{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Dækken spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Vil høre hvad jeres erfaring er med at bruge underdyne under andet dækken?

Fordele og ulemper?

Kan ikke finde ud af om jeg skal købe underdyne her til vinter og spare lidt penge så jeg har råd til julegaver og der vil være 350 gram i alt med hans overgangs dækken.

Eller købe et ekstra dækken som er vinter dækken 300 gram til ham istedet.

Hvad tænker i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken spørgsmål
  • #1   1. nov 2016
    Jeg bruger det kun, hvor jeg ikke kan nå op i gram med alm. dækken.

Dvs. jeg har dækken med 300 gram og 400 gram også har jeg en underdyne/liner med 200 gram, så jeg kan komme op på 600 gram.

Da lag på lag ikke altid er lige optimalt, er det bedst med et enkelt dækken, når man har muligheden :o)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   1. nov 2016 jeg er mest tilhænger af regndækken, også underdækkener til at supplere med, så fyldet passer smiley

det er nemt at regulere, nemt at vaske, skifte og billigt at skifte ud hvis noget går i stykker smiley

• #3   2. nov 2016 Tak for svar smiley

• #4   2. nov 2016 Jeg er også mest til kombineringen. Jeg bruger dog stalddækkener med krydsgjorde istedet for underdyner/linere da jeg også bruger maveplade når det er koldest og så er det bedst den ligger inden under yderdækkenet smiley

• #5   2. nov 2016 Lige nu bruger jeg "alm" dækkender med forskellig mængde fyld, men syntes det er mindst lige så smart med et stalddækken/liner og så et regndækken (min mor bruger det på den måde. Det er helt klart en billigere løsning, men regndækkenet holder jo også kortere når det bliver brugt hele vinteren igennem. Tror dog at jeg selv vil fortsætte med at bruge forskellige dækkener med forskellig mængde fyld.

• #6   2. nov 2016 Er det kun regndækkener der kan bruges til lag på lag? Har lige købt overgsngsdækken i 1200 denier da alt andet bliver flået, på folden af de andre smiley det er 150 grams ville det kunne fungere?

• #7   2. nov 2016 Det kan sagtens bruges. Det handler udelukkende om at finde de gram i underdækkenet som er passende i forhold til yderdækkenet! Sidste år gik min med 50g yderst og 350g inderst over 0 grader. Under 0 grader fik den 150g yderst. I år har jeg været nødt til at skifte alle yderdækkener da hesten er vokset og nu har jeg et regndækken med fleecefoer og et 100g yderdækken samt diverse stalddækkener der så passer til det, da nogle af stalddækkenerne også var slidt op

• #8   2. nov 2016 Jeg kan nu kombinerer op til 500g stortest på to forskellige måder hele vejen op

Kommentér på:
Dækken spørgsmål

Annonce