{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
761 visninger | Oprettet:

Foder til miniature {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Har næsten lige fået 2 stk miniponyer.
Det foder jeg har til dem, er ved at slippe op, og derfor vil jeg sætte mig ned, og udarbejde en foderplan.

Men vil lige høre hvilket/hvikke foderemner i bruger, og hvor mange FE/eller gram i giver.

Fodrer i med færdigblandet foder, hvilket indeholder dette?

Mine får vitaminer, mineraler, samt hø og halm adlibitum( de går i løsdriftsboks, og kommer på mark)
Så det er udelukkende krybbefoderet jeg vil høre om smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til miniature
  • JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #2   20. mar 2017 Jeg ville bare nøjes med nogen vitamin brikker de fleste mærker har nogen og så et par,gulerødder, deres mad er jo deres hø smiley

• #3   20. mar 2017 Jeg ville have fravalgt kryppefodder. Skal de have det i forbindelse med fodring af andre heste eller pga vitaminer eller andet så ville jeg give dem noget lucerne smiley

• #4   20. mar 2017 Har fundet frem til, at jeg laver en foderblanding med; roepiller, lucerne og grønpiller, sort havre, valset byg, og lidt foderhvede. Har tænkt at give 0,46 FE og så hø ved siden af.

De får ''bolsjer'' med vitamin og mineraler, samt slikkesten.

De skal over sommeren i træning, og vil blive brugt flere dage i ugen.

Den ene får olie, da han har skæl. Han er også franskstillet på bagbenene, men uden betydning.
    Og så er de begge knapt tre år. Men ellers sunde og aktive små ponyer.

• #6   20. mar 2017 Ja, ved godt de har pavo, de får pavo nu smiley
    Men kan få 91 kg for 400 kr, og gederne skal også have, så synes både det er nemmere og billigere sådan smiley

• #7   20. mar 2017 Hold da op hvor du putter meget i krybben... Du gør dem en bjørnetjeneste.. De behøver ikke andet end vit/min og hø. Baby fik en masse ting i krybben før hun kom hjem til mig.. Hun vejede næsten 100kg for meget og var tæt på at blive forfangen.. Så jeg anbefaler dig at nøjes med vit/min i krybben.

Mvh TT

profilbillede
  • #9   20. mar 2017 Synes ikke det er meget. Alt bliver vejet af i gram, og udregnet i FE, så de får det de skal have. (Antal FE) smiley de får ikke meget af hvede og byg, men derimod roepiller og lucerne piller.
    Har valgt disse grundet FE/kg, tyggetid, og mave/tarm. smiley

Men tak for jeres indput indtil videre smiley

• #10   20. mar 2017 Mine vejer som de skal. Se bort fra pelsen, som næsten er længere end benene smiley

profilbillede
  • #11   20. mar 2017 Stivelsesindholdigt foder er generelt rigtig dårlig for hestens mave-tarmsystem. Det eneste du får ud af det, er en sur fordøjelse.

Nu aner jeg ikke hvilken træning du snakker om. Men er det fordi de skal trække vogn eller andet og har brug for lidt ekstra energi, ville jeg overveje at tildele dem vitaminer og så lidt fiberpiller efter behov.
    Og så godt grovfoder ved siden af self.

Havre/byg er ikke særlig velegnet hestefoder...

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #12   20. mar 2017 For poniernes skyld så lad dem få deres FE som hø ikke som krybbefoder, at de skal arbejde lidt 4 gange om ugen er stadig kun foder til vedligehold.

Krybbefoder er for vores skyld ikke for hestenes smiley når vi altså taler hobbyheste smiley

• #13   20. mar 2017 Skid hul i FE beregningerne smiley

Korn er bestemt ikke sundt for hestene.
    Synes du skal nøjes med hø/wrap, efter ædelyst og vit/min. Tager de på, så put det i slowfeeder. Taber de sig, så tilsæt noget noget krybbefoder, men hold dig for guds væk fra havre/hvede/byg..

• #14   21. mar 2017 Jeg ville bestemt også råde dig til at undlade byg, hvede og havre til de små. Roepiller er dog udemærkede. Min får opblødte roepiller, lucerne og vitaminer som det eneste krybbefoder. smiley

Kommentér på:
Foder til miniature

Annonce