1.400 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Hestejob i udlandet Hestejob i udlandet
Hej Hg'ere!
Jeg er en kommende student, som i mit sabbatår godt kunne tænke mig at bo i udlandet for en tid, hvilket i sagens natur kræver et arbejde. Eftersom det kan være svært at finde ungdomsjob hjemmefra som f.eks. tjener, overvejer jeg mulighederne for at finde et staldjob eller lignende.
I danmark kan man finde noget på HG og heste-nettet, men jeg kender ikke til noget lignende i andre lande
Derfor: er der nogen af jer som kender lignende, udenlandske heste-hjemmesider? - her er det særligt med tanke på Italien, Australien og Brasilien
0 synes godt om
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 84 Svar: 625
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 535
Jeg arbejdede på stutterier i Florida og Australien i mit sabbatår og det var to super oplevelser! Sidste sommerferie skulle jeg have arbejdet på et stutteri i England, men jeg rejste efter 5 dage fordi det var så elendige arbejdsvilkår. Alle steder har jeg fundet igennem yard and groom
Hvis du vil sættes op med mine skønne arbejdsgivere i USA eller Australien, så skriv endelig
okt 2005
Følger: 137 Følgere: 114 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 456
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.557
Er det normalt muligt at finde sommerjobs derinde? Og er der noget man skal være opmærksom på?
mar 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 3 Emner: 34 Svar: 535
Jeg er jo nok ikke den bedste at spørge, da jeg kun har haft en dårlig oplevelse. Jeg tror man skal være ualmindeligt heldig for at finde et lønnet job hvis man kun kan være der i 1-2 måneder. Det sted jeg fandt i England var ulønnet men inkl. kost, logi og daglig undervisning. Men indlogeringen var umenneskelig ulækker og det eneste ridning var 1x dagligt på en halt hest på et "rideskolehold", så det var overhovedet ikke den 10 timers arbejdsdag værd
Jeg var optimistisk nok til at tro man kunne få en masse dressurundervisning gratis mod staldarbejde, for det oplevede jeg jo i USA, men det her sted var ren udnyttelse...
Hestejob i udlandet