1.678 visninger
|
Oprettet:
Købe hest - mus. Erfaringer? {{forumTopicSubject}}
Hvad har folk med heste, der har haft mus og fået dem fjernet, af erfaring?
Hesten var to da musen blev fjernet og er nu tre.
jul 2008
Følger: 64 Følgere: 66 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.545
Jeg købte en hest på 2 år og 3 mdr - velvidende, han havde 2 mus, en i hasen, højre bagben, og så en i en kode i forbenet, (meget lille).
Begge mus blev fjernet et par mdr efter, så boksro m. trækketure og så ellers ud og være alm. unghest igen.
I dag er han 4 år gammel - og i fuld ridning, (som man nu engang rider en unghest, så 3-4 gange om ugen). Ingen problemer med mus, og han følges af dyrlæge og fys/osteopat jævnligt, (er god til at få lidt småskrammer andre steder, desværre, så vi har tit besøg).
Så jeg vil sige go for it. Mus skal man ikke være så bange for - siger min dyrlæge - så længe de bare ikke sidder for højt eller er særligt besværlige. Og så er det smart at fjerne dem på en unghest, da jo tidligere, man fjerner dem, jo mindre chance for problemer
Held og lykke! Lad du dig ikke skræmme af fjernede mus. De fleste forsikringer forsikrer endda benene igen efter operation uden forbehold
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 980
om jeg ville betænke mig
jun 2007
Følger: 57 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 3.173
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.745
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
Heste med mus, er en nem måde at skaffe sig en billig og god hest på.
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 980
hvor gammel er hesten og hvad har den været brugt til? spiller også ind. er den kun lige tilredet så ville jeg nok ikke tage chancen med mindre 1 afstamning virkelig lovede klasse. og 2 prisen var meget afspejlet af det.. der findes så mange heste derude idag som sælges så jeg ville nok se på andre .
men 3 ny tilredet nej jeg ville lunte videre
er den eks 10 og redet uden men hele livet ja så er sagen jo noget andet
jan 2009
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 39 Svar: 166
Købe hest - mus. Erfaringer?