{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
250 visninger | Oprettet:

Styrt = traumatisk for hesten ? s: {{forumTopicSubject}}

Hej , nu ved jeg ikke om det bare er mig . Men jeg har her på det seneste tænkt meget over hvad der egentlig sker inde i hovedet på hesten når rytteren fontalt flyver af , altså endten forover eller ned af halsen og sådan.

Det må faktisk være meget traumatisk for hesten første gang , /hvis ikke hver gang) altså det som plejer at skulle være på ryggen og som de burde være trygge ved , pludselig kommer flyvende og måske lander foran / meget tæt på.

Andre end mig som sommetider har sådanne tanker ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrt = traumatisk for hesten ? s:
  • #1   22. apr 2007 Egentlig et godt spørgsmål .. Hmm .. det kommer jo an på om den gør det fordi at det gør ondt rytteren sidder der.. eller .. hehe .. har aldrig tænkt over det .. XD

• #2   22. apr 2007 Jeg skulle en gang springe 1.10 på Pearl idet hun springer fortryder hun og lader så hun får en mave pumper, siden da har hun aldrig sprunget højere end 50 cm smiley

stakkel !

• #3   22. apr 2007 ynk, nu ikke hestene for meget... vi kommer os over at styrte, så kommer de vel sig også over at vi styrter....

• #4   22. apr 2007 Er styrtet et par gange på Apollo, det har været på jagt, hvor han ikke har kunne nå helt ud over springene, så har fået benet ned i sidste bom, og vi er væltet rundt, og jeg er hver gang landet foran ham.
    vi har sagtens kunne fortsætte uden problemer, han har ikke været det mindste mærket af det, udover han ikke sætter af 2-3 m før springene resten af jagten

• #5   22. apr 2007 Anne Kathrine : Ja , ikke ? .. Altså nu tænker jeg på sådan styrt over spring, eller hvor hesten snubler og sådan noget ..

• #6   22. apr 2007 ja , okay , men tænker også sådan på længere sigt .. Altså nu er min egen meget ærlig over for mig (Nesser) og fortæller mig fx. ved at slå kraftigt med halen hvis jeg fx. klemmer med udvendige underschenkel i en versade osv. tror faktisk hun vill eblive meget skræmt hvis jeg faldt af hende ..

Mere erfarne heste kommer højest sandsynligt også lettere over det, da de som regel har prøvet meget .,.

• Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
    #7   22. apr 2007 jeg faldt af min gamle pony masser af gange, især ved springning... og hver gang kom hun gående tilbage til mig, ligesom at sige: hvad er det du laver dernede?? skulle du ikke sidde på min ryg??

• #8   22. apr 2007 Aprilsnar er styrtet med mig i gallop hvor tyngdekraften satte ind og sted mig forlæns over langs hendes hals, og det er jo hvad der sker, hun får sku ingen traumer... det eneste der sker er at hun går bedre i holdning, når vi galopperer, så hun bedre kan se hvor hun løber...

Kommentér på:
Styrt = traumatisk for hesten ? s:

Annonce