Hvor - finde partshest, lånehest eller købehest {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg har igennem et års tid redet en dejlig hest, men ejeren leger ind imellem med tanken om at sælge hende.
Hver gang ejeren mumlede om salg, så gik jeg jo med ondt i maven i nogle uger, for hun ønsker en pris over mit budget. Så jeg har trukket mig som part og er på udkig efter gode hjemmesider til at finde heste...
Jeg kunne være interesseret i en stabil part, fx de næste tre år?
Eller lånehest?
Eller købe en hest?
Men, hvor skal jeg søge?
Primært til lette dressur klasser, turridning og des lige. Men jeg er nysgerrig så jeg søger en allround hest, så jeg kan prøve sønderjysk ringridning og andre fjollede ting.
Jeg er en rimelig habil rytter, voksen og "rider på hestens præmisser".
Jeg er typen der rider fordi det giver glæde, så udover cirka 150-160, minimum LC, sund og rask, trafiksikker og terrænvant, og et fornuftigt sind, er der ikke så mange absolutte krav.
En kulret hest der hylder princippet "der er kun to ting, der er farlige - alt hvad der bevæger sig og alt hvad det står stille!"
Men, kom frisk med forslag til hvor jeg kan søge.
Hvis I siger "Facebook", spørger jeg om eksakte navne på grupper jeg kan slå op..
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
https://www.facebook.com/groups/305042289633828/?ref=bookmarks
Og når du jo er fra det Sønderjyske, så står der altså mange glimrende "grøn papir" heste til salg for en billig penge i guloggratis og dba, hvis du har tid til at kigge og vente på den rigtige - og så evt sætte en yngre heste/knap så rutineret hest i ridning i 2-3 måneder
Mvh Charlotte
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Det har jeg skam tid til.
Men så kommer næste gode spørgsmål - hvor finder jeg folk der er værd at sende heste i ridning hos?
(Og hvad koster det cirka at sende en hest i ridning?)
aug 2016
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Men nu hvor du er fra Sdr. Jylland - så er det store spørgsmål for mig HVOR i sønderjylland - for du gider vel ikke køre 30 km hver vej for en part - eller?
aug 2016
Kan bare ikke se at udbuddet er ret stort?
nov 2007
Følger: 151 Følgere: 391 Heste: 5 Emner: 140 Svar: 1.625
Hvor - finde partshest, lånehest eller købehest