{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Min hyp har slidgigt {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen..
Min hest fik sidste år konstateret slidgigt i begge bagben, jeg har dog intet kunne mærke på hende, og hun går stadig fint under ridning.
Hun er 23 år, så slidgigt er forståeligt i hendes alder, hun bliver ikke redet hårdt som sådan og ikke hverdag, da tiden ikke altid er der og grundet det dårlige vejr.
Jeg skulle for 2 dage siden ud og ride, har aldrig oplevet min hest så stivbenet hun kunne dårligt røre sig, da jeg havde opvarmet hende i godt 10 min begyndte hun at bløde op, og det ene bagben var ikke som sådan stivt længere.
Det er først i år efter tempraturen pludselig blev ændret en del, at det skete. Jeg sørger for at holde hende varm med dækken udenfor, selvom vejret egentligt er okay.

Hvad gør i med jeres slidgigt ramte heste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hyp har slidgigt
  • #1   4. okt 2016 Min gamle hest havde også slidgigt. Det viste sig dog kun når hun travede. Hun blev kun skridtet for rytter. Hun travede dog på folden, så synderlig ondt havde hun ikke. Som du siger, så er det som med meget andet gigt, at det påvirkes MEGET af været, især ved skiftene fra vinter/forår og efterår/vinter - der omkring oplevede jeg det i hvert fald som at være værst. På min nuværende hest er det intet gigt, men bruger en magnetpude, der også er rigtig godt til gigtheste og kan fåes i alle mulige afskygninger. Det er faktisk bare generelt et super godt produkt til mange ting.. smiley ellers så noget tilskud der er godt til ledede, da det jo er der det sidder smiley

• #2   4. okt 2016 Et ord - Back on track!

Vidundermiddel når det handler om stive heste, heste med muskelømhed, eller heste med led/gigt/slid problemer. Staldgamacher om natten på alle 4 ben, og gerne et net eller fleecedækken i BOT også - evt. fleecedækken indenunder almindeligt dækken, så kan du spare nogle gram da det er overraskende varmt.

• #3   4. okt 2016 The Lolita Girl - hihih, det er nu 3 ord smiley undskyld, kunne ikke lade være smiley

Men helt enig, kan KUN anbefale BOT. B-steensgaard laver dog også nogle gode ting, har selv derfra.

• #4   4. okt 2016 Ville ligesom de andre anbefale back on track!
    Har selv en hest med slidgigt, og hun er pakke ind i BOT fra top til tå om natten smiley Hun får også glucosamin i sit foder, og det har hjulpet hende rigtig meget smiley

• #5   4. okt 2016 BOT og glucosamin smiley

Mvh TT

• #6   4. okt 2016 MAnge tusind tak for alle jeres svar. Det er jo det samme i alle skriver, så mon ikke det er det jeg skal ud og købe.! Tusind tak!

• #7   4. okt 2016 Jeg har ikke erfaringer med back on track på min hest, men jeg har på egen krop, og derudfra kan jeg kun sige: det virker.

• #8   4. okt 2016 BOT er godt smiley

• #9   4. okt 2016 Glucosamin og Back on track smiley Men hvis min var så skidt gående som du beskriver, ville jeg overveje om han sku ha vinteren med.. Gigtheste har det altid værst om vinteren..

• #10   4. okt 2016 Jeg har ikke hest med slidgigt.

Men for mennesker handler det om at holde sig i gang.
    Gode muskler gør at leddene har lettest muligt ved at fungere. Står man stille bliver slidgigt ramte led ømme og stive. De skal lige arbejdes varme igen.

Hos heste kunne man overveje mange foldtimer eller løsdrift. Brug god tid til at skridte varm.
    Få redet hesten fast - det kan være meget hårdt at komme igang efter en intaktiv periode. Hold den i form. Trap langsomt op når du vil øge arbejdet.
    Glucosamin er dokumenteret virksomt hos heste.

Svækkede dyr kan blive presset væk fra foder. Sikrer dig at dyret får nok. Det er lettere at holde huld med et dækken.

• #12   4. okt 2016 Kahjal har også haft slidgigt i nogle år (han er 21 nu), og for os virker det også med BOT-staldgamacher og glucosamin i foderet. Han skal også varmes godt op - han kan være lidt stivbenet, hvis han ikke er skridtet nok varm. Vi har også fået at vide, at det er vigtigt at holde ham igang, så han bliver motioneret hver dag smiley

• #13   5. okt 2016 Hun er blevet meget bedre nu, efter hun har dækken på ude! Tak for alle jeres svar! smiley

• #14   5. okt 2016 Det absolut bedste led produkt jeg har fundet er Flexadin UC-II. Det ligger i den dyre ende, men er alle pengene værd. Jeg har prøvet diverse glucosamin og MSM produkter og ingen af dem har gjort en forskel.
    Efter 12 uger på Flexadin er min 23 årige hest ikke længere stiv om morgenen, når han skal ud af boksen
    http://gaerum-dyreklinik.dk/wp-content/uploads/UC-2-brochure.pdf

Kommentér på:
Min hyp har slidgigt

Annonce