Hvad fejler min hest? Hvad fejler min hest?
Hej alle! Jeg vil lige starte med at sige at jeg har dyrlæge ind over og har haft det under hele hans sygdoms forløb.
Jeg købte min dejlige hest i oktober, han er i hele hans liv blevet brugt til let dressur og lidt skovtur ( han er 8)
Jeg overtog ham så og startede stille og roligt op. Han var skide godt gående indtil en dag i januar hvor han lige pludselig begynder og gå en kort en lang på ve bagben. Vi troede først det var ømme fusser så han fik sko på - ingen bedring. 1 dyrlæge kom ud, han fik lagt blokader i hele benet ( fra hov til hofte ) han blev en lille smule bedre da den blev lagt i hoften men ikke helt iorden ( han fik en laminator på der måler hvor han er halt og det var kun ve bagben der slog ud) dyrlægen gav ham binyrebarkemon i hoften og mente at hvis han ikke var bedre efter 14 dage så var det nok et brud også sku han aflives.
Jeg valgte at få en anden dyrlæge ud og kigge, han mente det samme med det nok var et brud, han kom i scintigrafi som viste en meget lille bitte smule på gaffelbåndetS tilhæftning ved hasen. Umiddelbart vil dette ikke give halthed men da der ikke var andet og se så " måtte det jo være det" dyrlæge gav en besked om jeg sku give ham boksro i 4 mdr og hvis han stadig var sådan gående så var det ikk noget at gøre. I mellemtiden havde jeg massør på ham da han var blevet så skæv at hun prøvede at rette lidt op på ham. Hun fik en ide om det kunne være hans sædstrenge. Igen fik jeg dyrlæge ud som var enig og han blev opereret. Efter op var han rent gående i 2 mdr og jeg var i gang med genoptræning. Lige pludselig en dag kom det igen med en kort en lang på Ve bag. Dyrlæge ud igen. Nu var han så blevet sparket på forbenet og var så diagonalt halt pga det. Vi fil ordnet forbenet og dette er nu væk, men nu er han kort gående på begge bagben, samt stiv i halsen så han nærmest ikke kan kigge bagud, kun hvis han lægger hovedet på skrå. Han har fået kiropraktor 1 gang og dette har løsnet lidt op på ham. Men sys bare det fortsætter, er der nogle der nogensinde har oplevet noget lignende? For mig virker det som om det symptom behandling på symptom behandling og at alle de 3 dyrlæger jeg haf haft omkring er lidt i vildlede. Han har lige fået ordnet tænder nu( dette var tiltrængt)
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 3 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 152
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 37
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
Jeg ville kører hesten til udredning på en af de store hesteklinikker, evt til Tyskland - og så få Rgt af overlinie og nakke.
MEN overvej, at hvis han reelt er så skadet "etellerandet" sted, at han får så slemme symptomer her der og alle vegne hele tiden, at han nok næppe bliver ridehest på mere end absolut laveste plan - så måske er det billigere at sige farvel allerede nu.
Mvh Charlotte
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 37
Hvad fejler min hest?