1.965 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
Sort hest men er grå?? Sort hest men er grå??
Jeg ved ikke hvad det kan være?? Min frieser har nu fået en dejlig tyk vinterpels... bruger ingen former for dækken. Jeg synes så det er mærkeligt for på den ene side er han hel musegrå i pelsen også selvom jeg børster ham og synes det er meget men på den anden side af kroppen er han fin...er der nogen der måske ved hvad det kan være...:)
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 68
Nordic horse forhandler sortkommen flagerne, find dem på Facebook, der er også der igennem man bestiller det.
Lige nu er det på tilbud.. Jeg har lige bestilt, og skal starte min Frieser op i morgen
jul 2013
Følger: 22 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 11
Bruger ikke HG så meget, så er ikke så god til alt det der... Ved godt det ikke lige har noget med emnet at gøre.. men vidste ikke lige hvor jeg kunne finde ud af det henne
Håber det er okay
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
jul 2013
Følger: 22 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 1 Svar: 11
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 203
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
sep 2008
okt 2007
Følger: 25 Følgere: 31 Heste: 3 Svar: 5
Hjemmesiden er ikke oppe at køre endnu, men der er et firma som arbejder på højtryk for at få den igang
okt 2007
mar 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 7 Emner: 2 Svar: 68
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.530
Mvh TT
okt 2007
Det kan du tro, jeg ligger opslaget fra fb ind så du kan læse om det, og spørg endelig hvis du har flere spørgsmål
Sortkommen
Det første produkt som er lavet til flager på det danske marked, af 100% rent sortkommen fra Nigella Sativa.
De sorte frø indeholder ca. 35% fed olie, ca. 85% naturlig umættede fedtsyrer og op til 25% enkeltumættede fedtsyrer.
Planten, sortkommen, har været anvendt i mindst 2000 år som lægeplante til mennesker, og forsøg viser, at Nigella sativa styrker immunforsvaret og svækker sygdomsfremkaldende bakterier. Den blev for over tusinde år siden beskrevet som værende planten der:
”kunne helbrede alle sygdomme – undtagen døden”
At sortkommen også i nyere tid er blevet kendt i Europa skyldes bl.a. den tyske immunolog Dr. Peter Schleichers. Hans datter havde en dygtig dressurhest, som pludselig udviklede astma. De søgte efter alternative behandlinger og kom derved i kontakt med en ægyptisk dyrlæge som anbefalede dem at bruge sortkommenfrø. Efter få dage med et lille tilskud dagligt kunne hesten atter trække vejret upåvirket.
Den værdifulde sortkommen har mange forskellige anvendelsesområder. Blot et lille tilskud en gang om dagen, vil hjælpe din hest til at få de essentielle umættede fedtsyrer og værdifulde naturlige vitaminer som har en positiv indvirkning på de biokemiske processer i kroppen. Dette er vigtigt for hestens byggesten til immunforsvaret. Flerumættede fedtsyrer som linolsyre er livsnødvendige for kroppen hos både mennesker og dyr, og skal tilføres via maden. Denne type fedtsyrer er med til at hæmme allergiske reaktioner og betændelsestilstande i kroppen, og så er de byggesten for kroppens dannelse af hormoner.
Forskning, har påvist, at olien fra den egyptiske plante stabiliserer immunforsvaret - både når det er for stærkt, men også, når det er for svagt. Det er den enestående kombination af flerumættede fedtsyrer, som planten indeholder der gør hele forskellen. Hvis immunforsvaret producerer for få antistoffer, kan sortkommen være med til at mobilisere forsvaret og hvis der sker en overproduktion af antistoffer, fx ved allergi og astma, bliver det bremset. Egyptisk sortkommen har derfor en særdeles gavnlig effekt ved luftvejsproblemer såsom; bronkitis, allergi og astma. Desuden virker sortkommen også desinficerende og betændelseshæmmende.
Sortkommen har en meget positiv effekt på hud og pels generelt - pelsen bliver smuk og glansfuld.
Egyptisk sortkommen kan anvendes som ekstra tilskud ved hårde præstationskrav, da de aktive stoffer hjælper med at styrke kroppens funktioner, så den bedre kan leve op til disse krav.
Hos Nordic Horse har vi haft en meget positiv effekt ved brug af sortkommenflager hos frieser heste. Den bidrager til at hesten får en meget smuk og dyb sort farve, og en pels der skinner smukt året rundt. Også til heste med tildens til skæl har den en meget positiv virkning, da den virker indefra og tilfører fugt til huden.
Dog er det vigtigt at huske på at det kun er 100 % ren egyptisk sortkommen (Nigella Sativa), der besidder de beskrevne egenskaber.
Hvorfor anvende sortkommenflager til din hest?:
• For at sikre at din hest får et dagligt naturligt tilskud af sunde
fedtsyrer
• For at få en hest med smuk og skinnende pels
• Som forebyggelse af muk
• Positiv virkning mod allergi og luftvejsproblemer
• Positiv virkning på hud og hår
• Ved hårde præstationskrav, så hesten bedre kan klare den
øgede belastning
• Kan bruges både som forbyggende og mod belastninger i
kroppen
• Blot et lille tilskud 1 gang om dagen - kan gøre en stor forskel
for hestens vitalitet
• Har en høj andel af omega 3 og 6
• Lette at dosere blot en lille håndfuld om dagen
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.530
Hvad er så anbefalede dosis? (pr. 100kg hest)
Pris?
Mvh TT
okt 2007
sep 2008
Sort hest men er grå??