722 visninger
|
Oprettet:
griffelbenet muligvis brud på det {{forumTopicSubject}}
hej så heste ven
Da jeg har haft dyr læge i december og tog røgn af heste fod ben og kun se der muligvis brud på selv griffelbent
hun skal hav ro i 12 uge og der over
er ander der har heste som er komme over på igen ude og en operation
det skal sige at hun er en ælder dame på 21 år og hun har desvære fået Pituitary Pars Intermedia Dysfunktion (PPID), og er på medicin
med venlig hilsen
annmette
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
et "muligvis", tyder mere på dårlige røntgen billeder/dyrlæge, end på et brugbart svar
At hesten har Cushings, burde ikke påvirke hellingen af et brud, men samtidig, er kroppen også belastet da der ofte er manglende muskelmasse, da denne nedbrydes.
jul 2010
Følger: 30 Følgere: 23 Heste: 11 Emner: 18 Svar: 212
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Ahh, det ser så nemt ud på film at vurdere rigtig billeder - virkeligheden er bare noget andet.
Det er piv svært, især fødder, hænder og andre anatomiske lokaliteter med flere overlejrende strukturer.
Men, hvis skaden er et par uger gammel vil der være heling ved brudlinien. Det er nemmere at se.
Tal med dyrlæge igen. Nyt rtg kan give rigtig god mening
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
så tager denne enten nye billeder, eller siger ret og ærligt at det simpelthen ikke kan ses via røntgen.
jeg ved udemærket hvor svære tøntgenbilleder kan være at tyde.
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 12
9/12 -16 der blve tage røge og bøjeprøv af hal 3 grader
men vil give hende en chanser og give hende ro og håbe på det beste
ja gå også og overvej at hun skal sende til himlen græse marken
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 4 Svar: 245
Men der har ikke været de store problemer - hun var halt i traven til at starte med, men ellers har hun været som hun plejer
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.317
Har du fået anbefalet operation, siden du nævner det? For så ville jeg sige, at du må tage op med dig selv om du vil tage den. Det er ikke verdens yngste hest, og det er alligevel en del penge
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 12
dyrlæger snakke bare om operation,
men han synde jeg skulle tænk på hender alder
dec 2006
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 5 Emner: 149 Svar: 1.788
griffelbenet muligvis brud på det