{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.164 visninger | Oprettet:

Anbefaling af ride/lændedækken {{forumTopicSubject}}

Da min hest for første gang i år har fået dækken på skal jeg have anskaffet mig et lænde/ridedækken, da jeg kun har et fleecetæppe og det bliver for bøvlet i længden.
Men syntes godt nok det er svært at finde rundt i hvad der er pengene værd og hvad ikke er.

Så hvilke dækkener anbefaler i herinde??
Det skal bruges til turridning, hvor det meste kommer til at foregå i skridt og meget korte travstykker.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af ride/lændedækken
  • #1   4. dec 2016 Jeg er super glad for mit lændedækken fra RBH smiley Det sidder godt, ser pænt ud og så er det en lækker kvalitet smiley

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #2   4. dec 2016 Thermatex er dyrt, men dejligt.

• #3   4. dec 2016 Jeg har to der lukkes foran sadlen og er ved at være lidt træt af at de "klemmer" underlaget foran. Så jeg overvejer at købe et der sættes fast i gjorden i stedet for. Men de ligger sådan set fint nok også selvom jeg rider i alle gangarter smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #4   4. dec 2016 Termatex, sidder perfekt også selvom man rider i skoven i alle gangarter er klart prisen værd smiley

• #6   4. dec 2016 Jeg købte sidste år i Tika et tyndt uld-lændedækken med hul til sadlen. Jeg købte det i xl, og det ligger perfekt - går godt ned bagtil og klemmer ikke foran.

Det er lunt nok til en skridttur - og jeg bruger detnu her, når jeg træner dressur på min udendørs bane.

Det kostede så også kun 130 kr - jeg bliver en lille smule nærig ifht rbh ect.

Jeg har nogle vandtætte fleeselændedækner, som sættes fast i sadlen - og dem er jeg gedingt trætte af, fordi de flagre op, hvis det blæser. Det gør lændedækner med sadelhul ikke - så dem foretrækker jeg.

Mvh Charlotte

• #7   4. dec 2016 Jeg må ærligt indrømme at jeg syntes at Termatex er for dyrt.

Thomine: Jeg tænker også i forhold til stabilitet at et ridedækken er det bedste

• #8   4. dec 2016 Jeg har et fra weather Beeta med 220 gram foer og vandtæt.. Det er det bedste! Har også et fra Kingsland (tror jeg) det er også fint

• #11   4. dec 2016 an på hvor meget blæst der er skal du huske at tænke på vægten af dækkenet. Det blæser meget hvor jeg bor og derfor er et forholdsvis tungt uld lændedækken det bedste da det ikke flyver op. har også været rigtig glad for regnlændedækkenerne fra horze og 4horses (TIKA). horseware har også lavet et godt nogle gode smiley

• #12   4. dec 2016 Thermatex - intet andet kommer op på højde med det.
    Der findes mange efterligninger men de fleste indeholder ikke en gang uld, hvilket for mig er et must hvis det bare skal varme lidt.

• #13   4. dec 2016 Jeg har haft lidt af hvert efterhånden smiley

Thermatex er genialt hvis det nemt skal kunne tages af og på, ligger super stabilt så længe det ikke blæser for meget. Blæser det meget kan det godt flyve lidt op desværre. Suger hurtigt vand og sne.

Horse Guard uldlændedækken, skal spændes fast i gjorden så det er lidt besværligt hvis man skal tage det på når man er ude og ride. Ligger stabilt og flyver ikke rundt, kan glide lidt hvis man springer med det. Dejlig varmt og kan modstå noget vand og sne.

Ridedækken med hul til sadlen, synes ofte det trykker underlaget ned mod hesten foran sadlen, ofte har hullet til sadlen en underlig størrelse og derfor sidder underligt rundt om sadlen. Ligger pænt stabilt og kan fås i storset alle materialer og reflekser

Ridedækken som ligges under sadlen, genialt hvis man skal beholde dækkenet på hele rideturen. Det dækker mere og ligger super stabilt ligegyldigt materialet og kan fås med refleks på.

• #14   5. dec 2016 Jeg har et fra catago som jeg er meget tilfreds med. Det ligger godt selv om det blæser og går forholdsvis langt ned i siderne.
    http://vedsted-molle.dk/shop/catago-cooler-laendedaekken-2376p.html

• #15   5. dec 2016 Kan anbefale dette fra Horze til 349 kr. Det fastgøres med velcro foran sadlen og er vandtæt. Der er fleece på indersiden.
    Det glider ikke ned til siderne og er helt perfekt til tur-ridning smiley

http://www.horze.dk/rided%C3%A6kkener/horze-protrek-rided%C3%A6kken-m%2Ffleece/24323.html?color=BL

• #16   5. dec 2016 Kan også klart anbefalede det Tina C linker til smiley

Har også et i fleece og et i uld, men på tur i forskelligt slags vejr, synes jeg Horze ridedækkenet er bedst smiley

• #17   5. dec 2016 Fedt så har man lige skrevet en lang smøre,som så forsvinder ud i det blå!!!

Nå, men jeg er rigtig glad for thermatex, de ligger godt på hesten og holder sig pæne i mange mange år.
    Selv mine store jagthunde har thermatex, som de får på i bilen efter en lang jagt dag - de elsker deres dækken. Og er varme og tørre når vi kommer hjem.

• #18   6. dec 2016 har et lændedækken i Uld kan ikke lige huske mærket, men den ligger stabilt i alt slags ridning og flyver aldrig op. det bliver spændt fast i gjordstropperne med velcro. smiley

• #19   6. dec 2016 Mange tak for alle jeres svar smiley
    er endt ud med at købe mig et ridedækken i stedet for kun et lændedækken

• #21   6. dec 2016 Et fra weather beeta med hul til sadlen smiley skal ud og hente det i morgen så jeg håber det er pengene værd(køber det brugt)

Kommentér på:
Anbefaling af ride/lændedækken

Annonce