822 visninger
|
Oprettet:
Erfaring - Hævelse v. en selv {{forumTopicSubject}}
Aften HG
Sagen er den jeg brækkede min ankel for 1,5 år siden, og min ankel hævede (som jo er meget normalt) men her 1,5 år senere hæver den altså stadig op, hvilket påvirker mig meget i forhold til sko osv.
Har snakket med lægen omkring det, som siger der ikke er så meget at gøre ved det.
Har I nogle råd/erfaringer?
Hvad ville I gøre i forhold til indkøb af læderridestøvler? - jeg vil rigtig gerne invistere i et par, men er i tvivl pga hævelse.
// Mathilde
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Er super glade for mine og kan nemt have en tyk sok på i, om vinteren. Uden at de bliver udviddet så de er løse om sommeren.
Og prisen er heller så tosset.
https://www.hooks.dk/produktsida/laderstovler-arezzo-horseheadr/37305/32573/
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Spørg din læge om ikke du kan få henvisning til røngten og tjekke at der ikke er noget i vejen stadigvæk. Den hæver jo af en årsag
Forstuvede selv min fod for en 5-6 år siden. Den hæver dagligt op og jeg har dagligt smerter i ankelleddet.
Jeg har været turen gennem med røngten og MR. Jeg har så knogleødem i foden (sandsynligvis omkring ankelen, men jeg ved det ikke) så der er vel ikke noget at sige til at lortet hæver. Tænker at knogleødemet måske kan genere det omkringliggende væv eller at der siver væske ud af knoglen. Ved ikke meget om det, udover at det er træls.
Jeg prøver pt med at have neopren bind om foden i dagstimerne for at se om det tager hævelsen. Det er først når den hæver at jeg har ondt nemlig.
God bedring med fussen!
jun 2007
Følger: 125 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 269
Men vil prøve at kontakte min læge igen, for at hører om der ikke er mulighed for videre undersøgelser.
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Synes helt sikkert du skal insistere på at få det undersøgt når den hæver ved dagligdags-brug.
Eventuelt hvis det er muligt, så er svømning rigtig godt til at få sådan en skade bedret.
Erfaring - Hævelse v. en selv