2.142 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Mathilde H
Mathilde H
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 7

Vanrøgte heste Vanrøgte heste

Hej alle.
Jeg har lige været i sommerhus, imens jeg gik en tur rundt omkring så jeg de her 4-5 islandske heste.
Jeg kaldte dem til mig og de kom løbende over til mig.
Jeg så at de ikke så særlig sunde og raske ud, deres hove så lange og dårlige ud og de så meget overvægtige ud, og så lignede de nogle der godt kunne bruge en ordentlig strigletur og noget omsorg... smiley

Jeg besluttede mig for at tage nogle billeder af dem.
Og så vil jeg lige spørge jer om i synes det er så slemt at jeg burde anmelde det og om hvem jeg så skal ringe til smiley
Tak på forhånd

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vanrøgte heste
  • Mathilde H
    Mathilde H Tilmeldt:
    jun 2017

#1   5. jun 2017 Et mere

profilbillede
  • Mathilde H
    Mathilde H Tilmeldt:
    jun 2017

#2   5. jun 2017

profilbillede
  • Mathilde H
    Mathilde H Tilmeldt:
    jun 2017

#3   5. jun 2017

profilbillede
  • Mathilde H
    Mathilde H Tilmeldt:
    jun 2017

#4   5. jun 2017

profilbillede
  • Mathilde H
    Mathilde H Tilmeldt:
    jun 2017

#5   5. jun 2017

profilbillede
  • #7   5. jun 2017 Vil du ikke nok prøve at tage en snak med ejeren, før du gør noget? Der kan være en forklaring på, hvorfor de ser sådan ud.

Jeg er helt enig med dig i, at de hove er alt for lange, men ellers synes jeg, at hestene ser meget sunde ud umiddelbart. Det er ikke synd for en hest at være beskidt smiley

Der blev for nylig sendt en anmeldelse til Dyrenes Beskyttelse om tynde heste i den stald, jeg står opstaldet hos. Der var ikke nogen af hestene der var faretruende tynde, men en der var en nyindkøbt fuldblod, der var lidt mager og en treårs, der lige havde haft en ordenlig omgang vokseværk. Der er tilknyttet foderkonsulent til stalden, og de to lidt tynde heste fik hvad de skulle bruge for at tage på igen. Det var ikke en fed følelse lige pludselig at have Dyrenes Beskyttelse rendende rundt ude i stalden. Det er også spild af ressourcer.

Det kan ikke skade at prøve at få en forklaring først. Så kan du evt. anmelde bagefter, hvis det viser sig, at der ikke er en ordentlig forklaring bag.

• #8   5. jun 2017 Tror desværre ikke det er nok til en sag.

• #9   5. jun 2017 tror nu heller ikke der er noget i det der.....

• #11   5. jun 2017 Ligner nu bare nogle heste der er sendt på "sommerferie" (og nok har gået der et stykke tid?

De kan jo have været gået over deres normale smedebesøg. Tror nu de er godt tilfredse med bare at gå og være hest smiley

• #12   5. jun 2017 Det skal nok mere til end det der.. Det ser jo ud til ud fra hovene at de har haft regelmæssigt smede besøg men som Gimlie'berg siger så er de nok bare på ferie og har hoppet over et smedebesøg... smiley men dejligt at det er nogle der er opmærksomme smiley

Mvh TT

• #13   5. jun 2017 Jeg tror, at du skal snakke med ejeren/ den som har ansvaret for hestene.

Umiddelbart vil jeg ikke mene at der er noget til en dyreværn sag.
    Og selv hvis der var, ville det være bedre at kræfterne blev brugt på dyrene end sagsbehandling

• #14   5. jun 2017 Snak med ejeren først smiley

• #15   5. jun 2017 Jeg tror ikke der er noget at komme efter. Men omvendt af alle de andre, så siger jeg meld det.

Det der sker hvis der kommer en klage til en af diverse organisationer, så kommer der en person ud og siger "undskyld vi har fået en klage, må jeg have lov til at se om dit dyrehold er som det skal være?" Og så har ejer mulighed for at fortælle, forklare og vise.

Jeg har selv haft en stående i min dør som blev vist rundt da mine stakkels ponyer, en vinter gik i 5 cm mudder, og det havde anmelder ment var dyreplageri o.0 undskyld mig men... wtf lol, har nok langt mindre mudder end de fleste.

Jeg ville selv foretrække at en organisation kom ud, fordi de har noget dyreforstand og kan se med egne øjne at tingene er ok, og tager de jo heller ikke ud 1 gang om ugen hvis der kom flere af samme klage, hvorimod, at hvis man har "privatpersoner" rendende, så kan man komme til at skulle tale med 3 om det om ugen, i stedet for den ene gang med organisationen, samt at nogle privatpersoner der anmelder, har minus forstand på nogle dyrearter og anmelder rask væk.

• #16   5. jun 2017 Jeg hopper med flertallet med at jeg syntes du skal tage en snak med ejeren.

Det er super ubehagelig at få nogen ud og tjekke for så føler man sig altså som en meget dårlig ejer.

• #18   5. jun 2017 Christina: det var dyrenes beskyttelse der kom ud og tjekkede da vores ene hest havde fået orm og var derfor blevet meget tynd

Det gik egentligt stille og fredeligt manden fik afvide hvordan tingene sto til og smuttede igen

Men fandt det meget ubehageligt lige pludselig og have DB ude og tjekke

• Mathilde H
    Mathilde H Tilmeldt:
    jun 2017

#19   5. jun 2017 Jeg vil prøve at tage en snak med ejeren næste gang jeg skal derud, det er min venindes sommerhus jeg var ved.
    Men hun siger altså de har gået sådan i flere år smiley
    Og deres hove altid ser sådan ud....

• #21   5. jun 2017 Vil sige hvis hestenes hove altid ser sådan ud, holder de dem sku pænt godt smiley

Syntes mange er begyndt at gå i for små sko og finde andres fejl.. (det er min opfattelse) hestene ser i mine øjne sunde og glade ud, og igen så kan jeg ikke helt tro at hovene altid har set sådan ud, så må de sku slide dem latterligt godt smiley

Jeg kunne hvis anmeldes for meget hvis man skal anmeldes for ikke striglede heste, 5 cm mudder eller lidt lange hove smiley

• #22   5. jun 2017 Det er nemlig lige netop det Lunse. Folk der ikke ved bedre ( vi har mange nede fra byen der går tur på vejen forbi os) og ikke har den store dyreforstand, de kan anmelde rigtig mange ting, hvor en anmeldelse til en organisation ville sortere i anklagerne, hvorimod henvendelser fra folk selv kunne resultere i at ejer konstant skal forsvare sit dyrehold

• #23   5. jun 2017 Nej, nej, nej... STOP NU! Man tager IKKE billeder af andre folks heste og hænger dem ud på nettet, og da slet ikke uden at snakke med ejeren først!!! Jeg var godt nok blevet tosset, hvis jeg som ejer af de heste opdagede dette opslag.

• #24   5. jun 2017 Sandra - ro på nu smiley Man kan jo ikke se hele hesten, så der er jo kun ejer og de nærmeste der kan identificere hestene.. Hvis man kunne se hestene og omgivelserne så det var nemt at identificere de så kan jeg godt følge dig smiley

Mvh TT

• #25   5. jun 2017 TT: det er da fuldstændig ligegyldigt om man kan se hele hesten eller omgivelserne - det er stadigvæk ikke i orden at tage billeder af andres heste og hænge dem ud for vanrøgt!

• #26   5. jun 2017 Så du mener at f.eks Byrialsen sagen aldrig skulle have blevet offentliggjort?

Mvh TT

• #27   5. jun 2017 TT: jeg ved ikke hvad det er for en sag du omtaler og det kommer heller ikke det her ved. Man kan se rigeligt af disse heste til at kunne identificere dem. Jeg står fast i min mening og så er du velkommen til at have din lige så. Jeg mener ikke at dette er ok, på nogen måde. Er man ikke tilfreds med hvad man det tager det ikke mere end 5 min og gå ned og tage en snak med ejeren.

• #28   5. jun 2017 Her: http://www.bt.dk/danmark/risikerer-to-aars-faengsel-nu-er-omstridt-hesteavler-sigtet-for-vanroegt
    Og jo det kommer jo dette indlæg ved da det er samme princip.

Mvh TT

• #29   5. jun 2017 Billeder på internettet
    Offentliggørelse på internet af billeder af genkendelige personer betragtes som en elektronisk behandling af personoplysninger. Dette gælder uanset om billedet er ledsaget af en tekst, der identificerer den pågældende. Persondatalovens regler skal derfor være opfyldt, for at en sådan behandling lovligt kan finde sted.

Situationsbilleder
    Situationsbilleder defineres i denne sammenhæng som billeder, hvor en aktivitet eller en situation er det egentlige formål med billedet. Det kunne f.eks. være gæster til en rockkoncert, legende børn i en skolegård eller besøgende i en zoologisk have.

Portrætbilleder
    Som altovervejende udgangspunkt kræver det et samtykke at offentliggøre portrætbilleder på internet.

Det er altså ikke helt forkert hvad Sandra siger, er du til stævner kåringer eller andet offenligt må du tage billeder og ligge på nettet uden tilladelse, dette gælder IKKE for privat områder smiley

• #30   5. jun 2017 Lunse - nu tænkte jeg jo ikke ligefrem ift billederne var lovlige eller ej. Jeg tænkte på sagen ift udhængning som var hvad Sandra råbte op om smiley

Mvh TT

• #31   5. jun 2017 Bum bum jeg har for år tilbage kendt en Fjordhest som blev beskåret som hestene på billed. Grunden var at han havde været forfangen og hans ben stilling ødelagt:)

Jeg har selv haft en bette pony på 30 år som havde en bule på siden af hovdet. Hun manglede to tænder og skubbede så maden ud i siden af munden så der kom en bule. Folk troede ofte det var en tandbyld. Tømte den hver aften for madrester, men hun kunne alligevel skubbe en del ud i den ene mundvig. Så husk at spørg ejer der kan være en forklaring. Ellers synes jeg hestene ser fine ud. For fede ja, men ellers sunde og raske

• Mathilde H
    Mathilde H Tilmeldt:
    jun 2017

#32   5. jun 2017 Jeg har beskåret billeder så man kun kan se hestene, ellers ville man have kunnet se omgivelserne.
    Jeg så at der lå hø/wrap udenfor på folden, godt nok helt vådt pga regnen.
    Dog tog jeg også nogle billeder af folden fordi der er hestepærer næsten over det hele men har ikke lagt dem ud nemlig pga at man kan se omgivelserne smiley

• #33   6. jun 2017 Jeg har haft besøg af dyreværnet... en dame mente at min ene nyindkøbte pony havde stået med et kæmpe sår på venstre lår!! hun havde så bare ikke gider gå tæt nok på for at se at den var barberet grundet et utydeligt brændemærke ( ponyen var chipmærket 2 gange) så ret forvirrende deraf klippet på låret så vi kunne finde ponyen rette identitet ?? jeg vidste hvem det var da hun havde talt over sig hos en bekendt.... Jeg bad hende om at næste gang måtte hun gerne gå helt hen til folden så hun kunne se rigtigt efter og eller komme og spørge mig !

Jeg tror ikke der er noget i det du ser der, jeg ville ikke anmelde men evt. spørge ejere hvordan og hvorledes man må gerne være lidt "dum" spørg hvorfor de ikke har sko på el. noget i den stil smiley

• #34   6. jun 2017 altså hvis man ikke har noget at skjule kan det da være ligemeget om dyreværnet kommer..
    man kan jo bare bede dem gå igen, hvis man mener de kommer ubelejligt, de må trods alt ikke bare vade ind på ens matrikel uden lov ..

det ville jeg ihvertfald gøre hvis de kom her. og det ikke passede ind i mit skema så ville de få besked på at gå.. passede det ind kunne de da godt få en rundvisning og forklaring på hvorfor et dyr var tynd eller barberet,
    mine dyr ser da også sære ud til tider, med sjove barberingen eller ungheste der vokser og derfor ligner øg, osv osv
    mines hove vokser stærkere om sommeren end vinter kan være ejer af de heste ikke er opmærksom på det..
    dog er dette jo kun øjebliks billeder, så føler man på nogen måde noget er galt så anmeld det endelig, jeg tænker hellere en gang for meget end for lidt..

team tindur : byrialsen som du henviser til blev faktisk offentlig gjort eller adspurgt via HN flere år før de kom frem hvad han var.. de stakkels piger blev buet ud for det, så tror de endte med ikke og anmelde sagen fordi de nærmest blev mobbet og truet for at være hysteriske og sige sådan om en god anerkendt avler smiley
    , at tænke sig havde de anmeldt den gang havde de sparet flere heste for smerter smiley derfor hellere anmelde engang for meget end for lidt,.

• #35   6. jun 2017 Kan vi lige blive enige om her, at hestene ikke er udsultet? Tvært imod..
    de 2 af dem ser LANGTÅET ud.. og har altså ikke snabelhove. Den rødes hove ser jo egentligt fine nok ud? Så hvad er der at anmelde?

Der er altså ikke nogle love om at en hest skal lige en der er på vej til stævnepladsen 24 timer i døgnet.
    Og det at du ynker hestene og mener de trænger til omsorg, er der ikke nogle der kommer ud for at følge op på.

Vi har også en nabo som har en masse ponyer gående. Og de ser også lidt tjavsede ud i pelsen til tider. OG så kommer de også altid løbende når man er ude i haven. Og de får altså den opmærksomhed de behøver..

Mange sender jo deres heste på græs nu. Og så er der også flere steder hvor man får nogle heste ind, da græsset skal holdes nede.

• #36   6. jun 2017 Du er i sommerhus ikke? Dvs du har ikke overvåget hestene mere end den ene gang, har jeg forstået det rigtig? smiley

Når hestene ser så fine ud som de gør men måske bare trænger til en beskæring så vil jeg på ingen måde være bekymret. Prøv og tænk på hvordan du selv ville have det hvis du std i personens situation? nu ved vi ikke hvad situationen er, men nogen hestes hove gror længere end andres, måske har han svært ved at finde smed i sit område?? Men hest gik for nogen måneder siden 2 måneder over smedens besøgstid fordi jeg ikke anede hvem jeg skulle have til at komme og beskære, og min hest er født indfodet så hans for hove ser altid vildt grimme ud på indersiden. de flosser fordi de gror hurtigere på indersiden nemlig smiley og det da møgtræls at skulle have DB ud og så skal man forklare hele sin roman om hvorfor man ikke lige akut kan finde en smed og hvorfor min hest er indfodet og fit og dat smiley

Altså det kan være noget så simpelt som dette så hvis det ikke er fordi du ha overvåget hestene i flere måneder ville jeg sgu ikke gå så meget op i andres heste, udover hvis de var døden nær smiley

• #37   8. jun 2017 De kunne måske godt trænge til smed, men intet alarmerende.. og tænker de er ved at skifte til Sommerpalads, som gør de kan se ret uplejede ud.. tror ikke der er noget rigtigt at komme efter, i hvert fald ikke noget dyreværnet gør noget ved..

• Dorthe J
    Dorthe J Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 2
    #38   8. jun 2017 Altså lige bort set fra., at specielt den ene, ikke skal gå alt for længe med dens lange hove, før den får problemer med smerter i benene, så kan man nok ikke rigtig gøre noget lige pt. .. Jeg ville kontakte hestenes værn eller nyt hesteliv og høre hvad man bør gøre i en sådan situation, nu da vi er flere der er opmærksomme på det...Jeg ser ikke noget forkert i de billeder, jo jeg ville nok ikke have lagt dem herud, men derimod sende dem til nyt hesteliv og sige det som det er : jeg er bekymret, men er i tvivl om jeg børe være det...Så er det nemlig fagfolk der kommer til at give deres mening, og det mener jeg altid børe komme hestene tilgode, eller i det hele taget dyrerne, da de ikke kan tale...

• Dorthe J
    Dorthe J Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 2
    #39   8. jun 2017 JEG KAN DERIMOD SE, DEN ENE HAR VÆRET FORFANGEN, SÅ JEG VILLE IKKE BETÆNKE MIG PÅ AT KONTAKTE jANNE jUNKER ( NYT HESTELIV) TELEFONISK ELLER PR MAIL MED BILLEDER..DENS LINIER I HOVEN GÅR NEDAD...det er tegn på tidligere forfangenhed, og det er ialt fald ikke godt med så dårlige hove...

• Carina  S
    Carina S Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #40   8. jun 2017 Var det ude ved bilsø?

• #41   8. jun 2017 Ja, de trænger til en beskæring, men nogle gange kan smeden bare ikke lige komme med det samme. Min smed sagde i går, at de alle gror helt vanvittigt lige i tiden. Og den ene af mine islændere ser altså også lidt pjaltet ud i tiden. Der er noget af pelsen, der bare ikke vil af! Og hun bliver ellers passet i hoved og r.. smiley Og de her islændere mangler da ihvertfald ikke mad. De ER for tykke, men jøsses, hvor er det altså svært at slanke sådan nogle nøjsomme bæster! Jeg tror de har det fint smiley

• #42   8. jun 2017 Ring til 1812. Så er der en kredsformand fra dyrenes beskyttelse, der kigger på det, og vurderer om det er noget der skal gøres noget ved. Jeg er selv kredsformand. Og vi kører hellere ud en gang for meget end en gang for lidt. Alternativt kontakt hestens værn. Jeg har også været lægmand for dem. Det er samme procedure.

• eva
    eva Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 8 Følgere: 6 Svar: 4
    #43   8. jun 2017 Ro på hold øje tag en snak islænder i pelsskifte og måske kommer smeden snart.

• #44   9. jun 2017 Jeg ville først snakke med ejer om de Hove smiley
    Godt du er opmærksom??

• Anne K K
    Anne K K Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 3
    #45   9. jun 2017 Uha, sikke en hvepse rede! Os fra landet kan nok hurtigt blive enige om, at der ikke er noget at komme efter. Og det vi alle skal huske er : Vi kender ikke dyrene, og deres historie. Vi ved ikke om smeden er bestilt. Eller om de er tilset af egen dyrlæge.
    Jeg må give Sandra ret, og så er det ligegyldigt om hele hesten vises!!
    Det er ubeskriveligt smertende for folk at deres dyr blir anmeldt!! Om det er db eller kredsdyrlægen, eller andre d er kommer ud. Især, hvis det ikke kan oplyses hvem anmelder er!
    Spørg altid ejeren, hvis der er noget at komme og spørge om. Alle dyr skal have det godt, det kan ikke afviges, men pas nu på med det anmelder samfund.
    Mvh

• #47   11. jun 2017 Det er faktisk således, at tager man billeder af andre folks heste uden deres tilladelse og offentliggør disse, så er det en strafbar handling. Og der taler vi formodentlig straffelovens § 264d.
    Men m.h.t. dyrene, så tror jeg ikke, at du kommer til at finde fodfæste for at det er en dyreværnsopgave overhovedet. Heller ikke selv om hovene er en smule flossede. Det er iøvrigt ganske almindeligt, at de bliver det, når heste går på sommergræs. Men ja hove gror mere på denne årstid, og skal muligvis beskæres en gang mere end om vinteren. Men jeg tror ikke, at du vil få medhold overhovedet i, at her kan være en sag for en dyreværnsorganisation.

• #48   12. jun 2017 Golden
    Hvad bygger du den konklusion på? At det er en strafbar handling efter STRFL paragraf 264d? Og at det overhovedet er en strafbar handling?

• #49   13. jun 2017 Lisa Læs loven - det står egentlig klokkeklart, så det burde ikke kræve yderligere forklaring. Ydermere kan det faktisk diskuteres, om der har fundet brud sted på § 72 i grundloven.

• #50   13. jun 2017 Golden
    Hmm nej ikke klokkeklart.. For at det kan falde under 264d, skal billedet være af den krænkede person selv, altså kan det ikke gå ind under når det blot er et billede af personens hest, plus der ikke er noget krænkende i hverken billedet eller den tilhørende tekst. En persons private forhold kan være sygdom, personlige kriser, selvmordsforsøg, stof- eller spiritusmisbrug, seksuelle forhold, opførsel over for ægtefælle og børn, økonomiske forhold og privat omgangskreds, hvilket jeg ikke vil mene et spørgsmål ang. en persons dyrs forhold går ind under.

GRL paragraf 72 kan det heller ikke gå ind under da anvendelsesområdet for denne er husundersøgelser, beslaglæggelser og undersøgelser af breve og andre papirer og brud på post-, telegraf- og telefonhemmeligheden. Derudover skal det også være sådanne krænkende indgreb fra den offentlige myndighed og ikke fra privatpersoner.

• #51   13. jun 2017 LM § C, der kender jeg så ret tilfældigt til anden mand, hvor vedkommende der tog billeder rent faktisk blev varetægtsfængslet. Men det har måske været en fejl, hvad ved jeg. Det var ovenstående, der blev nævnt, men måske vedkommende fotograf dengang, var trådt ind over hegnet.

• #52   13. jun 2017 Hvorfor skriver du paragraf C nu? smiley

Men varetægtsfængsling er jo heller ikke det samme som at vedkommende blev dømt, da varetægtsfængslingen netop sker inden dommen, så det har ikke så meget at sige smiley

• #53   14. jun 2017 Domsafgivelsen eller om det faldt på jorden kender jeg intet til. Det var egentlig ikke noget, som interesserede mig synderligt, så det fulgte jeg ikke med i.
    Jeg ved ikke af, at jeg har nævnt nogen C'er udover dit logo.

• #54   14. jun 2017 Golden
    Så tror jeg bare du skal passe på med at gå og sige at det er strafbart osv osv, når du åbenbart ikke er helt klar over om det er smiley

Nårh - du skrev bare paragraf i stedet for & smiley

• #55   16. jun 2017 Hvis man vælger at sætte folk i varetægtsfængsel - så må man gå ud fra, at det der er gået forud i ordensmagtens øjne ikke har været helt lovligt.

• #56   16. jun 2017 Men kan du sige at det er de nøjagtig samme forhold som med TS? Og ligemeget hvad så er det stadig dommen der er afgørende, man kan sagtens varetægtsfængsles uden nødvendigvis at blive dømt for det smiley

• #57   17. jun 2017 Som sagt, så gik jeg ikke op i efterspillet. Men ingen bryder sig vel egentlig om at komme i varetægt - skyldig eller ikke.

• #58   17. jun 2017 Men det gør jo ikke det TS har gjort, direkte strafbart smiley

Kommentér på:
Vanrøgte heste

Annonce