986 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Sojaskrå? Sojaskrå?

Nogen der har erfaringer? Evt billeder af en hest før / efter ?

Har lige købt en sæk til min fuldblod, som er ret tynd.. vi har efterhånden prøvet alt, men intet har virket.. men så var der en der sagde at sojaskrå kunne gøre mirakler, så nu prøver vi smiley men jeg har aldrig hørt om det før, så det ville være rart med lidt flere meninger / erfaringer ?
Desuden kan jeg ingen steder finde, hvor meget man skal give ? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sojaskrå?
  • #1   5. okt 2016 hvor mange foder enheder får han ?

• #2   6. okt 2016 Det kan jeg ikke lige huske.. der er ikke analyse af wrappen og jeg er ikke helt inde i foderet.. men hans foderplan er udarbejdet af en professionel og bliver jævnligt justeret, så han mangler ikke noget.. men har alle dage været svær at holde huld på, ligemeget hvad vi har givet af tilskudsfoder og "mirakelmidler".. så sojaskrå bliver den sidste prøve smiley derfor ville jeg gerne høre om erfaringer med dette.

• #3   6. okt 2016 jeg har en hoppe der er svær t holde pæn i vinter halvåret, hun bliver fodret med grise foder, og selvfølgelig vitaminer og mineraler så hun er dækket.
    hun får knap 2 dl i døgnet og holder sig pæn på det selvom hun går ude hele vinteren. Grisefoder indeholder også masser af sojaskrå.

generelt har jeg altid brugt sojaskrå til mine heste, men inden for de sidste 3 år har jeg ændret foderplan og kan ikke huske hvor meget skrå jeg plejer at give

• #4   6. okt 2016 Jeg har ikke så goe erfaringer, det virkede ikke rigtig.
    Men pas på med for meget, hesten ka få protein forgiftning.

• #5   6. okt 2016 Vi har brugt det før med rigtig gode resultater smiley

• #6   6. okt 2016 Jeg har desværre ingen billeder. Men det er hvad hestene på stutteriet fik da de skulle tage på og få flere muskler smiley de fik ca 1 dl pr måltid. Så 2 dl totalt. Her var der dog analyse af wrappen så protein forgiftning var der ingen fare for. Jeg havde dog en hest for en del år siden der var rigtig svær at holde huld på da hans krop ikke optog næringsstofferne i foderet. Vi tilsatte Biomin, (ikke biotin) en urteblanding i foderet der bla. Indeholdt oregano. Og så begyndte han at tage på smiley så jeg ville nok også forsøge at tilsætte en halv teske oregano i foderet hvert måltid. smiley

Mvh TT

• #7   6. okt 2016 100-150 gram i døgnet fik jeg af vide dengang jeg gav min skrå smiley

• #8   6. okt 2016 Min hoppe får sojaskrå, 150g dagligt, og det har hjulpet en del.

• #9   6. okt 2016 Nu du får lavet en foderplan, hvorfor spørger du så ikke der??

• #10   6. okt 2016 Fordi jeg ikke kendte til sojaskrå da foderplanen blev lavet..

• #11   6. okt 2016 JGR - Når man normalt får lavet en foderplan af professionelle (som kan sit kram) spørger de jo ind til hesten og dens huld.. Så meget underligt at din foderkonsulent ikke har fundet ud af hvad din hest burde få for at være i rigtig huld...

Mvh TT

• #12   6. okt 2016 Det har hun jo også? Og han får noget fiberpellets bl.a.
    Og nu er det vel ikke alle der lige vælger sojaskrå altså.. men så hørte jeg om det senere og ville høre andres erfaringer..

• #13   6. okt 2016 Hun har skam sammensat det, så han gerne skulle få bedre huld, men det har bare ikke virket, hvilket intet sådan set har.. det kan man jo ikke vide på forhånd altså.. det der virker på alle andre, virker åbenbart bare ikke på ham..

• #14   6. okt 2016 Vel du står jo tydeligvis stadig i et problem med din hest sit huld smiley men tag ned på foderstoffen og køb en sæk sojaskrå. Og giv 0,75-1 dl pr måltid. Husk dog at trappe langsomt op. smiley

Har du prøvet Linamix? smiley

Mvh TT

• #15   6. okt 2016 Jeg forventer altså ikke at min foderkonsulent på forhånd kan se hvilke "fede-produkter" der lige virker på min hest eller ej - man er jo nødt til at prøve en ting ad gangen..
    linamix har jeg hørt rigtig dårligt om, så det har vi ikke prøvet nej smiley
    Jeg har købt sojaskrå og håber det virker, men tror det ikke..

• #16   6. okt 2016 Hvad er dårligt med Linamix? smiley

Mvh TT

• #17   6. okt 2016 Det er efterhånden noget tid siden jeg læste om det, men der var en del der skrev at det var uden virkning, gav dårlig mave og gjorde hesten stresset og en masse andet.. har self også læst gode anmeldelser af det, men synes der var for mange der havde dårlige oplevelser med det

• #18   6. okt 2016 Nå okay. Har aldrig oplevet problemer. Min ene dreng der også har tendens til sensitiv mave reagerer overhovedet ikke negativt på det. Han var meget tynd da han ankom, og nu er han i rigtig fin Stand smiley

Mvh TT

• #19   6. okt 2016 Det svinger vel fra hest til hest ligesom alt andet smiley

• #20   6. okt 2016 Jo selvfølgelig. Min tidligere hoppe fik det også uden problemer smiley hun var dog normalt ift. Maven smiley

Mvh TT

• #21   6. okt 2016 Team tindur..

Må jeg spørge om, hvad oregano gør..? smiley

• #22   6. okt 2016 Det kan jeg ikke svare på andet end at jeg har en tæse selv.
    Dengang min dreng fik Biomin var der ingen tvivl om at der var oregano i. Han kunne ikke optage foderet. Før han fik Biomin. Jeg har også lagt mærke til at der ofte er oregano i mad som folk tager på af..så min tæse er at oregano er med til at hjælpe kroppen med at optage næring.. Men jeg har overhovedet ingen dokumentation på dette, så det er kun min egen tæse smiley

Mvh TT

• #23   6. okt 2016 Okay, det var også bare for at blive klogere.. smiley tak for svar..

• #24   6. okt 2016 Sorry at jeg ikke kunne komme med et banebrydende forskningsresultat smiley det ville ellers være dejligt smiley

Mvh TT

• #25   6. okt 2016 Skidt, det var bare fordi jeg var nysgerrig.. smiley

Ja, det kunne da være dejligt..
    Det kan da også være det er det du skrev, at det er sådan det fungere.. smiley

• kathrine s
    kathrine s Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #26   6. okt 2016 Jeg har prøvet både sojaskrå og linamix. Sojaskrå fik jeg anbefalet af en kiropraktor, desværre kunne jeg ikke se det havde nogen effekt på hesten. Har gode erfaringer med linamix. Mine heste får linamix i perioder hvor de skal tage lidt på.

Kommentér på:
Sojaskrå?

Annonce