{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Forskellen og spørgesmål {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Hvad er forskellen på en martingal og et fortøj?
Hvor mange gram har i på jeres hest?
Klipper i jeres heste og hvorfor?
Går jeres heste med gamacher og hvorfor?
Rider i bed lændedækken og hvorfor?
Gå jeres med klokker når i rider og hvorfor?
Hvad hjælper en lammeskindspad eller hævepade på?
Og hvis ens hest har det ved at rive med i ridening(løber), noget jeg skal købe eller?
Jeg rider med todelt-treringsbid i anden ring, men som hun ikke hører efter. Hvis jeg tager det op, så kan jeg IKKE holde hende. I tre ring, så kan jeg nogenlunde holde hende? Bilder eller stærkere bid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellen og spørgesmål
  • #1   21. jan 2017 Hvad er forskellen på en martingal og et fortøj?
    En martingal er en hjælpetøjle, der modvirker, at hesten løfter hovedet for højt op. Fortøjet er i sig selv ikke koblet til biddet, men modvirker, at sadlen glider tilbage. En martingal kan dog kobles på fortøjet.

500.

Min hest er blevet klippet for første gang i år, da hun satte så meget pels, at hun var fuldstændig våd af sved af en kort travtur. Dette gjorde også, at hun manglede enormt megen energi under ridning.

Hvis jeg skal springe, vil jeg putte det på. I dressur går hun med intet på benene, hun slår på ingen måde benene sammen.

Ja. Min hest er fuldklippet, og jeg vil gerne holde lænden varm. Når jeg har varmet op - og hvis jeg ikke er på tur - så tager jeg det af.

Nej.

• #2   21. jan 2017 1: jeg kan hvis ikke forklare det bedre end Amalie smiley
    2: 200g.
    3: Min er fuldklippet, fordi han sveder meget ved bare let træning smiley
    4: Han havde fold gamacher på efter at han smadrede sine ben meget, men nu bruger vi kun til ridening igen, simpelhent fordi han er en røv til at passe på sig selv smiley
    5: Kun når jeg varmer op, hvis det er koldere så rider jeg med lændedækken hele tiden smiley
    6: Ja, han træder på sig selv, og ødelægger sine ben smiley
    7: Jeg har lammepad til springsadlen, for at det er lidt støddæmpende smiley har haft et hævepad til en gammel sadle, som løfter et bestemt ounkt på sadlen, syntes ikke det virkede smiley
    8: Træning, træning og atter træning smiley
    9: Et stærkere bis er kun en mildigertidlig løsning og gør intet bedre, det er endnu engang bare træning der skal til smiley

• #3   21. jan 2017 Hvad er forskellen på en martingal og et fortøj?
    -Det har Amalie forklaret fint.

- 0g, min får ikke med dækken.

-Nej, han sveder ikke under ridning.

-Ja, fordi han er hjulbenet, så det er for at støtte ham.

-Kun hvis det er bidende koldt på en skridt/skridt-trav-tur gennem skoven.

-Nej, men det burde han, for han kan godt finde på at slå hovene sammen.

-Hvis sadlen passer ordentligt burde man ikke have brug for nogle af delene. Nogle bruger lammeksindspad som støddæmper.

Og hvis ens hest har det ved at rive med i ridening(løber), noget jeg skal købe eller?
    Jeg rider med todelt-treringsbid i anden ring, men som hun ikke hører efter. Hvis jeg tager det op, så kan jeg IKKE holde hende. I tre ring, så kan jeg nogenlunde holde hende?
    -Du kan proppe alverdens tilskud ovs i hende, give hende martingal på ovs, men det holder ikke i længden. Det er stopsignalet der ikke sidder der ordentligt.

Bilder eller stærkere bid?
    -Har du forsøgt med et udelt? Nogle heste, min egen fx, fungerer simpelthen ikke med todelt eller tredelt og reagerede lidt ligesom din gør.
    Jeg smed et spansk stangbid på ham, øvede stopsignalet og er nu ved at finde et blidere, stadig udelt (:
    Husk, at stærkere bid er kun en midlertidig løsning og at man tit ender med en hest der er fuldstændig døv i munden.

• #4   21. jan 2017 Hvor mange gram har i på jeres hest?
    400 gram

Ja det gør jeg da hun ellers sveder for meget under træning

Kun når jeg rider for at beskytte benene.

Ja fordi hun er klippet

Ja for ikke at træde sko af

Nogen bruger den som trykfordelende andre for at sadlen ligger bedre. Det er dog altid vigtigt at få en fagperson til at vurdere sadlen og aldrig ligge noget under kun for pynt.

Jeg rider med todelt-treringsbid i anden ring, men som hun ikke hører efter. Hvis jeg tager det op, så kan jeg IKKE holde hende. I tre ring, så kan jeg nogenlunde holde hende? Bilder eller stærkere bid?

Måske du kunne prøve at træne stopsignalet igen? Hvis hesten ikke reagere med et stærkt bid så er det altså træningen den er gal med og ikke udstyret.

• #5   21. jan 2017 Hvad er forskellen på en martingal og et fortøj?
    En martingal er lavet for at forhindre hesten i at slå hovedet op i rytteren, et fortøj er lavet til at holde sadlen på plads. Ofte sidder der en martingal på fortøjet da dette typisk bruges i spring hvor der er fare for begge dele.

0 gram.
    Nope. Jeg skrider mine heste næsten tørre i stedet for.
    Nope, ikke medmindre jeg ved at der er fare for at slå benene.
    Nope, ikke medmindre du medregner mit refleks dækken der kun bruges efter mørkets frembrud.

Nu hvor han har sko på forbenene så får han klokker på da han kan finde på at træde op i sig selv.
    Det er bare en lappeløsning da man ikke behøver en sådan en hvis sadelen passer.

Nej du skal træne/geninlære stopsignalet på nyt og øve temposkift. Din hest sit flugtinstinkt er aktiveret, dette sker for rigtig mange springheste da det at springe er noget hesten kun vil gøre naturligt hvis den var på flugt. Så træne din hest i at slappe af på springbanen er alfa omega. Skriv pb. Hvis du ønsker en decideret træningsmetode til dette...

Som ovenfor så skal du på et blødere bid og genindlære stopsignalet og træne temposkift. smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Forskellen og spørgesmål

Annonce