Hvad er hun værd? {{forumTopicSubject}}
Har længe gået med tanken om at få min hoppe forsikret - men hvad mon hun er værd?
Jeg ved ikke hvordan man bedst bedømmer dette - at forsikre hende for købsprisen er helt udelukket, det er alt alt for lavt - så hvis nu der var nogen herinde der ville skrive, hvad en hoppe som hende ca. ville være værd, så ville det da være meget dejligt ^_^ Det er selvfølgelig ikke fordi hun skal sælges, men HVIS nu hun skulle sælges, hvilken priskategori ville hun så ligge i? Kan ske jeg så kan få et lidt bedre billede af, hvad hun mon er værd
Navn: Frida
Alder: 5 (27.03.2011)
Race: Pinto - uden stamtavle, men er kåret
Højde: 148 m. sko
Spring: Pt. ingen stævner, idet jeg er over ponyalderen. Træner på LB/LA niveau herhjemme og springer alt uden tøven, både vand, planker og diverse fyld. Påbegyndte først springtræning for ca. 2 måneder siden, har kapacitet til de højere klasser.
Dressur: Enkelte stævner på LD/LC niveau, ikke startet højere grundet alder, træner på LB niveau herhjemme, er yderst lærenem og villig.
En pony man kan sætte alle op på - selv helt urutinerede. Har altid været en yderst sød og rar pony, som man kan gøre alt ved. Kan klippes/vaskes overalt, stå i solarie, gå i walker, rides sammen med andre samt alene, kan uden problemer rides med og uden bid, kan rides ved/i vand, er helt trafiksikker, selv ved store køretøjer, særdeles rolig pony, har kørt meget i trailer, har også haft problemer med at gå op på et tidspunkt, men disse er der arbejdet med.
Kåret i Dansk Pinto Forbund i 2015 med følgende karakterer samt beskrivelse: 7776 67 676 7
"Lidt smal hoppe af ret god type. Passende dybde. Kønt hoved. Velansat, middellang hals. Lidt stejl skulder. Velmarkeret manke. Lidt vigende overlinje. Lang, lidt stram lænd. Velformet kryds. Lemmerne passede føre og tørre, lidt fransk højre for. Bevægelsen middel, spændt bag i skridt. Ret god i trav. Middel, på forparten i galop."
- Det skal siges, at gangarterne er blevet bedre end de var vist på kåringsdagen
En rigtig fin pony som vil kunne komme langt i både spring, dressur og sikkert også military
Lidt videoer kan ses her:
Første springtræning: https://www.youtube.com/watch?v=MuxG9Msk3Dw
Trailerlæsning: https://www.youtube.com/watch?v=o23XO7U-3sg
Springtræning efter knap 1 måned (nyere video haves desværre ikke): https://www.facebook.com/CecilieOgCo/videos/560399044150689/
Nyere dressurvideo haves desværre heller ikke
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 645
jun 2010
Følger: 31 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 86 Svar: 475
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 19 Svar: 7
kender flere af mine venner der har haft pony lige på grænsen og de har haft succes på heste niveau bare et forslag.
jeg har ikke mine forsikret jeg indbetaler til konto så jeg har råd til behandling.
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.782
Så ville du kunne få en anden der kan det samme hvis der bliver noget galt
VH
Annette
jul 2008
Følger: 46 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 298
Og hvis din hest bliver skadet, men stadig i nogen grad er OK som ridehest, men ikke i det omfang som du ønsker, så får du heller ikke udbetalt nogen penge, for den er i deres øjne stadig anvendelig.
Så ligesom Sandra også er inde på, så hav en seperat konto, hvor du lægger penge ind på. Du kan jo evt. regne ud, hvor meget du skal betale for en uanvendelighedsforsikring, og så sætte de penge til side hvert år. Forhåbentlig bliver der aldrig noget med din hest, men så er du stadig dækket ind, og du har ikke "spildt" en masse penge, hvis hesten forholder sig sund og rask
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
jeg har ingen af mine forsikret af 2 årsager, jeg vil ikke være afhængig af andres vurdering af hvornår mine heste skal afsted, de har ikke kostet en formue og inden der er gået få år så har jeg betalt mere i forsikring end hestene har kostet.
Du har en rigtig smuk pony ingen tvivl om det men markedet fyldt med dejlige ponyer og heste så priserne er lave, min vurdering er baseret på hvordan du ville stå i en salgssituation, men du vælger jo helt selv, du kan værdisætte den til præcis det du har lyst til men jo højere beløb jo flere penge koster forsikringen.
Hvad er hun værd?