Skal hun revaccineres? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, håber I er kommet godt ind i det nye år!
Jeg er pludselig kommet i tanke om, at min hest ikke er blevet vaccineret sidste år. Jeg aner ikke hvordan jeg kan have glemt det, men det har jeg åbenbart. Hun plejer at blive vaccineret i maj, så det er ca halvandet år siden sidst vacc.
Så kom jeg til at tænke på, om hun mon skal have revaccinerne? Hun starter ingen stævner og bliver stort set ikke redet, så det er udelukkende ud fra et sundhedsmæssigt perspektiv - om vaccinen kan "dække" selvom der er gået halvandet år. Er der nogen herinde, der ved det?
Og ja, jeg skal nok kontakte dyrlægen, så snart jeg selv er blevet rask igen
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Men hvis den er opstaldet ude, vil jeg få den revaccineret, da der kan komme en ny hest udefra som måske bærer på en sygdom som kan smitte dem uden vaccine
Godt nytår!
jan 2008
Følger: 69 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 106 Svar: 502
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Så mit spørgsmål går kun på, om vaccinen kan beskytte mod sygdomme, selvom der er gået halvandet år siden sidste vacc
Men det lyder det til, at den godt kan?
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Men du ska self ha det ordnet
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Så tjek i bogen, hvornår blev hun sidst vacc mod stivkrampe(tetanus) ?
Flere studier viser, at vacciner holder længere end producenten foreskriver på en gennemsnitshest - men hvor lang tid og om ens egen hest er en del af gennemsnittet er jo et godt spørgsmål
Personligt ville jeg ikke være bekymret for influenza delen, men stivkrampe ville jeg ikke rafle med..
Skal hun revaccineres?