Pris for løsdrift {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Jeg har fået fat i et stykke jord, der ligger lige bag ved mit hus. Her vil jeg lave løsdrift til min egen vallak, og for at han får selskab vil jeg gerne have et par opstaldere.
Men jeg har ingen idé om, hvad jeg skal tage i opstaldningspris.
Lidt om hvordan det bliver:
To store folde, så jeg kan flytte dem hvis dem hvis den ene bliver for mudret.
Stort nybygget læskur (indtil videre 30kvm, med mulighed for at udvide senere)
Overdækket strigleplads
Tørv/træpille/spånebund i læskuret da min egen ikke tåler støv
Fodring to gange dagligt enten med eget foder eller med mit
Daglig udmugning
Dagligt opsyn med hestene
Altid frisk vand
Hø/halm/frøgræs flere gange dagligt (ikke ad libitum, da min egen har været forfangen, men de vil være dækket ind)
Der vil måske blive mulighed for at ride på et jordstykke, ellers er der både ridebane og hal i nærheden
Bus og letbane lige til døren
Det ligger lige midt i Kolind på Djursland
Der er garanteret flere ting jeg kunne fortælle, men det er som sagt helt nyt
Hvad tænker I at jeg kan tage for opstaldning? Skal jeg vente med at udregne en pris til jeg kender prisen på hø osv?
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 70 Svar: 1.380
Der har jeg adgang til min. 10 km ridesti og vi har en lille rounddel. Samtidig har vi ca. 2 km i skridt til den nærmeste ridehal/bane.
Hvis jeg var dig ville jeg gøre op med mig selv om du vil sørge for foder (mængderabat) eller om de selv skal have med. Du skal jo også tage stilling til om du gider at fodre med mange foderblandinger osv.
Samtidig ville jeg nok sige at hø var ud over opstaldningsprisen eller at xx antal kilo koster xx kr. så er det nemmere at administrere i forhold til den enkelte hest
Og så ville jeg også overveje i forhold til vinterfold for jorden bliver temmelig hurtig helt ødelagt om vinteren så skal de gå på de samme folde som om sommeren??
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 4 Emner: 19 Svar: 329
Det er vel lidt svært at udregne hø pr hest når de går sammen? Man ved jo ikke hvor meget den enkelte spiser..
Jeg vil gerne sørge for foder, men hvis man nu ikke vil have det samme som min får, så vil jeg gerne fodre med det.. Jeg vil gerne give så meget med i prisen som muligt, jeg har tid til det, og tror gerne min kæreste så at det kan løbe rundt, så vi ikke har for store ekstra udgifter på det..
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.452
Der er en 20*40 bane på stedet, vaskeplads, skabe og strigleplads.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Til vinteren tager jeg de to andre folde som de får pløret op, også sår vi nyt græs i de næste forår, og vinteren efter får de en fast vinterfold. og om sommeren har jeg fire folde at rokkere rundt på så en fold får 3 uger at vokse på og ikke bliver fuldstændig bidt ned...
Mvh TT
aug 2011
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Hvis muligt investere i automatisk vanding i løsdrift så du ikke hele tiden skal fylde bajler
Vil ikke fortælle hvad jeg ville tage fordi det er løsdrift er det stadig det samme arbejde hvis du vil påtage dig så meget som du har skrevet, hvor lidt vil du arbejde for om dagen, lad os sige at du får 20 kr om dagen så er det 600 kr
Dertil kommer vedligehold af folde og hegn, foder, hø, bund
Du vil blive overrasket over hvor mange timer du skal bruge på projektet med fuldpasning men kan godt forstå at det er hyggeligt med selskab synes bare ikke du skal betale for at have det
maj 2011
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 67 Svar: 948
Vi har ridebane, ridehus og gode turmuligheder.
Jeg vil mene at du kan tag omkring 6-700kr for det incl. hø/wrap men uden foder.
mar 2011
Mvh TT
mar 2011
Mvh TT
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Og med 2 fodreaftner (resten fuldpas)
Men med gode store folde og en god løsdrift og rigtig flot natur omkring.
Jeg flytter så min hest her til den første. Her får jeg:
Ridehal
Løsdrift
Flytning frem og tilbage til større fold dagligt.
Foder
Vitaminer
Hø
Halm
Fuldpas generelt (altså udmuning, fodring osv.)
Og ridebane tæt på.
Desuden er der planer om engang næste år at blive lavet ridebane, springbane og roundpen på stedet
For dette giver jeg 700.
Alt efter hvor langt ridehal og det ligger væk. Vil jeg nok sige omkring de 600
Havde der været ridehal og ridebane på stedet. Ville jeg nok have sagt omkring 800.
feb 2005
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Svar: 76
Tråd stareter. Hvor meget jord har i lejet?
Som TT forslår vil jeg også tilbyde heste som din egen opstaldning. Har 2 heste selv og de vil ikke kunne gå i løsdrift sammen foedi de har vidt forskellige foder behov.
mar 2011
Mvh TT
aug 2011
Jeg er helt enig med jer i, at jeg skal gøre det klart når jeg søger opstaldere, at det er den friske luft der lægges vægt på, og ikke græs..
Pris for løsdrift