1.204 visninger
|
Oprettet:
Hvad tænker ikke heste-mennesker {{forumTopicSubject}}
Hvad har i hørt ikke heste-mennesker sige om ridning?
Og hvad har jeres svar været til det?
Hvorfor tror i at de ikke forstår ridning?
Håber i vil dele jeres viden
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hun forstod godt, at jeg mente mine timelange traveture i ujævn terræn giver lidt form. (Hun har prøvet at gå med.)
Men hun opfanger nok aldrig at man kan få varmen af at ride...
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.349
"Nu når din hest er syg, kan du så ikke bare lige låne en anden hest til stævnet?"
"Det er jo bare ligesom at køre i bil.."
"Hvis en professionel rytter sætter sig op på din hest, vil den så gå som de der OL-heste?"
Hmm.. Jeg kan ikke huske hvad jeg selv har svaret, jeg har nok mere forklaret, hvorfor det de siger, ikke lige holder vand
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
maj 2012
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 261
nov 2011
Følger: 354 Følgere: 412 Heste: 8 Emner: 65 Svar: 502
Jamen de er da velkommen til at sætte sig op på en hest der skal tilrides, så kan de vurdere om ridning er nemt derefter
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Fluemaske - "Går den i blinde"
Du må ikke save hesten i munden - Ser en sav for sig.
Min hest skal have beskåret Hove - "Gør det ikke ondt, du skære jo noget af benet"
Det er lige dem jeg kan komme i tanke om
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
jeg hører oftes at de bare burde ligge i fryseren, eller at heste er skingrende sindsyge
aug 2016
Jeg er overbevist om, at der ikke kan findes en almægtig god.
Alt levende er behæftet med hvad der må kaldes design fejl, hvis de var konsekvens af et overlagt design.
Min yndlings design fejl er, at lige i centrum af synsfeltet har vi en blind plet - hvor synsnerven samler sig og forlader øjet. Det kunne enhver ingeniør gøre bedre...
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
De forstår ikke hvordan jeg kan sidde hos min heste veninde og bruge 8 timer der, og så stadigvæk have glemt at tale om et eller andet vigtigt heste grej
De forstår overhovedet ikke udtryk som: "Nu tabte du ryggen" "få bagbenene eller ryggen med" eller at hesten tabte mig
De tænker nok jeg er kule skør og egoistisk mht. Tid og penge. Men det er min tid, og mine penge. Børnene mangler intet hverken økonomisk eller Fysisk/psykisk
Mvh TT
aug 2016
Design "fejl" er heste ikke ene om. Mange af dem deler de gavmildt med os..
Men indimellem kan ting godt være tosset at tænke på, men finurligt at opleve.
okt 2016
Følger: 13 Følgere: 4 Heste: 3 Emner: 18 Svar: 236
.
"det er da nemt at ride en hest" du skulle bare vide.
.
"din hest skulle hellere gå til slagteren" nej tak, det vil jeg gerne undgå.
aug 2016
At de "anatomiske fejl og mangler" deler vi ofte selv med hestene. Så når man undres over hestens anatomi, så kan man se sig i et spejl derhjemme.
Og forundres over sig selv, også.
Jeg synes det er en fantastisk verden vi lever i, og jeg kan godt lide at undres
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 678
Ellers er den klassiske (for mit vedkommende) kæresten der spørger, når jeg kommer hjem om aftenen, hvorfor jeg har været væk så lang tid eller først kommer hjem nu... - mit modsvar er altid enten: jamen der var kage?! (Han er selv hundemenneske og kender til kagesnakken og kagespisningen blandt dyremennesker) eller: jamen Britta var lige i stalden?! Og hvis jeg virkelig skal forsvare mig selv overfor den kolde aftensmad: det er jo ikke bare at ride vel? Der hører jo ret meget andet til;)
Hvad tænker ikke heste-mennesker