{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Hvilken slags ryttere tror i bruger flest penge? {{forumTopicSubject}}

Ja, hvilken disciplin indenfor ride sporten tror i der bliver brugt flest penge på?

Personligt tror jeg det er dressur, men det er måske pga jeg synes der er så meget bling- bling over deres udstyr og det lyder til at dressurheste ofte er de dyreste, hvis man vil til tops smiley

Kom med jeres bud og hold tonen ordentlig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken slags ryttere tror i bruger flest penge?
  • #2   4. aug 2016 Det med prisen for dressur heste basere jeg nok mest på de store stutterier (BH, Helgstands osv) Hvor at hestene koster et par mio smiley

• #3   4. aug 2016 Louise: Springhestene er ofte (næsten altid) billigere end dressurhestene, så snart man kommer over M niveau..

Ang. hvem der bruger flest penge, så tror jeg nu det er meget lige.. Der er også meget bling på springbanen, men det koster heller ikke så meget mere..
    Til gengæld bruger springrytterne nok flere penge på hjelme, sikkerhedsveste, patroner til vestene og den slags, samt stødabsorberingsunderlag.

Så rent udstyrsmæssigt, så er der nok ikke den store forskel på budgettet..

• #4   4. aug 2016 Jeg tror egentlig godt det kunne være westerndisciplinerne. Specielt med det bling-bling-tøj de pynter sig med.

Men dressur kunne også være et godt bud. smiley

• #5   4. aug 2016 Sanne: det er rigtig nok, men måske dressur rytterene bare gør noget mere ud af udstyret (Støvler, drussurkjoler osv) så måske det bare er derfor de også kommer til at virke meget dyre og muligvis os sender lidt et signal om rigdom (Her tænker jeg topryttere)

• #6   4. aug 2016 Jeg tror faktisk western har en ret stor potion.. En rigtig god sadel koster hurtigt 50.000 med flotte udskæringer, hattene kan nemt koste 15-20.000 og det samme med tøjet hvis det skal være rigtig bling bling... Så på professionelt niveau tror jeg ikke man skal undervuderer western! smiley

• #7   4. aug 2016 Jeg tror det er forskelligt fra rytter til rytter smiley
    Det kan lige så godt være at dem der træner fra jorden bruger masser af penge på rebgrimer, torve, piske osv.
    Men hvis man skal kigge ud fra hvad man virkelig har brug for, så hopper jeg nok med western eller dressur smiley

• #8   4. aug 2016 Jeg tror også at det er western, netop fordi deres udstyr bare koster en arm, hvis det skal være ordentligt!
    Ved godt at spring og dressur udstyr også kan være dyrt, men slet ikke målt med western.

• #9   4. aug 2016 Jeg holder en knap på western rytterne, men distance er heller ikke gratis.. Et ridt koster jo 450-750+ kroner for at deltage i.. Man kan ride meget dressur for de penge.. Og udstyret er også ret pebret.. smiley

Mvh TT

• #10   4. aug 2016 Helt klart western smiley

• #11   4. aug 2016 i forhold til dressur vs spring på klub niveau så tror jeg det er spring som er dyrest

i dressur skal udstyret være diskret det vil sige at stigbøjler mm helst ses i sølv eller guld eller sort så derfor kan man lige så godt bare købe nogle billige bøjler for ingen kan se forskel på afstand

hvor spring der må der godt være pynt mm og der kan man nemt se forskel på om det er freejump bøjler eller om det er elastik bøjler til 50 kroner per par

derudover så kan spring ryttere også godt lide bling og pynt som hårnåle mm

• #12   4. aug 2016 Jeg er rimelig sikker på, at det er westernrytterne, der bruger flest penge på sin sport. smiley Jeg står opstaldet hos en westernrytter (reining) og hun fortæller, at hvis man skal have en ok westernhest med den rigtige race, kommer man af med mindst 100.000 kroner bare for hesten. Sadlerne er virkelig heller ikke billige - de er faktisk næsten lige så dyre, som de er tunge! smiley Og så for ikke at tale om stævnerne.. De er virkelig dyre, og der er ikke mange stævner i Danmark, så hvis man vil deltage, skal man køre rigtig meget rundt. Det er jo heller ikke billigt.

• #13   5. aug 2016 Western eller en af køredisciplinerne tror jeg. Kan godt forestille mig hvor dyr en fin vogn med seletøj osv er!

• #14   5. aug 2016 Altså i forhold til dressur og spring er military en god portion dyrere. Man skal ikke bare have én, men TO ting af alt - inklusiv sadler. Og en start koster 4-500 kr, og det er kun i DK det er så billigt. Og fordi der ikke er så mange af stævnerne så tager man meget rundt, og et enkelt stævne kan så snildt komme op og koste mindst 2000. Og her taler vi stadig på småt plan (Tror det er sjældent at dressurryttere tager 400 km væk for at ride klubklasser smiley ).

Western kan jeg forestille mig er dyr, da det heller ikke er lige så udbredt og man derfor også skal lidt rundt.

Køresporten er heller ikke lige til at spøge med smiley Jeg har selv kørt maraton og min vogn har kostet mig 25.000 - brugt vel og mærket. Og ponyens seletøj kostede vist 4000 og det var et af de billigste. Og der koster starter også 4-500 kr mindst - og så skal man også til at købe en ny hestetrailer med plads til vognen foran - eller køre frem og tilbage flere gange = dyrt i benzin smiley

• #15   5. aug 2016 Hvis man rider international military så koster en sæson med 6-8 stævner i omegnen af 60.000 alene i indskud og transport. Der har man ikke betalt baneleje til træning eller undervisning eller foder til sin hest.

• #16   5. aug 2016 Militaryryttere smiley
    Vi skal have dobbelt op af udstyr.
    Både til spring og dressur og så kommer udstyr til terræn oveni.
    Plus at det er dyrere at starte militarystævner samt, at man køre land og rige rundt for at ride undervisning, da der langt mellem terrænbanerne i DK.

• #17   5. aug 2016 Kunne tænke mig et reelt budget (ekskl. Opstaldning,foder og pris på hest) fra de forskellige discipliner smiley

Mvh TT

• #18   5. aug 2016 Ex på min militaryhest smiley
    Opstaldning incl strøelse: 1100/mdr
    Wrap: 700/mdr
    Foder incl div tilskud: 700/mdr
    Smed: 6000/årligt
    Undervisning: 500/mdr
    Stævnebudget: ca. 5000/årligt
    Transportudgifter: 1000/mdr

Udstyr:
    Dressursadel + gjord
    Dressurtrense
    Underlag, gamacher, bandager, klokker til hverdag og til stævner.
    Springsadel + pladegjord
    Springtrense
    Fortøj
    Underlag, gamacher og klokker til hverdag og til stævner.
    Mordax
    Terrængamacher og klokker.
    BOT netdækken
    BOT staldgamacher x 4

Eventinggrease og køleler og gel burde også have en post på budgettet smiley

• #21   5. aug 2016 Altså.. I kan egentlig godt pakke sammen prisen på hesten, foder og opstaldning.. For det betaler alle andre også, og man vælger selv hvordan man ønsker at opstalde sin hest..en dressur rytter kan bruge ligeså meget i opstaldning som western rytterne og også på hestene og foderet.. Det der gør forskellen er prisen på udstyr og starter! smiley

Mvh TT

• #25   12. aug 2016 Militæri rytter tænker jeg.. De skal jo have udstyr til det hele.
    Og i springning så ryger man bare mere af og skal derved tit af udskiftet udstyr.
    Plus du skal have flere sadler også vidre. så jah =) Mit bud

Kommentér på:
Hvilken slags ryttere tror i bruger flest penge?

Annonce