{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Måling af bomvidde {{forumTopicSubject}}

Godaften,

Min sadel er for smal i bommen til Litfari som gør at sadlen ruscher lidt frem under ridning og den selvfølgelig lægger et forkert pres på ham når jeg sidder i den. Det kan tydeligt ses at latexpuderner ikke følger hans ryg, men flyver lidt over den aller inderst, når jeg lægger den på ham - både end og uden gjord. Den kommer ned og 'passe' ham når jeg sidder i den, men det skyldtes jo den bløde latexstopning og min vægt.
Mit spørgsmål er så hvordan måler jeg hvilken bomvidde han skal have? Jeg kan heldigvis skifte kopfjern i sadlen, og jeg har tænkt mig at forsøge at udvide det nuværende kopfjern istedet for at købe et nyt, fordi jeg egentlig hellere vil bruge 300 kr et andet sted.
Så hvordan bestemmer jeg den bomvidde han har behov for og bomvidden i det nuværende kopfjern? Der må meget gerne illustreres på billedet.

Jeg har forsøgt at lave en ståltråd og lagt den på Litfaris (som iøvrigt har end dejlig tyndeformet islænder ryg) ryg, som kan ses på billedet i forhold til sadlen. Men jeg bliver lidt forvirret ifht. om puderne ikke har en indflydelse og at bomvidden ikke bliver for stor hvis jeg ikke medberegner dem?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Måling af bomvidde

Annonce