{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hejsa. smiley
Jeg har en 4 års vallak der vokser helt enormt og derfor godt kan blive lidt tynd til tider. Mit store problem er at han først på sommeren blev behandlet for mavesår så jeg er lidt i tvivl om hvad jeg kan tilsætte hans foder for at hjælpe ham med lidt ekstra sul på kroppen uden at det påvirker hans mave negativt - han får 900g suregrow om dagen og en masse lucerne plus at han har hø ad libitum og går på græs.

Håber i har gode ideer som harmonerer med mavesår smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   12. aug 2016 horselux fiberpiller er lav på stivelse 2,4% så det er en mulighed.

• #2   12. aug 2016 Olie i fodret kan også give mere på sidebenene.

Men ellers godt grovfoder, godt grovfoder og lidt mere godt grovfoder, vejen når vi snakker mavesår. Hvilket du jo også giver ham smiley

• #3   12. aug 2016 en anden ting kunne være at skifte lucernen til Equsana alfa gold da der er 20% råfedt imod den du bruger nu om har 11,5%

• #5   12. aug 2016 Olie i foderet smiley

• #6   12. aug 2016 Har bare hørt at olie ikke er så godt at tilsætte når de har tildens til mavesår ? smiley
    Bruger lucerne fra brogården fordi det er den eneste lucerne han spiser efter han har været syg smiley så det kan der desværre ikke ændres på. Han får også mash engang imellem men måske det kunne skiftes ud med fiberpiller? smiley

• #8   13. aug 2016 Jeg har aldrig hørt at mavesårs heste ikke må få olie. Min hest har virkelig været slemt påvirket af mavesår og virkelig været underernæret, og jeg fodrede hende med alfa gold lucerne (20% olie), opløste grønpiller, godt grovfoder, linamix (masser af fedt, 20% stivelse men mængden der gives er lille så der er ikke mange g stivelse pr måltid)
    Da jeg gav mest olie fik hun 3 dl om dagen fordelt på 3 måltider.

Det der gjorde forskellen for min hest var, at vi skiftede opstaldningssted. Vi flyttede fra rideklub til privat løsdrift. Siden har hun ikke haft mavesår eller været for tynd. Der var simpelthen for stresset for hende da hun stod på boks, og blev trukket/håndteret af 20 forskellige mennesker i løbet af ugen.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #9   13. aug 2016 Horselux fiber ligger på 6% sukker og stivelse.

Horsepro fiber ligger på 5 % sukker og stivelse.

Begge dele er rigtig gode kilder til FE og er nemme at justere smiley

• #10   14. aug 2016 Vil prøve med fiberpiller og så må jeg lige se det der olie smiley lucernen kan jeg desværre ikke skifte da han kun vil spise den fra brogården men den er der så også hørfrøolie i smiley

Kommentér på:
Foder

Annonce