridning efter meniskoperation Ridning efter meniskoperation

hej HG,
Jeg fik en ret omfattende meniskoperation d. 3.3.17. Jeg startede op på ridning efter en måned, men det gik ikke. Min fysioterapeut sagde ingen ridning i 14 dage. Jeg prøver igen efterfølgende, men det går stadig ikke. 14 dages pause mere, men det bliver ved med at drille.
Jeg har en rød varmblodsvallak, som godt kan finde på at pjatte lidt og det er svært for mig når han hopper og danser lidt. Jeg overvejer om jeg overhovedet kommer til at kunne klare ham igen eller om en islænder er hvad jeg kan klare nu. Men det ville være SÅ svært at sælge Bønne ??

Er der nogen af jer der har erfaringer med ridning og knæoperationer?

Billedet er fra i dag - nu hvor jeg ikke kan ride kan han jo løbe lidt i ridehuset.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning efter meniskoperation
  • #1   5. jun 2017 Min "knæoperation" var ikke så stor om omfattende.. Men mit knæ var gået af led og jeg havde slået en fli af indersiden...
    Jeg startede op på min gamle 1'er pony stille og roligt fordi jeg vidst at han var bombesikker.
    Nu har jeg så fået en sprællende DV og jeg mærker meget sjældent noget i knæet.. Tror det handler om et godt genoptræningsforløb og så starte stille og roligt op igen.

• #2   5. jun 2017 Min knæskal har været gået af led et par gange, og derfor er jeg blevet opereret i knæet.
    Jeg kan ikke ride heste med rygsving, uden jeg er sengeliggende i op til en uge efter

• #3   5. jun 2017 Tak for svar smiley
    Jeg har fået fjernet 2/3 af min inderste menisk, så jeg mangler en stor del af den ene bruskskive i knæet. Jeg er bare ved at blive ret desperat... Det er surt ikke at kunne ride og bare stå og kigge på min hest, som trænger til at lave noget.

• #4   5. jun 2017 Jeg blev opereret i knæet for 10 år siden. Jeg har fået fjernet det meste af den indvendige menisk og brusken på knæskallen er ødelagt. Der gik ret lang tid inden jeg kunne ride uden smerter. men nu er der ingen problemer. Jeg har dog brug for mere knæstøtte end tidligere

• #5   5. jun 2017 Jeg har fået fjernet noget af menisken. Den ene bruskplade havde drejet sig i et styrt, så den sad og skar i en anden.

Jeg begyndte så småt at ride efter 2 måneder. Jeg skridtede kun det første stykke tid, og kun med dressurbøjler til den lidt lange side. Det er SÅ vigtigt at starte langsomt op, og så gradvist, stadig langsom, øge mængden du lægger pres på dit knæ. Tror det var omkring 3 måneder efter operationen jeg kunne begynde at trave 'rigtigt' mere end 3-5 skridt ad gangen smiley

Det er nu 5 år siden jeg blev opereret, og jeg rider fast, både dressur og lidt spring. Det brokker sig lidt når det er koldt, eller hvis jeg har siddet i springbøjler for længe. Det er stadig ikke så stærkt som det var før det blev skadet, så det er ikke helt så funktionelt som det andet knæ, og jeg kan derfor godt nogle gange have behov for at have en pisk med i samme hånd for at gøre op for de pres jeg har problemer med. Jeg skal også konstant være opmærksom på, at jeg sidder lige. Det skal jeg dog også når jeg står og går, fordi det virker mere naturligt at aflaste.

Men ja, mit kan godt holde til ridning. Også på en lille spilopmager smiley

• #6   6. jun 2017 Jeg er op.d.10/3 nyt korsbånd og menisk rep. Jeg fik at vide 6mdr uden ridning ?? men jeg er så småt gået i gang, trav og letridning er ikke så godt endnu men få runder går det... skrift og galop er bedre ?? min fys sagde kan du selv komme op og af så kan du begynde at ride.

hvis du er seriøs med din genoptræning og ikke skulker så burde du være hurtig klar..

min hoppe er en anelse levende når den laver lidt løjer mærker jeg hvor svag det ben er blevet ????

Kommentér på:
Ridning efter meniskoperation

Annonce