1.422 visninger
|
Oprettet:
Kapsun jern på næsen vs uden {{forumTopicSubject}}
Jeg har i længere tid overvejet om jeg skal købe en kapsun. Jeg havde tænkt at jeg ville starte på noget akademisk dressur.
Men sagen er den at i de fleste videoer jeg har set på YouTube er det den klassiske kapsun med jern i næsen. Jeg har hørt at den skulle give et konstant pres på næseryggen, men hvorfor er der så så mange der bruger den. Hvad er det gode ved den i forhold til uden jern?
Også har jeg også set dem uden jern. De er billigere og det er selvfølgelig et plus, men hvad er fordelene/ulemperne ved uden jern på næsenryggen?
Mvh Signe
sep 2014
Følger: 37 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 203
sep 2014
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 222 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Jeg var så træt af den med kæde, da den skulle spændes helt vildt hårdt for ikke at glide rundt, når jeg brugte den til longering.
Nu har jeg fået syet en fra Klitgaard design og den sidder meget bedre. Glider kun ganske lidt, når hesten mister balancen lidt. Ellers ligger den helt perfekt. Har lige testet den til ridning idag, og det var også helt perfekt.
sep 2014
Den handler om hvordan man får kapsunen til ikke at glide rundt og om man skal have med eller uden jern:
http://livsridekunst.dk/kort-om-kapsunen/
Kapsun jern på næsen vs uden