{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipning uden hals
  • #1   7. jan 2017 De fleste heste kan sagtens klare sig uden halsdækken.

Min kan også, men så vokser pelsen på halsen bare hurtigere ud end det på resten af kroppen og derfor går min med halsdækken.

• #2   7. jan 2017 Super tak for svar

• #3   7. jan 2017 Syntes så ikke at pelsen på halsen vokser hurtigere.
    Tror mere det er indbildning da hårene ikke bliver "langt ned" som de gør under dækkenet.

Der ud over går mine som udgangspunkt altid uden hals.
    Syntes næsten kun man ser heste med skæl og fedtet man når de har den på.. og så gnider den ofte også manen af. Så kan det undgås gør jeg det.
    Men se på hesten om det har behovet. Er den meget kuldskær skal den nok have en hals på. smiley

• #4   7. jan 2017 Jeg kunne tydeligt se forskel på pelslængden på halsen og på kroppen.

Efter min har fået halsdækken og maveplade på ser den næsten nyklippet ud selv om han blev klippet i midten af november og han går ude fra kl 6-16 i alt slags vejr.

Sidste år stod han i en kold stald med 400g og 500g ved frost. I år har kun haft 300g på og fik 400g på i onsdags hvor han faktisk er lidt meget varm under, så vil ikke mene at det er fordi jeg har pakket den for godt ind, det hjælper bare at han ikke fryser på hals og mave smiley

• #5   7. jan 2017 Jeg har nu også kendt/haft et par heste, hvor pelsen på halsen ret hurtigt blev lidt længere end på kroppen. Men det er jo ganske smart, så er der jo netop ikke behov for halsdækken, hesten har jo klaret det selv (og pelsen er jo ikke blevet LANG, blot lidt længere).

Udover sidste vintet, hvor De'or fik hals på, har jeg aldrig haft en hest der gik med halsdækken. Og han har ikke fået det på i år -det resulterede nemlig i ingen man + et sår på manken, på trods af et ellers godt dækken, der ligger godt og passer i størrelse (men han har en høj mangke, og med halsen på, trykker det åbenbart når han græsser). Så vil jeg hellere klippe lidt mindre af pelsen, hvis hesten absolut ikke kan holde varmen uden halsdækken.
    Men jeg har nu aldrig rigtigt oplevet en hest, der ikke kunne klare sig med et dækken uden hals, hvis blot dette var tilstrækkeligt varmt, og jeg har ellers haft fuldklippede heste i rundt regnet 20 år, og de har alle gået på fold fra morgen til aften i al slags vejr.

• #6   7. jan 2017 Tak for svar

Kommentér på:
Klipning uden hals

Annonce