{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
629 visninger | Oprettet:

sadeldilemma {{forumTopicSubject}}

sagen er den at jeg har en hest, som gerne snart skulle i gang med at rides. Hun har hos tidligere ejer sagt fra overfor rytter pga sadeltrykninger og hun er nu i gang med et forløb hos en behandler smiley

problemet er så bare at hun er MEGET følsom og nærmest panisk med sadel. Jeg ved hvordan jeg skal træne det væk, men jeg har ingen sadel til hende.. Jeg vil gerne have en der passer hende ordentligt, så hun lærer sadlen at kende som en god ting.

mit største ønske er en tilpasset baloun sadel, men det holder budgettet ikke til lige nu. Jeg har overvejet bomløse løsninger og westernsadler, men kan ikke helt se mig ud af det. sadlen skal bruges til alt muligt, men primært ture og hverken høje spring, eller vild dressur.

spørgsmålet er så om jeg nok kan finde en dygtig sadelmager, som kan hjælpe mig med at finde en sadel det passer både min hest og jeg og som heller ikke er alt for dyr. personen skal køre på Fyn, da hesten ikke kan køre langt i trailer smiley

kom med jeres erfaringer! både om sadler og sadelmagere smiley

billeder er af min hest smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sadeldilemma
  • #1   16. aug 2016 Jeg har lige haft "fagsadelmageren v. Camilla Nielsen" (facebook side) ude og dét har været en positiv oplevelse. Mangler bare at få sadlen tilpasset - hun kom ret hurtigt efter jeg havde skrevet til hende, har svaret mine løbene spørgsmål hurtigt og spurgte også ind til hvad sadlen måtte koste da hun var ude. Hun er virkelig dygtig - og havde faktisk også forstand på de bomløse.

Det er helt sikkert ikke sidste gang hun kommer til en af mine heste smiley

• #2   16. aug 2016 Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet. Men Karina Bjerg er helt fantastisk! vi havde helt samme problem med den hoppe, og bare efter 5 ture i den nye sadel var hun ikke nær så utryg ved tanken om at få den på. Så dejligt!

• #3   16. aug 2016 Vi har også en hest der fysisk ingen problemer har ( har fuld røntgen ) hans sadel lå egentligt godt, men vi fik den blev justeret lidt så lammeskind ikke var nødvendigt...
    Hvorefter han langsomt blev umulig at ride ?
    Så købte vi en helt ny saddel uden at se til prisen, den skulle bare være perfekt, sadlen fandt vi. Men det blev ikke beder med ridningen ??
    Forhandleren spurgte til hvad vi brugt til ham da vi lige havde købt han !? vi forklarede at vi brugte den sadel vi havde med lammeskind under !
    Så kom der et fint pad under sadlen med fiberskum. og vupti. nu er der ingen problemer :o(
    Så vores løsning med "dårlig" saddel var "bare" at hesten ikke kan lide at sadlen ligger direkte på ryggen.

Så prøv med et ORDENLIGT pad under en sadel der passer, inden du investere dig ude af problemet.

Taler af erfaring der kostede mig 25000.- i indkøb af 2 nye sadler ( spring/dressur), hvor et eller 2 pad kunne havde løst problemet af en værdi på 2-3000.- ;o)

Det er da vær at prøve.....

• #4   16. aug 2016 Tak for svar smiley
    som skrevet vor jeg på Fyn (østfyn) og det er et krav at sadelmager kan komme til os smiley

Jeg ved netop at hun er "bange" for sadlen, fordi hun tidligere har fået med en der ikke lå ordentligt.. derfor vil jeg gerne finde en der ikke trykker og som hun føler sig tilpas i.

sadelmageren må meget gerne have erfaring med westernsadler og bomløse sadler, da det primært er det jeg kigger efter. Jeg ved dog ikke om det er muligt at finde en der har styr på begge dele ? smiley

• #5   16. aug 2016 Jeg bor selv på Djursland, Camilla Nielsen er fra Sjælland og hun kørte ud til min ene hest. Hun havde en tur der passede, men der var kun min på adressen. 800kr for det indledende besøg - og hun brugte det gode af en time hos os smiley

• #6   16. aug 2016 Kathrine Bøg Holm har lige været ude ved min. Hun havde dog ikke en sadel til mit budget eller som levede op til mine krav. Købte derfor en brugt ved en privat (en sadel af mærke og model, som sadelmageren på forhånd havde sagt, sagtens kunne laves til). Nu har jeg fået den lavet og den ligger 1000 gange bedre end den gamle smiley Hun kan også komme ret hurtigt.

• #7   16. aug 2016 jeg har haft en sadelmager til min, og jeg var meget trofast til det, som hun anbefalede, min hest gjorde store protester hver gang hun fik den på. Hun havde svært ved at gå i holdning og bøje til siderne selv efter halvandet år. Jeg købte så en wintec og jeg har nu ingen problemer hverken med ridningen eller at få sadlen på. Jeg valgte at få en wintec sadeltilpasser ud, og så fik hun justeret den for mig. Har du får redet med bomløs? Jeg sidder meget dårligt i bomløse, især barefoot. Den bedste bomløse jeg har prøvet er en lammeskindssadel.

• #8   16. aug 2016 mit problem er nemlig at jeg ikke føler mig tilpas i de fleste bomløse.. Jeg føler jeg sidder "ovenpå" sadlen og ikke rigtig har nogen kontakt med hesten. Jeg har dog prøvet et par enkelte jeg føler mig tilpas i, men endnu ikke en jeg synes er pengene værd smiley

Jeg har overvejet en westernsadel, da jeg synes jeg sidder bedre i dem, end de fleste sadler

• #9   16. aug 2016
    Jeg har da lige sadelen smiley Jeg har en læderbomsdressursadel til salg, så er man fri for sadelmageren i opstarten men har mere støtte end en alm. Barefoot bomløs :o)

• #10   16. aug 2016 krikken: Jeg har lige været inde og kigge din annonce, for det var lige nøjagtigt sådan noget jeg ønsker mig.. desværre tror jeg den bliver for lang til min lille hyps smiley

• #11   16. aug 2016
    Brugte den på min som er 45 cm vil jeg mene - jeg blev træt af min Barefoot, fordi den er bred i sædet og uden støtte. Jeg blev bare TRÆT af den.
    Så jeg købte den her som en "overgangs" sadel inden jeg havde råd og fandt noget bedre - har lidt drømt om en Baloun også, men fandt så den jeg har nu :o)

• #12   16. aug 2016 hvor i landet kommer du fra ? smiley
    Det kunne være jeg skulle prøve den på hende og se om det kunne være noget

• #13   16. aug 2016
    Syd/øst Fyn, sadelen kan evt. tages med til midtfyn :o)

• #14   16. aug 2016 Jeg kommer selv fra Østfyn (tæt ved nyborg), så jeg prøver nok lige at skrive til dig en af dagene i den kommende uge smiley

• #15   17. aug 2016 Jeg havde samme problem med følelsen af at sidde "ovenpå" sadlen i min Windsor Elite på min unghest.
    Den jeg har fået nu er en Passier Grand Gilbert og hold nu fast.. Lige bortset fra Equipe Viktoria, som er min drømmesadel, så har jeg ikke siddet i en bedre sadel smiley kan varmt anbefales! De kan også laves til de fleste heste

Kommentér på:
sadeldilemma

Annonce