{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

Hvilke sadler bruger i? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HGér

Jeg blev lige nysgerrig.

Jeg sidder her og tænker på hvilke sadler i andre mon bruger og hvorfor, så tænkte hvorfor ikke spørge smiley

Så Hvilke sadler bruger i, hvad rider i og hvorfor har i valgt netop denne sadel til jer og jeres heste, evt fordele og ulemper i syntes netop jeres sadel har i jeres optik, evt hvad har i redet med før og hvorfor rider i ikke med det længere smiley

MIG SELV: min førdste sadel var en gamel gamel lamicel (fra før det hed lamicell) en model jeg ikke kender, men var rigtig glad for den, minus og pludser ved den var nok at den var mega go at ride i, den ku ligge på alle heste uden for stor manke, minusser var at det var en jernbladbom så den var rimelig stiv og hård også i læderet, skildte den af i et forsøg på at lave den til en bomløs og ja ku så ik samle lortet igen smiley
min anden sadel var en Cap dressur, super duber lækkert læder, gav super gode signaler og var sindsyg go at sidde i, den punkterede desværre ret hurtigt så den blev skrottet.
nr 3 var en valencia 2, stiv ik skide behagelig at didde i men det var den eneste min daværende hest ville acceptere at ha på så den blev brugt indtil hun voksede ud af den og så blev der skiftet til en Epona, som var til låns i mangel på andet dyret ville acceptere, super lækker blød sadel, lidt sløv i signalerne men ellers go.
siden har der været en del, jeg ikke kan huske.
så var der en Euro rider dressur sadel, som en test og den er stadig i brug, den blev solgt sammen med en tidligere hest, bomviden kan tilpasses og den er med bladbom så den ka ligge på de fleste, udskiftelige knæstøtter som er ret gode også, kunst læder så den var også nem at veligeholde.
så havde jeg en Hubertus springsadel hva model ka jeg ikke huske men, den var guld værd, blev også solgt sammen med en hest (det er det dummeste jeg har gjort for har ik ku finde en igen siden hehe)
min nuværende sadel er en stubben tristan i okserød, hård at ride i, passer ikke alle heste men gir gode signaler og er også nem at veligeholde, kæmpe minus, det er satans til svært at finde trænser og tilbehør i samme farve, hvorfor jeg valgte den, tja 1 fordi jeg fik den tilbudt da den bare hang og dinglede af forrige ejer der havde fået ny sadel, 2 fordi jeg godt kan li stubben og om den kommer til at passe min nuværende plag ved jeg ikke, men det må tiden vise, ellers kommer der jo nok en sadel mere i rækken smiley

Komentare på andres valg af sadler vil blive slette, da dette ikke er en udstyrs diskution, men en hver især personlig sadel præsentation smiley

MVH Lobo

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke sadler bruger i?
  • #1   13. nov 2016 Kieffer Nobert Koof og Kentaur ^^'

• #2   13. nov 2016 På Zarina har jeg en Wintec lite D´Lux 16,5
    Den er et år nu og sådan set Ok sadel til mit brug.
    Jeg rider i skoven og let distance og kan godt li det rugskind der er på den.
    Den er let både at bære på for hesten og mig smiley

Maja har en trainers kombi 17 ". Den sadlet har vi haft til Harrys de sidst par heste og den er MEGET let at få tilpasset til den enkelte hest.
    Den har et - den har en gjord strop som sider lidt langt forud , men det har vi vel vennet os til efterhånden.

Vi har valgt at få en sadelmager til at tilpasse dem så vi er HELT sikker på sadel er som den skal være og ikke hæmmer hest .

VH
    Annette

• #3   13. nov 2016 Jeg rider med en Butterfly springsadel (De laver også dressursadler), den har en fleksibel bom, så den giver plads til skulderen. Jeg bruger den mest til spring, men kan sagtens ride dressur i den. Jeg kan godt anbefale den, hvis man går efter en sadel for livet (Sadlen tilpasser sig nemlig til hesten og derfor skal man ikke ud i at hesten er vokset ud af sadlen eller man skal have en sadelmager ud) smiley

• #4   13. nov 2016 Min dressursadel er en Kentaur Afroditte - hesten har før gået med Elektraen, men voksede fra den. Min springsadel er en Kentaur Charon. Jeg rider med disse, fordi det er dem, som sadelmageren anbefalede mig.

Jeg har desuden også en Trainers Professional kombisadel. Denne er også glimrende at sidde i, men den passer ikke lige min anden hest for tiden, så den kommer lige til at samle støv i lidt tid - desværre.

• #5   13. nov 2016 Min første sadel Jeg kan huske hvad var var en hubertus (kender ikke modellen), mindes at man sad helt okay i den, men jeg var kun 10 så kan ikke huske det med sikkerhed. Derefter blev det en Kieffer master, elskede det dybe sæde.
    Derefter købte jeg en Black Country, med dybt sæde og stor knæstøtte, elskede at sidde i sadlen, men det viste sig at den havde en skæv bom så den måtte skiftes smiley
    Så jeg købte endnu en Kieffer Master som lå perfekt på den hest jeg lånte på det tidspunkt. Til min egen hest købte jeg en Betes Isabell Werth, igen pga af støtten og at den kunne ligge på hesten. Men da min hest blev aflivet og jeg købte ny hest, købte jeg en tilpasset saddel med, det var en Kentaur Ithaka og er nok den af alle sadlerne jeg har elsket mest! Har redet et par gange i min bates saddel på min papfars hest, men kan slet ikke finde mig tilrette i den længere, så kentauren er nok min nye yndlings smiley

• #6   13. nov 2016 uhh min aller første sadle til min pony kan jeg ikke lige huske hvad var for en, det startede med S XD det blev desværre stjålet smiley det var ellers en god sadle, og en flot dressur sadle smiley

Så købte jeg min brune hubertus kombi sadle, som jeg stadig har og er enormt glad for smiley

Til min nuværende hest købte jeg en ny dressur sadle, en sort hubertus, den lå rigtig godt på ham, men som han fik muskler, og voksede (sent udviklet) kunne den ikke passes mere -_- den prøver jeg så stadig at sælge.....

Så blev en sort Eldorado sadle købt, den passede i kort tid, og passede ham kun da han var fed -_- det kan jeg heller ikke få solgt....

Efter det købte jeg en Kiffer (staves?) og mener det er en pro... måske lech eller noget XD den er jeg rigtig glad for. Så har min Kiffer dressur sadle, og min hubertus kombi, og forhåbenligt snart min western sadle XD

• #7   13. nov 2016 Jeg rider med en Santa Cruz Jaba Spring/kombi sadel med dybt sæde. Denne Sadel var en af 7 sadler jeg ønskede mig til Tindur, og den eneste han kunne gå med. Jeg har valgt denne sadel da jeg drømmer om at vi skal ride jagter og da begøver jeg en springsadel med dybt sæde og god støtte.
    Den eneste ulempe der er ved sadlen er at den er elendig at ride dressur i da man får en forfærdelig opstilling..
    Før red vi med en Sensation G4 som jeg havde lånt til de første måneder af tilridningen. Denne Sadel var rigtig dejlig og jeg ønsker mig en selv da jeg vil bruge den til dressuren og også når Rocky skal tilrides smiley passer den i tommer så vil den passe hesten lige meget hvad smiley

Mvh TT

• #8   13. nov 2016 Pt. bruger jeg en JC Petit Granat dressursadel til min pinto, og i spring bruger jeg en Prestige Versailles smiley

Ingen af sadlerne er mine, men er så heldig at låne springsadlen af en af mine kollegaer, og dressursadlen låner jeg af nogle gode venner smiley Ville dog super gerne købe begge sadler - specielt springsadlen - men desværre vil ingen sælge.. smiley

• #9   13. nov 2016 Lige nu bruger jeg en Topreiter JR Special, fordelen er at jeg sidder super godt i den, og at den lægger godt på min hest smiley ulempen er at den er med latex stopning, og at den er meget tung smiley
    før red vi i en Goertz Vikingur Julich, som dog viste sig var det fuldstændigt modsatte af hvad der passede på min hest. smiley der gode ved den var at den var bred og meget let. Ulempen var dog, at den var meget lang, og der var absolut ingen støtte i den smiley

• #10   13. nov 2016 Vi købte en trainers mariel sadel, med til Candy, den var udemærket, men jeg sad ikke super godt i den. Det endte også med at vi fandt ud af den var for lang til ponyen, så den blev solgt og vi købte en Quatro shorty special dressursadel istedet for. Den sidder jeg bare perfekt i og er super glad for den smiley

• #11   13. nov 2016 Jeg rider både med spring og dressur sadle.

Spring: Passier Young Winner, super lækker, blød sadel som passer mine behov rigtig godt. Stor støtte.
    God til min hest, og lækker kvalitet.

Dressur: Kentaur Athen, dejlig sadel med godt dybt sæde, som jeg fortrækker i dressuren.
    God at ride i, bløde knæpuder og god kvalitet.

• #12   13. nov 2016 Jeg rider med prestige x-Paris på begge mine stævne heste, den sadel er blevet valgt efter at have prøvet en del,jeg kan godt lide der er skåret ud i bommen så jeg ikke kan mærke bommen med mit sæde ben ud over det kan jeg godt lide den tætte kontakt til hesten samtidig med der er mulighed for at ændre bommen mange gange pga. Carbon
    Jeg kan også godt lide de uendelig muligheder der er i størrelse på knæ og læg støtte samt om det skal være skum eller uld stopning

• #13   13. nov 2016 Bruger en billig isabel werth. Det er den bedste jeg endnu har haft. Dyb og store knæstøtter. Er hygge/motionsrytter, så måske lidt mærkeligt med dressursadel, men bryder mig ikke om alt for bøjede knæ, og vil også gerne have benene så langt ned om hesten som muligt.

• #14   13. nov 2016 Jeg har redet med Wintec isabell werth på mine 4 sidste heste - dog går de to jeg har nu med New-udgaven af IW'en.

Det jeg godt kan lide ved IW er, at man har et dybt men åbent sæde, selv kan vælge str og placering af knæstøtter, og så har den Cair, som jeg oplever alle mine heste har trives med. Og så er det dejligt med en let sadel at smide rundt med smiley
    Det jeg ikke kan lide er, at jeg slider dem på på 4-5 år - rider to heste om dagen i den.

• #15   13. nov 2016 Jeg bruger en Kentaur ARTEMIS som er omstoppet lidt så den passer hesten perfekt, valgte den da jeg føler jeg sidder super i den trods gammel skade i lænden.

Datteren rider dressur i Kieffer Malmø og springer i Kentaur Apollon, hun har valgt springsadlen da den er med stor støtte som kan justeres nemt

• #16   14. nov 2016 Har fået bygget en Comfort Elite Cadence dressursadel, som så er yderligere tilpasset, og da hestens "låne-rytter" også gerne ville hoppe lidt ind imellem, blev der indkøbt en Kentaur Nexos til det formål..

• #17   14. nov 2016 Jeg har haft lidt af hvert gennem tiden.

Min første helt egen sadel var en Lewa kombi - Det er ca. 35 år siden.

Den næste blev en brugt Passier dresser, nej, hvor jeg elskede den sadel, men den passede desværre ikke den næste hest.
    Så var der en Kieffer Wien, den blev jeg aldrig rigtig glad for.
    Så har jeg haft 2 Stübben Scandica til 2 forskellige heste, dem var jeg rigtig glad for, godt sæde, god støtte.

Nu har jeg en Prestige Leonado, det er bare den fedeste sadel at ride i. Og så var jeg så heldig at den kunne tilpasses til min nye hest.

Der ud over har jeg også haft et par springsadler.
    En Stübben Pasival, lækker sadel, som jeg havde i mange år.
    Har også haft en Prestige Eventing, det er bare den bedste, men den er solgt, da den ikke passede hesten.

Lige nu går jeg og overvejer om jeg skal have en spingsadel eller en kombi sadel, til at ride skovture i.

• #18   14. nov 2016 Min 1 sadel var en kadett - fedest sadel jeg nogen sinde har reder i - men jeg kan ikke finde den mere

Nu en Isabella Werth cair - hmm ja og de 2 andre kan jeg ikke huske navn på - den ene af dem fordi det er den der passer min hest

Jeg er pt hyggerytter men håber på at starte stævner til næste år

• #20   14. nov 2016 Min springsadel er en zaldi Star. Når den ikke kan mere så må jeg bide i det sure æble og bestille en ny fra Spanien . Det er verdens dejligeste sadel i mine øjne:).

Som dressursadel har jeg en silhouette som os er en helt fint sadel . Men jeg er stadig på udkig efter en anden da jeg skal have en sadel med større knæstøtte :).

• #21   14. nov 2016 Startede med en Windsor elite da jeg synes man sad godt i den - havde ikke særlig erfaring, og den eneste rigtige dressursadel udover Wintec jeg havde siddet i - men sadelmageren var ikke tilfreds. Endte med at købe en ny Kentaur Ithaka med specialskind, og jeg er virkelig glad for den!
    I springsadler har jeg været lidt igennem: startede med en albion kontrol, men den kom ned og trykke foran efter 1-1,5 år. Så købte jeg en HDR fletcher, men jeg synes mine ben sad lidt oven på støtterne. Så skiftede jeg til en Kentaur apollon, da sadelmageren anbefalede en kentaur som min dressursadel. Denne springmodel er dog lidt anderledes udformet i bommen end de andre kentaurmodeller, så den blev alligevel kasseret... Jeg blev så anbefalet en Kentaur charon eller en Albion Legend K2, og da charon nærmest er umuligt at opstøve brugt, blev det en Albion Legend K2. Den lå også fint de første måneder efter tilpasning, men da hyppen tabte sig/ændrede sig lidt i løbet af militarysæsonen er den desværre begyndt at ligge en lille smule lavt foran ligesom den anden Albion jeg havde.. Sadelmageren anbefalede et lammepad, og det fungerer faktisk ret fint. Det er i hvert fald min løsning pt, for at tilpasse en sadel hver 3 måned alt efter hvornår vi er på året er ikke muligt for mig. Jeg prøver at tage højde for hvornår hun laver mest i forhold til fodring, men hun har desværre alligevel ændret sig.. Men jeg føler jeg har to sadler som virker for os nu smiley

• #22   14. nov 2016 Jeg rider i en Barefoot Cherokee og en Ride-on-pad også fra Barefoot.
    Tidligere red jeg i bomsadler, men jeg kan ikke føle hestens brug af bagben og rygmuskler i sådan en sadel mere.
    Jeg bruger primært min pad, fordi jeg kan føle hesten og er fri til at indvirke.

• #24   15. nov 2016 Jeg startede med at ride i wintec, men jeg kan ikke ride i de sadler. Skiftede så over til en kieffer, dette var dog ikke bedre. Og er nu endt med en stübben excalibur som jeg er ekstremt glad for. Den er dog rigtig hård, men når man har redet i den nogle uger vil man bare ikke af med den igen. Så jeg holder mig til stübben.
    Kan dog også rigtig godt lide passier smiley

• Kula M
    Kula M Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #26   19. nov 2016 God dag,

Vi er en legitim og et velrenommeret penge långiver. Vi låner penge ud til personer med behov for finansiel bistand, vi giver lån til folk, der har en dårlig kredit eller har behov for penge til at betale regninger, til at investere på erhvervslivet. Har du været på udkig efter lån? du ikke at bekymre dig, fordi du er i det rigtige sted, jeg tilbyder lån til lav rente på 2%, så hvis du har brug for et lån, jeg vil have dig til bare kontakte mig via denne e-mail-adresse: mobilfunding1999@gmail.com

Låneansøgning nødvendige oplysninger fra dig

1) Fuld Navne: ............
    2) Køn: .................
    3) Alder: ........................
    4) Land: .................
    5) Telefonnummer: ........
    6) Beskæftigelse: ..............
    7) Månedlig indkomst: ......
    8) Lånebeløb Nødvendigt: .....
    9) Lån Varighed: ...............
    10) Formålet med lån: ...........

Med venlig hilsen

• #27   19. nov 2016 ADMINNNNNNN - SPAM er kommet til HG

• #28   19. nov 2016 Jeg har en Kieffer Lusitano Kür Excellent smiley
    - Jeg valgte den sadel fordi jeg har dårlig ryg, og kræver en sadel med meget støtte for ikke at få ondt - Det er en af de eneste sadler jeg kan ride i. Den har et dybt sæde og "anatomiske" knæpuder, så den giver mig en god støtte smiley

• #29   30. apr 2017 Jeg rider i Butterfly sadlerne - afhængigt af hesten ryg skifter jeg mellem Uta Graf, Claudia og Christine dressur modellerne. Når jeg træner i skoven hopper jeg over i Thomas Mühlbauer springsadlen.

Jeg har valgt dem fordi, alle heste jeg har redet på har virket til at slå fra på den konventionelle bum, og jeg selv er super utilpas i den bumløse. Her synes jeg at Butterfaly sadlerne har fundet et virkelig godt kompromis der hjælper både hest og rytter til sammen at få det bedste ud af træningen.

Kommentér på:
Hvilke sadler bruger i?

Annonce