Foder der feder {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg var lidt interesseret i at vide hvad i har fodret med for at hesten skulle tage på.
Sam har desværre mistet en del muskler grundet manglende træning siden året startet, og blev så desværre syg og tabte sig overi, så pt ligner han et skelet
Han får sit normale foder, sammen med loppefrøskaller og hvidløgspiller, står på græs alle de lyse timer og får al det wrap han kan æde om natten. Men han tager bare ikke på Han har også fået rapset tænder, og taget blodprøve, og har heller ikke orm..
Jeg ønsker helst nok der kunne få min hest til at tage på, men uden al stivelse og sukker, samt at det giver ham al for meget energi (for det har han nok af :P)
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 983
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 983
maxirice linocunch horsespeed, majsflager, klidmelasse, med mere er alle fede foder men stivelse eller sukker er højt. men det virker..
men søg evt herinde http://www.foderdata.com/andre-produkter.html
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Horsespeed indeholder knækket majs og melasse = masser af sukker og stivelse, så det vil jeg fraråde dig at bruge hvis din hest ikke tåler meget stivelse.
Har du prøvet at give 3dl olie (solsikkeolie, rapsolie eller andet) pr dag? Olie har et højt fedtindhold og ingen stivelse eller sukker. Fedt er dog den bedste energikilde, da det har energiindhold på 38KJ pr g!
Så den skal du også lige have med oven i hatten
apr 2008
Følger: 133 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.654
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 339
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Omega 3 Easy, Solo fra Hippolyt, Balios Naturgenuss - det er fuldfoder og har en høj dosering og høj FE. så kan du bruge en af dem og mangler hestne stadigvæk huld kan du tilføje linocrunch eller fiberpiller.
Men det kræver du fordeler det over 2-3 gange om dagen, gerne 3.
Og selvølgelig grovfoder ad libitum.
maj 2015
Følger: 39 Følgere: 43 Emner: 1 Svar: 55
Hvis det ikke er nok, så kommer du nok ikke udenom at gå lidt på kompromis mht. stivelse i foderet for en periode.
Hvad fodre du hesten med nu?
Havens Green Vet er SUPER god. Men der er en del stivelse i, så den kan godt give lidt energi.
Du kan også tage et kig på Havens Coolmix.
http://www.wpets.dk/foder/24-havens-coolmix-20-kg.html
Havrefri allroundmuesli - vores mest solgte muesliprodukt! Slow release energy
20 kg sæk
Velegnet til:
• Rekreationsheste
• Ungheste på 2 - 3 år
• Avlsheste pga. højt indhold af naturligt beta-karoten, der virker frugtbarhedsfremmende
• Heste i let eller moderat træning
• Heste i hård træning, der bliver for "varme", nervøse eller stressede af foder med havre
• Nøjsomme racer, f.eks. islændere, shetlændere, fjordheste, friesere o. lign. samt (for) trivelige heste (pga. produktets moderate energiindhold og lave stivelses- og sukkerindhold)
Download datablad for yderligere information og fodervejledning.
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
Foder der feder