Klipning uden hals {{forumTopicSubject}}
Hvis nu hesten skal fuldklippes (altså også på halsen) skal den så gå med dækken med hals? Eller kan den godt uden?
Spørg fordi mig og en veninde snakkede om det
Hvis nu hesten skal fuldklippes (altså også på halsen) skal den så gå med dækken med hals? Eller kan den godt uden?
Spørg fordi mig og en veninde snakkede om det
Spar penge på din forsikring
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.058
Min kan også, men så vokser pelsen på halsen bare hurtigere ud end det på resten af kroppen og derfor går min med halsdækken.
aug 2015
Følger: 15 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 152
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Tror mere det er indbildning da hårene ikke bliver "langt ned" som de gør under dækkenet.
Der ud over går mine som udgangspunkt altid uden hals.
Syntes næsten kun man ser heste med skæl og fedtet man når de har den på.. og så gnider den ofte også manen af. Så kan det undgås gør jeg det.
Men se på hesten om det har behovet. Er den meget kuldskær skal den nok have en hals på.
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.058
Efter min har fået halsdækken og maveplade på ser den næsten nyklippet ud selv om han blev klippet i midten af november og han går ude fra kl 6-16 i alt slags vejr.
Sidste år stod han i en kold stald med 400g og 500g ved frost. I år har kun haft 300g på og fik 400g på i onsdags hvor han faktisk er lidt meget varm under, så vil ikke mene at det er fordi jeg har pakket den for godt ind, det hjælper bare at han ikke fryser på hals og mave
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
Udover sidste vintet, hvor De'or fik hals på, har jeg aldrig haft en hest der gik med halsdækken. Og han har ikke fået det på i år -det resulterede nemlig i ingen man + et sår på manken, på trods af et ellers godt dækken, der ligger godt og passer i størrelse (men han har en høj mangke, og med halsen på, trykker det åbenbart når han græsser). Så vil jeg hellere klippe lidt mindre af pelsen, hvis hesten absolut ikke kan holde varmen uden halsdækken.
Men jeg har nu aldrig rigtigt oplevet en hest, der ikke kunne klare sig med et dækken uden hals, hvis blot dette var tilstrækkeligt varmt, og jeg har ellers haft fuldklippede heste i rundt regnet 20 år, og de har alle gået på fold fra morgen til aften i al slags vejr.
aug 2015
Følger: 15 Følgere: 2 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 152
Klipning uden hals