{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.914 visninger | Oprettet:

Et lille ridehus i julegave!:-D {{forumTopicSubject}}

Hvor fedt er det lige at få et lille ridehus i julegave?! Det er netop hvad jeg har fået!;-P
Vi har vores egen landejendom og har ryddet ca 1/3 del af den ene længe og puttet flis ind, så jeg nu har en lille ridehal på lidt over 13x16 m! Den blev afprøvet for første gang idag og det øsede ned imens, så jeg var bare glad for min nye mulighed for at træne indendørs!
Selvom den ikke er ret stor, kan man faktisk lave mange ting i sådan en hal og da jeg træner klassisk akademisk dressur,tricks osv, så behøver jeg ikke nødvendigvis 20x60 m hal. Bare det at man kan komme ind er SÅÅÅ FEDT! På sigt bliver min ridehal ca 13,5x36 m når vi får revet resten af vægge og lofter ned, brækker gulve op og ommodificerer spærene i resten af længen. Dét bliver fedt, men indtil da er jeg bare lykkelig for min lille hal! ;-D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et lille ridehus i julegave!:-D
  • #1   24. dec 2016 Ej hvor fedt!!

• #2   24. dec 2016 Meget misundelig her smiley

Hvor er det dejligt for dig. Fedt at få nogle af de der dyre ønsker man kan give sig selv.
    I år blev det til et trailerkørekort til mig selv. Som jeg bestod her den 20ende smiley

Så kender følelsen, selvom jeg stadigvæk må træne i regnvejr smiley

Rigtig god Jul til jer alle smiley

• #3   24. dec 2016 Bettemus: trailerkort ER også uundværligt og superfedt at have!;-P
    Ja, jeg er simpelthen så lykkelig for ikke at skulle ud og køre for at komme i ridehus. Hvis man ikke rider traditionel dressur/spring men fx akademisk/hms/bueskydning til hest, så synes jeg man kan føle sig lidt "Odd man out" når man forsøger at træne med de "almindelige ryttere"!

• #4   24. dec 2016 Briarwood...: jo tak!:-D

• #5   24. dec 2016 Den virker meget større end du skriver synes jeg :P. Er kun lidt misundelig!

• #6   24. dec 2016 JP:
    Jeg kan slet ikke køre til ridehal smiley

Men jah kan godt forstille sig at man føler sig udenfor. Jeg træner selv ekstrem meget fra jorden, men der hvor jeg har hest er vi 3 og træner meget efter de samme principper og alle acceptere hinanden. Så intet mærkeligt der smiley
    Men lever så også uden ridehus smiley

Men ja elsker mit trailerkort. Har så ikke nået at bruge det endnu. Men glæder mig. Nu skal jeg bare lige finde ud af at kunne læsse min hest selv. Men det kommer nok engang smiley

• #7   24. dec 2016 Briarwood...: Det føles faktisk også ok i størrelsen i praksis. I teorien var jeg lidt bekymret om det nu i det hele taget kunne bruges til noget som helst, men min cob på 1.55 kan fint være der og kan både nå en versade over i travers og omvendt på "langsiden".
    Longering er heller ikke et problem og balancen og bæringen bliver virkelig udfordret når man har mindre plads. Men picadero´er i fx Portugal er normalt ca 11-12 m på hver led og her uddannes hestene op til ret højt niveau trods størrelsen!

• #8   24. dec 2016 Bettemus: Det må bestemt være fedt at stå et sted hvor anden form for træning end "traditionelt" er ok og endda har det til fælles med de andre opstaldere!
    Jeg kan dog slet ikke leve uden ridehus og ejendommen er også købt med henblik på eget ridehus!;-P

• #9   24. dec 2016 Ej hvor dejligt! Der er intet mere lækkert end et ridehus her om vinteren smiley

• #10   24. dec 2016 Hippie & Hypse: jeg MAGTER ikk' mit liv uden ridehus! LOL!

• #11   24. dec 2016 Hvor er det fedt! Det kommer du til ar elske!

Hjemme ved mig har jeg 16 x 25 meter ridehus og det er længe fint for mig! Jeg har så ekstra luksus i at naboen 100 m nede af vejen har 20 x 40 meter ridehus også.

• #12   24. dec 2016 Camilla Stormont: Jeg er allerede vildt glad for det! Har virkelig lyst til at gå ud og bruge det hele tiden!;-D
    Har vist det frem for alle der gad (og ikke gad!;-P) idag! Ha ha! Det er virkelig fedt!

• #13   25. dec 2016 Er jo slet ikke misundelig narh hej slet ikke :S

Jeg har ikke redet i sådan ca 2 måneder nu fordi vi kun har ujævnt åbent terræn, som bliver pisse glat for hestene at gå på, samt det enten regner eller blæser hele tiden, og det er mørkt inden jeg kommer hjem fra skole og i weekenderne har der været jagt i nærheden det sidste stykke tid :S føj jeg glæder mig til foråret

• #14   25. dec 2016 Maria C: jeg har en gammel slidt ridebane, der om vinteren er et badekar og det kan jeg simpelthen ikke arbejde med det!:-P
    Det er også irriterende mht vejret og at man prøver af tilpasse træning efter hvornår der lige er et hul i skyerne eller det ikke stormer 10 pelikaner! Jeg kan ikke koncentrere mig når regn og blæst pisker mig i fjæset og kræet kan slet ikke!;-P

• #15   25. dec 2016 Præcis det også derfor min træning er gået i stå.. havde mine heste stående opstaldet sidste vinter med ridehus og det var så fantastisk savner det helt ekstremt, men har simpelthen ikke råd til 2x 2125kr plus ekstra foder/tilskud, plus alt andet ved siden af.. jeg er på su og for 5500kr inkl lån hver måned og har regninger osv så det er ikke muligt desværre så jeg må nøjes med at kysse og kramme dem og så for jeg longeret en meget sjældent gang i mellem

• #17   25. dec 2016 Maria C: Det er pivdyrt at have hest på ridecenter, men jeg duer bare slet ikke til at stå på et traditionelt ridested med "alm. ryttere" -vi er for forskellige både mht træning og ofte også mht hvordan heste holdes, så nyder virkelig at have dem hjemme, selvom man selvfølgelig også er noget afhængig. Men ville ikke bytte det for noget! smiley

• #18   25. dec 2016 Ronja: Føler mig også MEGET heldig! En mangeårig drøm har været eget ridehus og det var et kriterium, da jeg var ledte efter ejendom -nemlig at der var ridehus/mulighed for at ombygge eksisterende bygning. smiley
    Jeg kan nemlig heller ikke længere overskue træningen i al slags vejr og du har fuldstændig ret i at motivationen ligger på et meget lille sted når vejret er så skod! smiley

• #19   25. dec 2016 uha hvor dejligt smiley
    min kraftige hest på (kun) 160 kan knap vende på en 20 m kortside hahaxD

• #20   25. dec 2016 Ashlee: har heldigvis kun Welsh og ham på billedet er 1.55 og meget adræt -kan vende på en 25-øre!;-P Men han er stadig ung og balancen skal forbedres væsentligt før vi kan galoppere på kortsiden. Men det skal nok komme efterhånden som han styrkes og uddannes!;-D

• #21   25. dec 2016 JP
    Jeg har haft heste i 8,5år nu og kun fra oktober sidste år til 1juli i år har jeg haft opstaldet ude, ellers altid haft dem hjemme..
    jeg må sige at så snart jeg får råd ryger de afsted igen smiley
    Jeg er heller ikke den traditionelle rytter, rider også med lidt andre principper, dog dressur rytter, men jeg hader at være hjemme for det første fordi jeg ingen faciliteter har overhovedet, for det andet savner jeg det der med mig ikke er totalt afhængig af at skulle i stalden konstant.. har ingen der kan hjælpe mig eller jo kan godt lige få en til at komme og lukke ind eller ud men det også det alt andet står jeg selv for og det kun en gang om måneden ca. jeg kan få hjælp..

Jeg kan ikke finde nogen som helst som vil have part heller ikke selvom det er gratis og på to forholdsvis dygtige heste (en hest og en pony)

og så savner jeg virkelig selskabet det der med at kunne ride en tur med en anden, sadle op sammen, hjælpe hinanden ja jeg savner det virkelig..

jeg har normalt været glad for at have hestene hjemme og følt mig privilegeret over at kunne have dem uden for min dør, men efter jeg har prøvet at have dem opstaldet, trods masser af fnider osv ja så jeg stadig mere til at skulle ud og stå smiley

det fint nok med hesten hjemme i sommeren det jeg vild med men i vinteren puha smiley

• #22   26. dec 2016 Fedt for dig ! Tillykke med det

• #23   29. dec 2016 Maria C: Jeg savner heldigvis ikke mennesker omkring mig i stalden og elsker rideture alene -men det er jo meget individuelt og der er jo en del der har det som dig. smiley Men ja når man har hestene hjemme, er man noget afhængig og det er jo også meget individuelt om man synes det er træls eller ej! smiley
    Eneste positive grund jeg kunne komme i tanke om mht opstaldning ude er pga faciliteterne, men min 20x60 ridebane skulle gerne blive færdig i løbet af foråret og hallen gerne helt færdig inden næste vinter og så kan jeg virkelig ikke beklage mig over forholdende derhjemme! smiley
    Derefter er det projekt "vandrefold" og "rytter-bueskydningsbane"! Største ulempe ved at have egen gård og heste hjemme er, at der altid er projekter igang! smiley

• #24   29. dec 2016 Merete S: Tak tak! Har også brugt den flittigt hver dag siden jul! smiley Har lyst til at lave alt muligt derude hele tiden! Så skal "den store" rides/trænes, så den lille som jeg er ved at vænne til køresele og så kan man jo lige skyde lidt med bue derude også! Jo, det er bestemt en gave der bliver brugt en masse! smiley

Kommentér på:
Et lille ridehus i julegave!:-D

Annonce