{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår putter i dækken på?
  • #2   1. okt 2016
    Kig og mærk på din hest, det er svært og svare på om noget er for meget eller for lidt, uden og kende hesten samt vide hvilke forhold den har.

Min er fx meget forfrossen og har 180 gram på og har det ganske fint, men kommer fx ikke ud i morgen fordi det skal regne hele dagen - og der vil hun fryse uanset hvordan jeg pakker hende ind.

Men for andre kan det være helt fint med et regndækken eller uden noget.

• #3   1. okt 2016 og jeg er så meget imod dækner da hesten sagtens kan klare sig uden og jeg har både varmbold og oldenborg og de går ude alle lyse timer også vinter,
    men respekter også hvis man har klippet og den skal ha dækken, men synes det er gået over gevind med dækner, men vil da gerne høre om det kun er mig
    for acceptere da folks valg smiley og kender flere hvor hesten bare går som hygge og allerede har dækken og aldrig bliver redet det synes jeg ikke e ok
    men acceptere da folks valg men det min mening

• #4   1. okt 2016 Ikke endnu i hvert fald smiley

• #5   1. okt 2016
    Natali - Jeg har aldrig mødt nogen, der putter dækken på "bare fordi"
    Det kan godt være man er uenig i deres argumenter, men folk har altid en årsag til at putte dækkener på. Der udover er det ikke bare lutter lagkage og putte dækken på - det kræver man hele tiden er opmærksom på om hesten har for meget eller lidt på, om det sidder ordentligt, er tæt osv. osv.

Ligesom der er foreskel på mennesker ang. om man tuller en tur en gang om ugen og har tid til at vente et par timer på at ens hest tørre, før den kan komme ud.

Også på at ride 6-7 dage om ugen og ikke have fire timer til at vente på, at hesten kan tørre og komme ud. Ligesom heste er forskellige og ikke alle kan holde varmen selv uanset om man giver dem de bedste forudsætninger. Der er også heste, som mister energien fordi de sveder så meget fordi man rider dem 1 time 6-7 dage om ugen. Så kunne man lade være med at ride om vinteren, men så ville mange miste motivationen for at have hest - fordi man så skal starte forfra med ens træning hvert forår og aldrig kommer videre.

• #7   1. okt 2016
    Måske de gør - det kan de sagtens :o) Man kan have en gammel hest med cushing man er nød til at klippe, selvom den bare er græsklipper og derfor så behøver dækken. Du kan have en hest der ikke kan holde varmen selv, uden dækken - det behøver den ikke gå LA dressur for.

• #8   1. okt 2016 Natali jeg har en grund til at putte dækken på, jeg er også selv imod at heste skal have dækken på. Men da min nye hest har brug for et dækken, så bliver det altså sådan.
    Og det du skriver har ikke noget med emnet at gøre...

• #10   1. okt 2016 Min har fået regndækken på for nogle dage siden da hun stadig går på døgnfold.. De kommer dog på stald i aften.
    Hun er klippet en gang, men skal snart klippes igen. Venter dog lidt med det så hun kan få overgangsdækken på.

• #11   1. okt 2016 Min hoppe er begyndt at få vinterpels, og hun er kold når hun er ude på fold. Jeg har givet hende et regndækken på med 0g i, og det har hun det fint i.

• #12   1. okt 2016 Natali

Min gik sidste år og bare gik. Han havde 400g på da det var aller koldest. Det var også en masse uvidne folk der skulle kommentere på det, især fordi han også havde lang vinterpels.

Men nu var det altså sådan, at han faktisk havde brug for det, da han var hammer syg.

• #13   1. okt 2016 Min får regndækken på i morgen smiley

• #14   1. okt 2016 Min har fået regndækken med 0 gram på for et par dage siden, da han er begyndt at sætte en kraftigere pels, og den skal startes op i ridningen snarest.
    Han er kommet ind for første gang i nat, dog med åben dør og vinduer smiley

• #15   1. okt 2016 Min Frieserhoppe går stadig på døgnfold og får regndækken på i næste uge, hvis det kolde vejr fortsætter...

Men venter med at klippe til senere på mdr. smiley

• #16   2. okt 2016 Min har regndækken på nu.
    Om ikke ret længe, blir hun klippet igen.
    Der får hun 100, eller 200 gram på, afhængig af vejret og temp.

• #17   2. okt 2016 Min pony fik regndækken på i torsdags smiley
    (Uden gram)

• #18   2. okt 2016 Synes 100gram er for varmt nu, ja smiley
    Min hest fik regndækken med fleece på i går - udelukkende fordi det efter vejrudsigten skal stå ned i stænger hele dagen. For det første skal hun trænes i dag - vi skal nok ud at ride, og jeg nægter at lægge sadel på en våd hest! Derudover så er hun begyndt at lægge godt med pels til pga. regn/blæst, og da jeg ikke ønsker at hun bliver så langhåret som en islænder, som hun plejer, så får hun dækken på nu.. Får vi flere dage med tørvejr 15+ grader, så får hun det af disse dage, så hun ikke koger under dækkenet (eller risikerer det)

• #19   2. okt 2016 Naah... min kan få regndækken på hvis det tæsker ned, men synes sådan set ikke, at det er koldt nok til regndækken endnu. Vi skal ned under 10 grader om dagen, så får hun det på smiley

• #20   2. okt 2016 Min har regndækken på, fordi han stadig går på døgnfold. Det har de fleste andre han går sammen med også.
    Men det kommer nu an på hesten, ikke alle har brug for dækkener på samme tid. Mærk på din hest, fryser den, ville jeg starte med at putte regndækken på, og så stille og roligt optrappe når den har brug for det smiley

• #21   2. okt 2016 Nu bliver jeg sikkert hakket meget nede, men! Men hvordan mærker man på hesten om den er kold? Jeg ved man mærker på hesten (suprise) ved at tage hånden ind under pelsen.. Men hvordan kan du så vide om den er kold? Er nemlig meget u tvivl sidst jeg mærkede min om han var tilpas eller for kold

• #23   2. okt 2016 Tak for svar:)

• #24   3. okt 2016 Min har lige fået dækken på her til morgen, da det øse regner. Det er med 100g.

Hesten sætter ikke meget pels, og er svær at holde huld på.

• #25   3. okt 2016 Den ene pony har dækken på om natten, regn dækken med små 100g. De dage hvor solen har været fremme tager jeg dækkenet af.
    inden vinteren er omme plejer han at nå op på de 500g dækkener minimum, selvom han ikke bliver klippet ( han har altid været en frossen pind )
    Den anden går ude dækken, frem til den har sat pels eller sveder for meget, så plejer at starte med at jagt klippet, og derefter et tyndt dækken. Hvis nødvendigt, klipper jeg resten af sener på året. han behøver ikke tykke dækner i løbet af vinteren, da han sveder nemt ( også på stald )

Så selvom de 2 ponyer står i sammen stald, for det sammen at spise og er næsten lige gammel. er der MEGET stor forskel på hvornår de syntes det er koldt.

Kommentér på:
Hvornår putter i dækken på?

Annonce