468 visninger
|
Oprettet:
Græsfold, midtfyn {{forumTopicSubject}}
Jeg overvejer at få lavet en fold på min jord og derefter leje den ud. Lige nu er der div. Afgrøder på jorden, men forpagtningen udløber til foråret.
Hvor svært er det at leje sådan en fold ud og hvad får man typisk for omkring 4 td land?
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Det afhænger nok helt af lokale forhold.
Er du indenfor gåafstand af lokale, som har heste men ikke helt nok græs på egen jord?
Det tæller op, spørg dem som bor i nærheden.
Er der lokale ridecentre eller hesteudstyr butikker, du må hænge opslag op på?
Min parthests ejer lader sine gå på sommergræs i minimum en måned, og giver vistnok 500 kr. pr sæson. Det er den nordøstlige del af Sønderjylland.
Det er hegnet ind, der er adgang til læ i form af et skur, vandbaljer og vandhane. Teknisk set er der et par tønder land, men de kan ikke græsse det ned overhovedet. Så rimeligt gode forhold.
Kig lige på prisen for hegnspæle, tråd, led, transformator og vandslange.
Du skal nok mest gøre det for glædens skyld.
okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2016
Hvis du boede tæt på mig, ville jeg gerne give lidt håndører for at kunne træne spor med min hund.
Aner ikke hvordan man får fat på adgang til jord, hvor man må lægge spor og så komme ud med hunden.
Hvad med at du bare laver et opslag.
Hvis folk siger jatak er det godt.
Var det min jord, ville jeg stadig hegne ind og holde får eller kalve for kødets eller hyggens skyld...
okt 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det ville bare være sjovere, at have dyr gående i stedet. Desværre arbejder jeg rigtig mange timer og skal derfor "blot stille jorden til udlejning".
aug 2016
Jeg håber at I finder på noget godt.
Græsfold, midtfyn