{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideudstyr i lejlighed?
  • #1   3. jan 2017 Jeg har alt rideudstyr, borset fra mit tøj, liggende i stalden, jakker og staldsko er i gangen (har fået en knage til jakker, så de ikke er i kontakt med hverdags jakkerne) det beskidte tøj ryger i vasketøjskurven med alt det andet - det vaskes jo på samme måde alligevel, og det rene har sin egen hylde i skabet. smiley

• #2   3. jan 2017 Jeg tror at mange mennesker har tingene ude hos hesten. Hjelm, støvler osv.
    Og kun rene bukser mv derhjemme.

Jeg har ride strømper i skuffen med alle andre strømper. De rene bukser i skabet, sammen med andet rent tøj.
    I bryggerset er nogle kroge. På bøjler hænger jakke, de bukser jeg har gang i mv.
    Ellers, som barn brugte jeg vist bare en kurv med låg, der stod for fodenden af mit værelse.
    Det hele havner i samme snavsetøjskurv. Okey, skiundertrøjer af merinould kommer i en pose til ting der skal have skånevask.

Men hvis min mand rydder op, så skelner han ikke mellem fx ridejakken og alt andet. Så hænger han alt ud i entréen, så måske stinker tingene mindre end man frygter?

• #4   3. jan 2017 det rene har jeg i mit skab, ligesom mit andet rene tøj, det beskidte ryger bare til alm. vask med det andet.
    Hjelm, vest, sko, støvler, jakker mm. ligger ude i min bil, den lugter til gengæld også ret meget af hest.
    Jeg har ikke mulighed for at have det liggende i stalden hvis jeg vil beholde det eller bevare det intakt.

• #5   3. jan 2017 Alt mit rene ridetøj deler skuffe med min kærestes rene arbejdstøj, sko/overtøj/ridebukser er i baggangen (vi har to opgange) hvor min kærestes også er - eftersom han er landmand har jeg forbudt ham at have det inde i lejligheden, fordi jeg ikke gider at det lugter af ko smiley af samme årsag ligger mit også derude. Det bliver puttet i hver sin kasse (sko selvfølgelig ikke), hvor der er lufthuller i, så det ikke bliver surt.
    Ridestøvler, hjelm osv ligger så i mit skab i stalden smiley

• #6   3. jan 2017 Jeg har nærmest det hele i stalden. Dog hænger jakken i gangen sammen med de andre jakker (min mor vil meget gerne have jakken ned i vores kælderrum), mine staldsko, et par slidte croocks, står uden for døren i lejligheden, og mine bluser og "ridebukser" ligger pænt i mit klædeskab, så længe det er rent.

Det beskidte ender enten i vasketøjskurven eller på gulvet - hvis det skal genbruges. Jeg er ærligt ikke så "sippet" med lugte smiley

• #7   3. jan 2017 Alt mit riddtøj ligger i en kasse.
    Stald støvler og ride støvler står i stalden, og jakken hænger i gangen med vores andre jakker smiley

• #8   3. jan 2017 Mit er i en bedroller under sengen. Både fordi jeg ikke har så meget plads i mit tøjskab, men også fordi jeg ikke vil have beskidt arbejdstøj ind i skabet til det rene. Jeg er lidt hysterisk opdraget hvad angår arbejdstøj.
    Skoene står ved siden af de andre. Jeg passer på ikke at få for meget skidt med ind. Da jeg ikke red fast han min sikkerhedsvest på en bøjle i tøjskabet og min ridehjelm ovenpå. Nu rider jeg oftere (og er flyttet), så ligger min hjelm og vest oven på det skab/dør der er ved døren, hvor mine jakker hænger inde og alle sikringer og varmepumper er.

Mit største problem er min jakke, for helt optimalt, så skal den IKKE hænge og lugte op af mit andet overtøj, men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg ellers skal have den...

• #9   3. jan 2017 Jeg bor dog ikke i en lejlighed men i et lille hus med manglende bryggers.. Mit rene ridetøj ligger i en skuffe i gangen, og jakker, sko/støvler, kedeldragt og vinterridetøj ligger/står under trappen i gangen (det roder lidt) og det ridetøj jeg bruger ligger enten på badeværelse eller i et hjørne på soveværelset smiley
    Ja det lugter nok af hest, især for dem der ikke er vant til det/kan lide det.. Men det er en del af mig og sådan er det bare så længe vi ikke har plads.. Er det et problem må de jo lade være med at komme..

Mvh TT

• #10   4. jan 2017 Min hests udstyr - på nær sadlen - er presset ind i staldskabet. Sadlen er på mit værelse. Mit eget tøj er i en bedroller under sengen. Hjelm + handsker i staldskab. Støvler står bare i gangen.

• #11   4. jan 2017 Jeg venter på at sadelrummet bliver færdig på mit opstaldningssted, så noget af det ligger i laden derude of det andet jeg ikk bruger, ligger godt og trygt hjemme i min stue foran sofaen smiley min kæreste som jeg bor sammen med elsker det næsten smiley smiley det er halv rent det mate af det. Men her lugter ikke af hest.

• #12   4. jan 2017 Jeg venter også på at min mand får lavet færdig sadelrummet... Det har jeg ventet på i et halvt år.. Nu ligger min sadel i sofaen i stuen for den skal ikke blive ødelagt af at hænge derude i kulden.. Bare vent til at underlag der er beskidt kommer på.. Så skal det nok lugte i hele huset... Måske det får ham igang... smiley

Mvh TT

• #13   5. jan 2017 Jeg opbevare det rene ridetøj i mine alm skuffer, hvor jeg også opbevare mig hverdagstøj.
    Ellers har jeg det andet opbevaret i en kommode, samt store plastikkasser med låg i gangen under trappen.

Resten ligger hos hesten og tildels i rummet i min trailer smiley

• #14   5. jan 2017 Lige pt har jeg kun begrænset ridetøj herovre på Sjælland. Det meste er hjemme hos ponyerne. Men nu kigger jeg på at få dem herover og så skal resten af mit ridetøj jo også herover smiley Jeg vil gerne sige tak for jeres erfaringer, det er super brugbart. smiley
    Det jeg har herovre nu har sin egen skuffe, det rene altså. Men den bliver for lille til resten smiley Det beskidte lægger i en flexispand og det er heller ikke holdbart i længden. Apropos støvler og sko er der også lidt et pladsproblem desværre. Det samme med jakker. Jeg vil ikke have mit beskidte ridetøj mixet med mit hverdagstøj. Min mor er allergiker så sådan har jeg bare altid gjort, og det vil jeg blive ved med nu, det er bare mere hvordan jeg lige gør det smiley Det rene er ligemeget om det bliver mixet, jeg har bare ikke mere plads i skabet. Min kæreste og jeg deles om et lidt lille skab og en bøjlestang udenfor skabet. smiley Der er ikke plads under sengen, der er allerede bedrollers med sengetøj m.m. smiley

• #15   5. jan 2017 Måske montere nogle hylder/skabe op på væggen du kan lægge det rene i? smiley
    http://handy.dk/Files/Billeder/Rustfri/skab_lille.jpg
    Eller lignende i andet materiale (ville jeg foretrække smiley

Mvh TT

• #16   5. jan 2017 Det er ikke en dum idé smiley Men så skal jeg lige finde en ledig væg. Vores værelse har skråvæg til den ene side så der ryger noget vægplads der smiley
    Jeg har overvejet lidt den dovne løsning med nogle kurve og/eller knager til at hænge over døren smiley
    Apropos lugt bor jeg også sammen med 3 andre mennesker inkl min kæreste, som også skal kunne holde ud at være her. Og så vil jeg jo stadig gerne kunne have den allergiske del af min familie på besøg, inkl min mor smiley

• #17   5. jan 2017 Der er forhåbentlig ikke lugt i dit rene ridetøj.. Det beskidte ved jeg ikke rigtig med.. Har I en bod i kælderen e.l. Hvor du kan have en kurv med det beskidte samt nogle skiftetøj?
    Så kan du efter ridning gå der ned, skifte til noget almindelig og lægge det der er beskidt i kurven og hænge op det der kan bruges igen smiley

Mvh TT

• #18   5. jan 2017 Nåja..uden kælder e.l. Undskyld smiley

Mvh TT

• #19   5. jan 2017 Det ville ellers være rart. smiley Vi har et loft, meeeen vil virkelig helst undgå at skulle hive lemmen og stigen ned hver gang jeg skal i stalden smiley

• #20   5. jan 2017 Det kan jeg godt forstå smiley har desværre ingen lyse ideer mht. Det beskidte så.. smiley

Mvh TT

• #21   5. jan 2017 Prøv lige at se, hvor dine heste kommer til at stå. Der bør være plads til støvler, jakke og det sæt ridetøj du bruger den uge, i sadelrummet...

Er du heldig, så er der et let opvarmet sadelrum og du kan også have det rene tøj derude...

• #22   5. jan 2017 Jeg har været forbi i dag og jeg er ret sikker på det bliver der. Der er et område hvor jeg kan have mine ting smiley Sadelrummet er fyldt og ligger i den anden ende af gården. Det ville være møgkoldt at skifte derude, så det går ikke. Tøjet må blive hjemme som det plejer. Det ville ellers være dejligt smiley

Kommentér på:
Rideudstyr i lejlighed?

Annonce