Forelsket. (hest) {{forumTopicSubject}}
Kender i den der følelse, når man første gang sætter sig i sadlen på en hest, og det bare føles som man er kommet hjem. Man får følelsen af, at denne hest har man redet de sidste 5 år?
Det var den oplevelse, jeg havde første gang jeg sad på ryggen af Basse for 6 år siden. Og hvor har vi været et godt match.
I dag har jeg oplevet det samme. Vi har fået ny elevhest på rideskolen, den red jeg i dag, og det sagde bare klik. Jeg var kommet hjem. Det var så naturligt at ride på ham, jeg kunne mærke det der bånd. Og jeg er SÅ heldig at elevhesten er til salg. (den er udlånt til rideskolen med henblik på salg)
Skal lige prøve ham et par gange mere, og med mit eget udstyr (han går med en træls sadel, synes min røv) Men mon ikke det ender med, at der kommer en ekstra beboer her på gården. Jeg er forelsket.
Andre som har oplevet dette, at det bare sagde klik?
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Desværre havde jeg ikke råd til hende, da jeg så endelig kunne gå ud og købe hest (sammen med min søster), men jeg tænker stadigvæk på hende. Den dejligste unghest nogensinde
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
var egentlig bar forsøgskanin for min bror der overvejede køb af ham, og inden jeg hoppede op tænkte jeg fuck skal jeg derop (176cm jeg er kun 164cm).. men det øjeblik jeg sad i sadlen vidste jeg han skulle være min, alt efter det gjorde det kun mere perfekt
min nuværende hoppe havde jeg ikke den følelse med overhovedet faktisk.. købte hende fordi hun var sød og nem at have med at gøre.. og det var hvad jeg havde brug for efter jeg måtte aflive Schwante..
men den dag i dag lidt over et år siden har jeg den følelse hver gang jeg sætter mig i sadlen hun er blevet det jeg drømte om og alt føles bar så rigtigt
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Jeg havde min lille sorte grøn pas ollebolleblanding købt som 1 års selskabshest til min anden plag.
Han var kun 160 cm i stang i medvind, solskin og med et nip fe-støv, da han skulle tilrides som 4 års - og jeg var helt klar på at han skulle sælges pronto, fordi jeg som 180 cm høj ikke skulle ride på sådan en lavstammet tung lille ollebolle
Og det sagde bare KLIK da jeg sad på ham første gang
Siden da er den bette vokse til 165 cm i solskin og medvind stadigvæk - men føj hvor giver han et godt ridt hver dag.
Og stolt var jeg da han blev b-hest som 7 års, og gik sin debut i PSG til sit første landsstævne på wilhelmsborg som9 års....og absolut ikke blev nr sjok
En hest man klikker med, og som klikker meden selv, ja der kan man få det mest fantastiske samarbejde, og en daglig glæde - og det er jo det det går ud på med ridning og hestehold.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Måske det kommer en dag, meeeen jeg tvivler
mar 2011
Mvh TT
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
sep 2011
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 183
2 år efter er jeg endnu mere vild med hende. Desværre glemte hun at vokse, så blev desværre kun en lille kat 1-pony hvor hun skulle have været en stor kat. 1 pony.
Jeg har haft andre heste end hende, heste jeg har holdt af, men slet ikke på denne måde.
mar 2011
Mvh TT
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
Men nogle gange ved jeg bare ved et øjekast at den hest er jeg tosset med.
mar 2011
Mvh TT
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Men jeg oplevede det så sent som Idag.
Jeg er døjet med rideangst igennem mange år. Og valgte Idag at ride alligevel. Jeg trak det første lange stykke tid og min hjerne blev ved med at finde på undskyldninger for hvorfor jeg ikke skulle sidde op.
Til sidst hoppede jeg bare op selvom jeg var hundeangst.
Men i det jeg fik fødderne i stigbøjlerne. Fik jeg den følelse du beskriver. Jeg var hjemme. Og alt min angst forsvandt. Og tror vi red i omkring 15 minutter eller sådan noget. Før angst så kom igen og jeg hoppede af. Men den følelse af at sidde op og være hjemme. Den kan jeg virkelig nikke genkendende til Idag
dec 2013
Følger: 27 Følgere: 1 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 148
Men så fik min far og jeg egen hest, og den har jeg aldrig haft det på samme måde med. Vi har den i 2 år nu.
Jeg savner stadig rideskolehesten, og jeg ville ønske at jeg kunne få bare en tur mere...
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Det tog mig 3 år, at blive enig med Basse om at JEG bestemte, og hvor har han stukket af med mig mange gange det første år, og adskillige forsøg på "at tabe" mig. Og vi har stadig de dage hvor Basse er en "røv med øre", og vi lige igen skal diskutere, hvem som skal bestemme. - man alligevel er Basse bare men helt store øjesten - et bånd som ikke kan forklares - vi hører bare sammen ham og jeg.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Den første var min allerførste hest. Jeg havde set billeder af hende og var solgt. Da jeg så kom ud for at prøve stod der er tyk langhåret hest, som slet ikke lignede billederne, men da jeg kom på ryggen af hende, var jeg solgt. Jeg elskede den hest, men hun var speciel og vi har kæmpet gevaldige kampe og jeg har grædt snot over hende mange gange.
Anden gang skulle jeg have en stabil hest, da den jeg havde var umulig at ride ud på eller tage med i byen. Fandt denne fine vallak, og med det samme jeg kom i sadlen var jeg overbevist. Desværre trivedes den dårligt i vores flok og ændrede markant adfærd. Så den perfekte hest endte med at blive solgt ret hurtigt igen, da han slet ikke var den stabile hest jeg havde brug for.
aug 2009
Følger: 39 Følgere: 37 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 169
Forelsket. (hest)