{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø og halm
  • #1   16. aug 2016 Vårbyghalm er også velegnet som spisehalm ud over strøelse. Det er også det mest almindelige at bruge.
    Hø er lidt af en videnskab.
    Men overordnet så skal du gå efter hø som er grov i det. Dvs at græsset skal være i frø da det så også har grove stilke.
    Det vil derfor være bedst at høet er høstet fra midt juli-august (første slet)

lidt læse stof http://horseconsult.com/articles/showarticle.asp?ArtID=47

• #2   16. aug 2016 Høet skal være fra i år, da der kan være øget svampespore og støv i det fra sidste år.

Ja byg halm er det bedste, af halmsorterne.

• #3   17. aug 2016 ved godt mange helst vil have hvedehalm eller halm fra vårbyg. Vi har dog ingen problemer med at bruge halm fra vinterbyg og har alle de år hvor "sommer"halmen har været af dårlig kvalitet pga. regn i høsttiden altid haft godt og tørt halm smiley
    Mht. hvilken type hø man skal bruge - kommer det jo lidt an på hvad du skal fodre - f.eks. pony der let bliver for tyk eller unghest der har brug for at lægge "kød på kroppen"

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #4   17. aug 2016 Jeg ville bruge en god byghalm til strøelse

Vi laver selv wrap, det tages når skridningen er rigtig, det vurdere maskinstationen der slår det for os, 1. Slet var tidligt i år, midt i juni pga gunstige vækstvilkår i foråret, om 3 uger laver vi 2. Slet, det har ikke tidligere kunne betale sig da vi har ventet for længe med 1. Slet, sidste år blev det så groft at mange af ballerne fik hul i plastikken da den ene af de 5 sorter blev alt for grove og stive smiley det har vi så lært af på den dyre måde smiley

Men hvornår det rigtige tidspunkt er afhænger af mange faktorer udover tidspunktet smiley

• #5   17. aug 2016 Ja. JM især vejret, tørvejr, er en nødvendig (og sjælden begivenhed i år) for at lave god hø og Warp.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #6   17. aug 2016 Vi var super heldige i år og har fået lavet et super første slet, så nu venter vi bare på at maskinsa'tationen og vejret siger nu er det tid så kom glad sol i en længere periode smiley

• #7   17. aug 2016 Ja, vi har taget meget sent 1 slet i år pga. vejret, vejret er virkelig en afgørende faktor.

• #8   17. aug 2016 Ja jeg vil gerne have så tør og næringsfattig wrap som muligt smiley har i år (15-16) fået fra sommeren 14. Dette var jeg rigtig glad for. Nu sidste gang fik jeg en balle fra 15. Den var for kraftig.. De må have givet mig en forkert balle da de godt ved hvad jeg ønsker.. Så håber de har af min rigtige wrap næste gang... smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Hø og halm

Annonce