{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Kørsel med heste {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Jeg skal på Roskilde dyrskue med hingst, som jeg låner.
Det er min kæreste som skal køre
Så er mit spørgsmål skal han have det kompetancebevis for at må køre med hingsten?
Eller er der nogen som ved hvem man kan skrive til hos politiet?

Hilsen heidi

Selv mener jeg at det er en privat kørsel!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med heste
  • #1   16. maj 2017 Lige nøjagtigt når det gælder udstilling af en hingst, er der en gråzone - det må jo formodes at være en avlshingst, siden du kan udstille den på skuet, og her er det meget let at glide over i erhvervsmæssig transport (udstilling af avlshingst = reklame og evt. værdiforøgelse).

    Jeg ville nok printe det relevante materiale fra nedenstående link og tage det med mig (og så ville jeg i øvrigt satse på at et dyrskue ikke henhører under økonomisk virksomhed).

    https://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Transport-af-dyr/Sider/default.aspx


  • #2   16. maj 2017 Er I sammen på turen? Er I registreret på samme adresse? Hvis ja til en af ovenstående så er der overhovedet ingen problemer. smiley så længe der er snak om privat kørsel, og han ikke er ansat i et bureau der transporterer heste så burde der overhovedet ikke være noget at komme efter smiley

    Mvh TT


  • #3   16. maj 2017 Hov..en hingst du låner... Af hvem? Er ejere et registreret stutteri e.l. Så er sagen en anden.. Jeg ville gøre som Mimre siger.. smiley

    Mvh TT


  • #4   16. maj 2017 Mange tak.
    Ja det er vi selvfølgelig.
    Ejer har ikke et stutteri, bare en privat stald.


  • #5   16. maj 2017 Jeg tænker ikke der vil være nogle problemer smiley

    Mvh TT


  • #6   16. maj 2017 Dette står på Fødevarestyrelsens hjemmeside:
    M?å jeg som privatperson køre min egen e?ller en anden privatpersons hest til et dyrskue eller et avlsarrangement uden at opfylde kravene i Transportforordningen?
    Ja, det vil som udgangspunkt falde ude??n for definitionen på en transport i forbindelse med økonomisk virksomhed. Det samme gør sig gældende, hvis du låner en rideskoles hest.
    Bemærk, at transport i forbindelse med kåringer og udstillinger kan være omfattet af Transportforordningens område, hvis dyrets handelsværdi forventes at blive øget væsentligt ved deltagelse i? det konkrete arrangement, og hvor der eventuelt forventes udbetalt store pengepræmier.


    Det har jeg ihvertfald forholdt mig til. Jeg skal også udstille min hingst, og får også en anden til at køre ham smiley


  • #7   16. maj 2017 Ud fra hvad jeg kan læse her, så må i gerne køre med ham.
    Jeg skal også derind, godt nok hoppe. Men har siddet længe og læse en masse, for at være helt sikker.

    Det står lidt nede for den første side, Ikke økonomisk virksomhed.

    http://www.neergaard.eu/files/boeckmann_2013/Informationer/REGLERFORTRANSPORTAFHESTE.pdf


  • #8   16. maj 2017 Tusind tusind tak.
    Har nemlig også bare siddet og læst og læst. Men det var også det at jeg kom frem med, at det måtte vi godt.
    Men jeg ville bare gerne være helt sikker. smiley


Kommentér på:
Kørsel med heste

Annonce