{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
652 visninger | Oprettet:

Dækkentid og skavmærker på skulderen {{forumTopicSubject}}

Ja, nu står jeg med problemet igen, og vil gerne høre jeres erfaringer.

Jeg har (næsten) altid haft hest, som havde tendens til skavmærker på skuldrene. Og i januar købte jeg endnu en. Da jeg fik ham hjem, havde han allerede store skavmærker på skuldrene. Jeg købte en undertrøje og købte nye dækkener til ham, og det hjalp gevaldigt, og de forsvandt.
Da jeg fik ham hjem, var han MEGET tynd.

Nu har han taget pænt på, men problemet er desværre vendt tilbage. Han fik selvfølgelig undertrøje på fra start denne gang, på trods af, at mine dækkener ikke sled på ham sidste år. Men nu er den gal, og egentlig mest på den højre skulder, dog hælder dækkenet ikke til den ene side.

Er der nogen af jer herinde, der har gode erfaringer med dækkener til smalle heste? Han har taget på, men er stadig en smal halvblodsmodel(lille mave ville nogen måske mene). Han er 175 høj, men bruger kun 145 i dækken, 155 bliver for stort.

Jeg har vedhæftet et billede fra sidste vinter (altså jan/feb 2016), hvor han stadig er meget tynd, men med det dækken der dengang ikke skavede, men nu desværre skaver en smule. Er han mon blevet for tyk? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækkentid og skavmærker på skulderen
Kommentér på:
Dækkentid og skavmærker på skulderen

Annonce