Ang udlån af sin hest {{forumTopicSubject}}
Jeg skal muligvis udlåne min ene hoppe. Men synes det er lidt svært..
Jeg har en veninde der gerne vil låne, men hun vil gerne ha at jeg hjælper til med betaling til smed og foder. Hun har ikke mulighed for så meget ridning, og så har jeg det måske lidt, at så kan hun jo lige så godt blive hjemme.
Jeg låner ud pga økonomi... Jeg er pt på barsel og for desværre ikke så meget udbetalt længere.
Hvis hun skal lånes ud, vil jeg gerne at hun bliver redet, hun har allerede stået stille i et år pga graviditet, så hun trænger til at komme ud og blive rørt.
Der er en anden pige der også er interesseret. Jeg kender hende dog ikke. Så jeg ved ikke helt. Hun vil gerne komme og besøge os. Så det er måske en god mulighed for at se hende an.
Jeg har endnu ikke lavet en annonce for jeg er ret meget i tvivl..
Hvordan har i det med at skulle låne ud til en helt fremmed?
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.255
mar 2010
Følger: 78 Følgere: 87 Heste: 15 Emner: 142 Svar: 898
mar 2013
Følger: 31 Følgere: 38 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.271
Nu er hesten min, og jeg har stadig et godt samarbejde med dem. Så jeg synes bestemt ikke du skal blive skræmt af tanken.
Om ikke andet mød hende et bundt gange. Jeg håndterede hesten i et godt stykke tid (selvom det var over 1 time fra min bopæl) - godt nok ikke af de grunde - men det synes jeg ikke er urimeligt, hvis den eventuelle låner ikke bor super langt væk. I ønsker jo begge at hesten får det godt, og det bunder vel også i, at i har tillid til hinanden
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Jeg har stadigvæk et rigtig godt forhold til min veninde og for hende er det jo en drømmesituation da hun ved 100% at hesten har det godt og skal kun have udgifter på smed og hun må komme ligeså tosset som hun vil
Mvh TT
nov 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 6 Svar: 243
Du skal ikke gå på kompromis med dine krav. Jeg synes kun det de fair at låner står for alle udgifter, da det er hende der har glæde af hesten (den eneste jeg synes man skal betale er forsikring.)
Sæt dig ned, og skriv ALT, og jeg mener ALT ned som du kan komme i tanker om, i en kontrakt.
- skriv også alt der kan gå galt.
Jeg skrev 3-4 sider med al det jeg syntes var relevant,- og hende der har lånt ham, nedskrev også alt det hun syntes skulle stå der, og så fik vi en meget udførlig og gennemført kontrakt ud af det.
Mød låner et par gange, hør om hendes erfaring m heste, trænings metoder og så tabus og se stedet inden hesten skal flyttes.
Jeg synes ikke du skal låne ud til din veninde, for det lyder som om, hun ikke kan tilbyde det du søger, bl.a mht økonomi,- så lad endelig hende finde en hest et andet sted.
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Hvad med at du starter med at personen har part på hesten i et par måneder?
Så lærer hest og rytter hinanden at kende og hvis de ikke fungerer, så kan du opsige aftalen uden at miste en ven.
Hvis det fungerer er du tryg, når hesten flytter hjemmefra.
Og du vil tiltrække lånere der bor tæt på, så du har nok lettere ved at besøge dem.
apr 2011
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 8 Emner: 17 Svar: 510
Han har nu stået der i 1,5 måned ca og han har det simpelthen så godt!!! Jeg kunne ikke have fundet en bedre låner til ham!
Vi var ret enige i hvem der skulle betale hvad, så det gik nemt og hurtigt, med at få det hele på plads
apr 2007
Følger: 98 Følgere: 103 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 314
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 148 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.250
så kan man se hvad man får for pengene, og ejer af de heste vi har / har haft kan skrive ris og ros ved deres hest, så alle kan se om det er ok at sende sin hest hen til os
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
apr 2009
Følger: 45 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 202 Svar: 897
Ang udlån af sin hest