{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Sur ved tandskift? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er så heldig at være ejer af en skøn irish cob hoppe, som fylder 3år til april. Det er første gang jeg har en så ung hest, så støder indimellem på nogle ting der er helt nye for mig. Så er det godt man kan høste lidt erfaringer herinde fra smiley

I denne omgang er det tandskift og erfaringer omkring dette jeg søger.
Hun har endnu ikke smidt nogle tænder, men tror de 2 øverste fortænder er tæt på. Tandkødet er begyndt at trække opad samt er en smule rødt, umiddelbart virker de ikke løse. Hun er generet når hun tygger, og taber indimellem lidt. Hun fik ordnet tænder i september, så hun burde ikke have spidser mm.
Normalt er hun (med en enkelt undtagelse) meget glad for alle andre heste og ville hellere end gerne hilse. Men da vi idag var inde og gå lidt rundt i ridehuset, lagde hun ører af samtlige heste og sprang ud efter en af dem. En opførelse jeg aldrig tilnærmelsesvis har oplevet hos hende før!
Udover det beskrevent er hun som hun plejer. Spiser og drikker som normal.

Mit umiddelbare gæt er at det er tænderne der generer hende. Men hvordan er jeres erfaringer med de unge og tandskift? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur ved tandskift?
  • #1   25. jan 2017 Jeg mærkede ingen adfærds mæssige forandringer på min dame, da hun tabte tænder smiley - Det kunne tænkes at det er meget individuelt hvordan de reagerer på det? smiley

• #2   26. jan 2017 Min 3,5 års er også ved at skifte tænder - og han er simpelthen umulig smiley Han bider og tygger i alting - også mig, selvom at man kan se, at han godt ved, at han ikke må! Og ligner så tit en sur gammel mand!
    Jeg glæder mig godt nok til, at de tænder er færdige med at være dumme!

Kommentér på:
Sur ved tandskift?

Annonce