{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

OX pony værdi? {{forumTopicSubject}}

Hej tøser/mænd.

Jeg købte for godt en måneds tid siden en OX araber med fuld afstamning (nedstammet fra El Mokari) og jeg gav kun 4000kr med alt udstyr? prisen var på grundlag af at jeg kendte ejeren i forvejen og hun skulle af med ham. dvs, jeg er klar over at han er mere værd.
men hvor meget? er ikke så meget inde i OX verdenen men har læst mig frem til at hvis den er pony er den en del mere værd da den så kan sælges til pony ryttere?
Den omtalte pony er Ta Masir på min profil.
Han er ikke blevet vedligeholdt. stævner kender jeg ikke til.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OX pony værdi?
  • #1   30. sep 2016 Afstamning?
    Alder?
    Spring eller dressurbetonet?
    Hvad niveau i forhold til ovenstående?
    Gangarter?
    Sind?
    Hvordan er den i alle henseende?
    Sygdoms historik?
    Højde?
    Nogle staldfejl/unoder?

Umiddelbart ville jeg ikke give mere end 15.000 kr.

• #2   30. sep 2016 Han har fuld afstamning (kan ses på hans galleri)
    10 år.
    dressurbetonet. kan springe men er ny og usikker.
    ved ikke med niveautet desværre. han har mange gode elementer i dressur.
    udemærket gangarter, elegant, let og elastiske. dog lidt stiv i kroppen grundet ingen vedligeholdelse.
    Fantastisk sind. Kommer altid når man kalder, elsker at have kontakt med mennesker, ingen unoder, er ikke varm i hovedet eller hidsig.
    har haft hovbyld og er ømtået efter smed.
    mere ved jeg desværre ikke smiley

• #3   30. sep 2016 Jeg vil sige 15.000 kr - grundet manglende uddannelse og erfaring. 20.000 kr med udstyr evt. smiley han ser i øvrigt super dejlig ud.. Tillykke med ham!

• #4   30. sep 2016 Som pony er den faktisk mindre værd. Der er ikke mange OX'ere som kan gøre sig i pony-sporten og dem som går op i arabere vil ikke have de holder pony-målet - for de skal faktisk gå over mål.
    Jeg vil maks sige han er 10.000kr værd, og det er endda højt sat. Man kan få mange rigtige fine unge arabere til 15.000-25.000.

• #5   30. sep 2016 Okay mange tak.
    måske er de ikke direkte mere værd som ponyer? men hvis man kan sælge til ponyryttere er der måske et støre udbud af købere? jeg ved det ikke... haha.

et andet spørgsmål, hvor måler man hestens stangmål? for jeg er ikke sikker på hans højde pt, men på hans anden hestegalleri profil ved en tidligere ejer stod han til at være 148 så jeg satte det bare til det samme, men han er muligvis vokset?

• #6   30. sep 2016 Hvis han skal have værdi som pony, så skal han jo være ponymålt, så han er registreret som pony hos rideforbundet.
    Prøv evt. at slå ham op på DRFGo, så kan du se om han er færdigmålt.

• #7   30. sep 2016 han er registreret på hjemmesiden som værende 148 smiley

• #8   1. okt 2016 Når der står 148 cm (uofficielt) er den ikke målt af ponymåler. Så er højden skrevet ind af den som har registreret den på GO. Var den målt rigtigt ville det stå i dens pas

• #9   1. okt 2016 Hvis du leger med tanken om at sælge ham senere, så rid ham op.

Deltag i et par hyggestævner, så du kan sige, at han har gjort det, og hvordan det gik. Spring, dressur mv.
    Rid nogle ture, eller prøv at ride ham op til en let distance klasse. Så er det også på cv'et.

Herefter kan du langt lettere fastlægge en reel pris. Og skrive en fængende annonce.

Som det er nu, så siger annoncen:
    Araber, med fuld stamtavle. Vallak.
    Ingen anelse om den nogensinde har prøvet et LC stævne i hverken spring eller dressur. Eller trafiksikker?
    Men ingen uvaner af betydning.

- dvs med den beskrivelse er det en hyggetullehest, og de koster 5-10.000 kr.

Det er en helt anden pris hvis du kan skrive:
    Araber med stamtavle. Vallak. Måler x cm.
    Fuldstændig trafiksikker, cool når man rider i landskabet.
    Jeg kender ikke tidligere stævne erfaringer, og det har ikke min store interesse, men jeg har da redet en LC2 i spring og 2 LB'er i dressur, det er han også cool med.

Du kan godt se, at det er stor forskel på, hvad en potentiel køber kan regne med, selvom det er samme hest? Hvis du kan vise at den kan bare lidt mere, ved at deltage i noget, kan prisen fordobles.
    Værdien af en hest kan sættes til slagteprisen + værdien af hvad hesten er trænet til.

Husk at få ham målt. En køber bliver skuffet hvis størrelse er gættet forkert. Og det er ikke samme gruppe mennesker, der vil købe stor pony eller lille hest.

- hvis ejer solgte til dig i den tro at du ville passe godt på ham til evig tid og derfor solgte til et symbolsk beløb i den tro at man havde sikret hesten fik et trygt hjem de næste mange år, så tal lige med din ven / gamle ejer før du sælger.
    Hvis du rider hesten op på et par måneder og sælger, kan det gå ud over venskabet med gamle ejer, hvis han / hun troede det var aftalt du passede på ham.

• #12   1. okt 2016 Med hans baggrund og skavanker vil jeg sige slagter pris og sælges til nogle det vil bruge ham til det han kan holde til og beholde ham resten af hans liv ??

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #13   1. okt 2016 Øv igen en af de sager hvor sygehistorien er blevet "glemt" smiley

• #14   1. okt 2016 Han skal ikke sælges videre.
    Vil bare vide hans værdi af ren nysgerrighed smiley
    Eftersom jeg ikke sælger er det unødvendigt for mig at ride ham op og deltage i stævner smiley

• #15   1. okt 2016 Hvis den har hovsenebensbetændelse vil jeg få dyrlægen ud og smerte tjekke den stakkels hyp, med den baggrund.

Kommentér på:
OX pony værdi?

Annonce