6000 volts stød forud for rodeo i Park {{forumTopicSubject}}
Formanden for den danske dyrlægeforening Per Thorup, mener at det er dyrplageri at anvende stød, også selvom showet holder sig indenfor lovens rammer. Der er nemlig efter al sandsynlighed anvendt masser af timers træning, hvor dyret udsættes for stød inden det planlagte show til sommer i Parken. Her "vænnes" hestene til at få stød, mens det har lyskeremmen på, siger Per Thorup til Ekstra Bladet.
"Når så remmene kommer på under et show, tror dyret instinktivt, at det nu igen skal have stød, og det udløser panikangst, og de voldsomme spark. For det første er det ulovligt at anvende stød på dyr i Danmark. For det andet kan jeg slet ikke acceptere sådan en mishandling af dyr, hvor man med stress og smerte opøver uhensigtsmæssige adfærdsmønstre", siger Per Thorup.
6000 volts stød er tilstrækkeligt til at slå en voksen mand omkuld, skriver Ekstra Bladet.
Kilde: Ekstra Bladet
--
Kæft hvor er det sørgeligt!
At folk er så syge i hovedet, at overhovedet kunne komme i tanke om at behandle et levende væsen således! Hvor er det skrækkeligt! Det burde forbydes ved lov. At udnytte en hest's adfærd på den måde ?!?!
Det er så langt fra min tankegang...
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.453
jun 2006
Følger: 96 Følgere: 153 Heste: 9 Emner: 128 Svar: 1.435
Give en hest strøm for at få den til at være bange ?
Ok, det er langt ude!!
Stakkels heste
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
Der er blevet snakket så meget om at rodeo burde stoppes, og at det overtræder danmarks dyreværnslov.
Så forstår jeg slet slet ikke at de lige pludselig finder på at lave et rodeo show i Danmark.
Det er bare dybt Godnat, at folk kan gøre sådanne grusomme ting mod uskyldige dyr som har lige så meget ret til at leve et godt liv som alle andre levende sjæle på denne jord. Det er fuldstændig vanvittigt.
Det værste er at man står der som en lille ubetydelig person, og ser videoer af hvordan folk mishandler dyr, og ikke kan gøre noget. Hvis man prøver at råbe op om det, vil ingen høre en. Man må have et hjerte af is, hvis man kan finde på at gøre sådanne rædselsfulde ting mod uskyldige dyr.
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.955
Jeg anede ikke de fik stød...
Gud hvor er det synd !!!
jan 2005
Følger: 117 Følgere: 114 Heste: 6 Emner: 152 Svar: 1.469
årrh forhelved danmark vågn dog op , sånn noget lort skal kraftedme ikke ha lov til at ske her ! eller nogen andre steder for den sags skyld.
jeg skammer mig
-sorry sproget men det kom lige fra hjertet altså :s
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
nov 2005
Følger: 59 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 1.007 Svar: 4.947
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 19 Emner: 138 Svar: 2.412
mar 2007
Følger: 191 Følgere: 171 Heste: 3 Emner: 67 Svar: 268
6000 volts stød forud for rodeo i Park