Opstaldning priser/kvalitet. {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om de forskellige opstaldningssteder og især deres priser.
hvad vægter i højest og er prisen for dette ok?
oplever i at det bliver for dyrt og udregner i prisen udfra fra Services eller faciliteter?
kom frisk??
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Jeg er lige ved at få anlagt 20x40 ridebane - en engangsudgift på 50.000 kr.
Til gengæld har jeg det som jeg vil have det - lang foldtid, på store tørre mudderfri folde, med læskure, god luft i stalden, mit eget valg af foder, 12-20 kg grovfoder pr hest om vinteren.
Opstaldningsstedet har stordriftsfordele mht indkøb af foder, grovfoder ect - til gengæld forlanger folk også en vis kvalitet af service og af fx ridebane/-hal.
Så alt under 2000 kr er dælme møj billigt, når man tænker på at staldpersonalet skal have løn M.m.
Mvh Charlotte
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 754
3100 for boks, halm, foder og faciliteter + moms
600 for wrap (6 kg) + moms
så i alt
4000 kr. for
boks, halm, Foder, 6kg wrap, 20*40 ridehal, 20*60 udendørs bane.
så skal du selv lukke ud og ind hver dag og muge.
mar 2007
mar 2007
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Mine krav:
- Massere af hø/wrap
- Løsdrift m stort skur(ellers går klaustrofobi-hoppen ikke ind)
- Ikke ren islænderflok (islændere er dejlige, men de kan blive lidt racistiske, hvis man kommer m en araber )
- Muddersikring på den ene eller anden måde
- Mulighed for begrænset/ingen græs om sommeren
- Mulighed for eget valg af krybbefoder (hvis stedets foder ikke lever op til forventninger)
Dejlige ting:
- Bane
- Gode turmuligheder
- Mindre, men hyggeligt sted
- Selvpas + medindflydelse
- Ridehal tæt på
Forventet prisleje: 1500-2000 kr.
Jeg har intet krav om service, jeg kunne sågar selv bestille hø/wrap, elsker at hjælpe til på arbejdsdage osv. Jeg har altid stået på selvpassersteder, så vi har altid delt vagterne (splittet pr hest).
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 137 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 542
Jeg har foder, wrap, træpiller og ind-udluk med i prisen, samt fodring morgen og aften. Derudover er der stor ridebane, samt ridehus og den store springpakke.
Jeg synes prisen er ok, ville dog ikke give meget mere end det hvis det var. Men jeg er godt tilfreds. Stor luftig boks, tørre folde og et roligt staldmiljø.
Men prisen her i Nordsjælland kunne være meget, meget højere.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
Boks+ elendig lille fold og kort fold tid 500kr og så skulle jeg selv købe foder hø og strøelsen
Senere flyttede jeg hestene til Randers der gav jeg 600kr for boks og halm,vand og fold. Skulle selv sørge for foder og strøelse, ind og udluk, foldene var okay og da det vi selvpas bestemte vi selv foldtid..
Nu har jeg hestene "hjemme" dvs jeg har lejet en mark og bygget et skur det koster mig 500kr pr md. Plus gødning. Og mad og drikke til de der hjælper mig med at køre hø ind.
aug 2007
Jeg synes dit første sted, TS, lyder temmelig billigt, mens det du kigger på lyder dyrt
aug 2007
Muddersikring ej nødvendigt, da hestene havde havudsigt (=naturligt mega godt dræn, aldrig mudder over hov-højde)
Massere af naturligt læ fra træer + en skurvogn(ikke optimalt, men "billigt"..)
Ingen bane/ridehal (kunne tilkøbes på nærmeste rideskole)
.... så kan det pludselig snildt klares for under 2000 kr
mar 2007
Og ja jeg har sikkert mange krav men jeg har skam også selv styret 3 forskellige stalde med 15 , 40 og 30 heste opstaldet og jeg kunne gøre det hele for 2500.
men ja jeg vil have en B hal , jeg vil have foldtid på passende str folde alle lyse timer. Jeg vil have fordi g 3 gange i døgnet og jeg vil have wrap adlibitum
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
Har aldrig stået et bedre sted.
Der er dette inkluderet i prisen:
Ridehus
Udendørsbane
Spring
Fri halm
Fri wrap
Foder
Rytterstue med aflåst sadelrum
Stor hylde til alle
Toilet
Stor lys stald, med lyse bokse
Prisen for det er 2400,-
Min hest trives super.
mar 2011
Følger: 58 Følgere: 200 Heste: 9 Svar: 2.043
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
I nordsjælland er 2000 for alt meget billigt.
Hvor jeg er opstaldet, (Nordsjælland), er der fri halm, wrap, hippolyt foder (eget må medbringes), kønsopdelte og nogenlunde tørre folde året rundt, ingen jordfold, vandkopper og mulighed for sygefold.
Lille ridehus, stor bane med lys og god bund. Mulighed for at ride på ejendommens marker, og ca 30 min skridt til skov
Vandspiltov m varmt vand, solarie, aflåst sadelrum og rytterstue.
Ingen vagter.
2400
Vil du have vagter, er der en selvpasserstald med samme faciliteter til 1800
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 112 Svar: 632
Vi har disse faciliteter:
Ridebane og oavlbane udenom. Begge med lys
En lille springbane
Løsdrift
Store græsfolde til om sommeren
Skov 10 min (på hesteryg)
Strand 30 min (på hesteryg)
Aflåst sadelrum og opvarmet rytterstue
Et lille ridehus (12x12 eller sådan noget. Bliver kun brugt til longering og ungheste. Engang i mellem om vinteren rider man også derinde når banen er lukket)
Mulighed for sygefold
Når min kommer i boks om vinteren:
Foder
Wrap
Udmugning
Store og lyse bokse
Ind og udluk
En lille ekstra bonus er at vi også har et vandløbebånd på gården, hvor der så også er solarie
Det eneste vi skal gøre er at vi har 3 mugevagter om måneden. Altså en muge vagt svarer til en muget fold. Det er jordfoldende man kan se på billedet
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
Der er løsdrift, men mulighed for boks.
Det koster 350kr, månedligt - inkl hø, halm, vand, strøm, osv
Vi køber hø hjem hvert halve år, hvor det koster 600kr pr snude - Derudover giver vi 300kr hver 4 måned, til foder
Så rundt regnet giver jeg 700kr for at have en hest et lækkert sted, med ridehus tæt på
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Hvis man ikke tjener noget for udlejning og pasning så er det lettere at lade boksene stå tomme de kræver ikke tilsyn og arbejde 365 dage om året.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
Jeg giver 2700 på Sydsjælland, for boks, halm, wrap 12-14kg ca op dagen (adlibitum), fuldfoder fra brogaarden, ind- og udlukning i hverdagene, i weekenderne er der turnus vi har 2-3 vagter om måneden og er 2 på hver vagt så man ikke står alene med det. Fodring 3 gang om dagen med fuldfoder og 2 gange om dagen med wrap. Der er stor folde med få heste på foldene så ikke meget mudder lidt ved leddene i de meget våde vinter måneder men kun så det er hovene der er i mudder. Ridehus og ridebane med lys, skov lige op af og stort natur område med ridestier.
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 955
Stalden er lille. Flokken er fast. Vi har nærmest aldrig skyggen af mudder og de steder, hvor der opstår mudder, der bliver der gravet ud og lagt stabilgrus på. Ingen har interesse i mudderfolde.
Vi har langt foldtid, wrap/høj ad libitum efter huld og størrelse, mulighed for løsdrift, hestene går ude mange timer hver eneste dag. Hestene står på enten træpiller eller halm afhængigt af om de æder hele deres strøelse.
Det er fuldpas hvor man selv medbringer eget foder, så hesten får, hvad ejeren ønsker, der blandes.
Vi har ingen faciliteter, Til gengæld har vi en rideskole i baghaven (sådan set bogstavlig talt på den anden side af læbæltet), godt terræn og en stor military bane fuldstændig i baghaven. Så vi har valgt at man tilkøber ridehuskort og så slipper vi for bøvlet med ridebane/ridehus.
Prisen ligger omkring 15-1600 for en hest.
Den pris er sat efter udgifterne skal være dækket.
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2169 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.543
Ind- og udluk dagligt.
Man har staldvagt hver 10. weekend.
8 kg hø to gange dagligt.
Fodring 2 gange dagligt med eger foder
Ridehuskort og brug af faciliterer inkluderet.
Halm er inkluderet, jeg bruger dog træpiller.
20x60 ridehal, med fiberbund
Cirka 20x40 udendørs bane
Stor græsbane.
KÆMPE folde, hvor de går 2 og 2 sammen
Et privat sted, så faciliteterne er altid ledige
Mulighed for at have sin trailer stående.
Vandspiltov med varmt vand.
Mulighed for solarie, det koster dog lidt ekstra.
Industrivaskemaskine til rådighed for et mindre beløb.
Opvarmet sadelrum.
Det er desuden i Jelling ved Vejle, trekantsområdet. Jeg synes selv at jeg får rigtig meget for pengene.
apr 2008
Følger: 65 Følgere: 219 Heste: 6 Emner: 52 Svar: 667
Jeg giver 800kr i sommerhalvåret og 1000kr i vinterhalvåret.
Der er ridebane på stedet, store folde, meget foldtid, store lyse bokse, dejligt staldklima, få heste, ro med ekstra ro.
Min hest står på en kæmpe fold med to andre hopper, og ved siden af står to hingsteplage (førhen gik de alle sammen, men da hingstebasserne blev lidt for interesseret, måtte de flytte fold)
Derudover så får hestene wrap ad libitum, og der er krybbefoder med i prisen (dog vælger jeg at købe tilskud udover), de står på halm - hvilket også er med i prisen. Kan også vælge, at fodre med hø - ligeledes med i prisen, derudover får jeg hø med hjem til min kanin - alt i alt, synes jeg det er dejligt billigt.
sep 2009
Følger: 60 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 119 Svar: 291
mine krav er egentlig bare at der er mulighed for lang fold tid og mulighed for boks.
samt at min hingst kan forblive hingst, men uden at blive isoleret.
jeg giver 500 kr om måneden pr boks, dette er inkl boks, fold, vand, faciliteter, ud/indlukning af hoppen da den går sammen med fuld pas hestene, samt fodring til nat og morgen.
hingsten skal jeg helt selv stå for da han er rent selvpas.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
800 kr for en ponyboks inkl ud og ind luk, faceliterer og fodring to gange om dagen.
Man kan tilkøbe 6 kg wrap eller 4 men min spiser mere så jeg har lavet en aftale om ad libitum, inkl på folden hvor jeg selv hælder det ud jeg vil.
Alt kan lade sig gøre. Det er simpelthen dejligt. Min og andre går alene pt fordi det af forskellige årsager ikke duer med andre pga hesten eller fx ikke tåler græs.
Og jeg må hjertens gerne slå to pæle i på folden og lave slowfeeder hvis jeg vil.
Det er dejligt. Og ikke meget mudder.
Istedet for et sted hvor der er en flok og passer hesten ikke ind og intet grovfoder får ( hvis det da er det og ikke halm eller frøgræs ) er det bare ærgerligt. Her kan vi let rykke rundt så det passer.
Lige midt på Fyn.
Det genere mig ikke at foldtiden om vinteren ikke er den længste eller at de har dage de står inde hvis det regner meget, min duer alligevel ikke til det.
Er så glad for at jeg også selv kan vælge foder, strøelse osv og meget gøre hvad jeg vil.
At staldejer så også er så flink g ville kører pony og jeg til ting er bare dejligt. Men giver man noget og er venlig får man også igen !
mar 2007
åhh det lyder lige som det jeg selv søger jo .. Hvor er det henne??
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 68 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 128
Gode folde, hvor mindst én bliver lagt om hvert år.
Store bokse, som også rækker til folingsboks.
Gode udenoms areal
Drænet ved løsdrift/stald så hestene står tørt om vinteren
Åbent stald miljø
Veldrænet 20*40 ridebane med lys
Flot og velholdt
I prisen er der ind/udluk, halm, boks, faciliteter
700 kr. Hø koster 1,5 kr pr kg.
Vi har to aftner om ugen hvor man sørger for strø, indluk og fodring (3 boksheste) (1 løsdrifts hest + 3 ponyer.
Stald og løsdrift ligger lige overfor hinanden, hvor der er lagt fliser, så ingen våde fødder når man går frem og tilbage. Hestene går på fold helt op til, så de kan bruge løsdriften.
Al den tid de går på døgnfold, giver vi 500 kr pr mdr
aug 2006
Følger: 143 Følgere: 130 Heste: 5 Emner: 130 Svar: 1.327
jeg giver 1000 kr, inkl strøelse, 10 kg hø. (wrap ad libitum til vinter) fodring x3 om vinteren. Døgnfold om sommeren. Man kan næsten få det som man vil have det og det er bare et dejligt sted! der er bane med lys og så kan man leje sig ind i en lille hal ved naboen.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
mar 2007
aug 2008
Følger: 81 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 259 Svar: 7.272
Vi laver så selv wrap og halm til boksen, så det hjælper lidt på det
Da vi havde opstalder tog vi 700 kr for det, og det var incl:
Ind og udluk alle dage
Mugning af boks (de havde en da i ugen de skulle muge alle tre bokse)
Wrap/hø ad libitum
Foder incl
Ridebane 20x40 med lys
Fri afbenyttelse af trailer
Og gode turmuligheder
De går på fold alle de lyse timer (nogle gange længere tid) om vinteren og døgnfold om sommeren
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
aug 2008
mar 2007
aug 2008
Der skal såes, gødes, høstes
Der skal vedligeholdelse af maskiner, wrap skal pakkes ind og det er bestemt ikke gratis selvom man selv har maskiner til det.
Vi laver selv wrap men kan sige at det er slet ikke billigt, når alt er regnet med så koster en minibig imellem 250 til 275 kr.
Vores bund i boksen koster også en del da vi foretrækker så lidt mødding som muligt og bruger halmpiller men halm er heller ikke gratis det skal også behandles og bortskaffes igen ikke gratis selvom det alligevel laves hjemme.
Foder ja der kan der være penge til forskel men hvis man bruger andet en vitami. Bolsjer så ligger også en portion penge der, vi køber feks for ca 400 kr Per mdr om vinteren Per hest og det er billigt i forhold til rigtig mange andre lignende produkter.
aug 2008
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Ballenfisk : Hvordan man kan holde 3 heste for 2000,- for hele vinteren??
Min store slanke DV spiser alene for 750,- i rent foder (HorsePro Elite 1 kg, Fiber 2 kg og 750 LinOchrunch) Dertil kommer der hø (rigtigt hø) og så træpiller 2 poser pr uge. Jeg har svært ved at se hvordan jeg kan gøre det billiger???
Jeg kender ikke ret mange der gider at arbejde for gratis 365 dage om året, føre tilsyn og samtidig stå for al vedligeholdelse af
bokse, hegn, ridebane/er, evt ridehus, lægge ud for hø, foder, bund mm, alene vand og strøm løber op i for større steder temmeligt høje beløb der også afregnes forud for måneder af gangen.
Det er dejligt at så mange ikke behøver at betale for disse udgifter, men jeg vil personligt ikke leje ud til kostpris så kan boksene ligeså godt stå tomme de koster ikke hverken mere eller mindre når terminen er betalt, men man slipper for en masse arbejde som man ikke får penge for plus det at man ikke skal stå til rådighed 24/7
mar 2007
PS der ikke ret mange steder hvor nogen tjener kassen heller ikke i Nordsjælland
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.262
Jeg forventer heller ikke at der er nogle der skal passe min hest, uden at få penge for det.
Nu står jeg på ganske gode vilkår, jeg betaler kun de rå udgifter til min hest, foder, hø, træpiller. MEN jeg er i stalden hver dag, muger under min egen hest + en mere, når staldejer er på ferie, så fodre jeg om morgenen og lukker ud, inden at jeg kører på arbejde ( er i stalden kl 6.00). Om eftermidagen, når jeg kører fra arbejde omkring kl15.30, så lukker jeg ind og giver frokost. Og så igen omkring kl 19-19.30 er det så tid til aftensmad!
Og dette gælder ALLE dag, staldejer er på ferie..... Der kommer heldigvis et par søde piger i stalden, som kan tage et par tjanser. MEN det er mit ansvar!
Vi har dejlig ridebane, 10min til skoven og ridehuskort kan tilkøbes hos naboen. Det er et lille sted med kun 3 heste = dejlig ro.
aug 2008
Altså, nu har jeg ikke lige lavet budget, så jeg ved ikke om det er det præcise tal, men:
Vi laver wrap og halm selv. Halm er stort set gratis (koster os kun maskinkraft og sprøjtning). Såning og presning bliver betalt af den landmand som får resten af det halm vi ikke kan bruge (og vi bruger kun en meget lille del af det). Min chef høster for os, og gør det også gratis, men hidtil har vi betalt for det. Men så får vi jo penge for kornet, så det går egentlig bare i nul.
Wrap får vi slået og presset af maskinstation. Vi vender selv, og ved ikke hvad det helt løber op i, men det er ikke voldsomt mange penge. Desuden sælger vi af wrappen, så lidt af det kommer ind igen.
Min ene hest lever kun af Wrap og vitaminer, så hun er billig i drift. De andre to får hhv for 200 kr foder og 300 kr foder om måneden sådan ca.
Og så står de hjemme og drikker vand fra egen brønd samt vi har solceller til strømmen.
Igen, jeg har ikke et tal på udgifterne, men det er ikke dyrt at holde hest.
Jeg betaler selv alt undtagen Wrap, og der ryger ikke mange penge fra min konto
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Selv hvis opstaldingssteder tjente kassen (hvilket jeg tænker er rimelig utopisk), så er det vil ikke flabet men snarer god forretningssans
JM jeg giver dig helt ret - og tror virkelig at mange glemmer forrentning ejendommen, vedligeholdelse og den reelle timeløn for at passe andres heste... Det er da klart at de færreste vil arbejde gratis og i øvrigt se andre slide på deres ejendom bare for sjov.
Nana E - jeg kan heller ikke fodre mine heste for under 1000 kr pr hest pr måned. Og jeg kan også have en teori om at der mange billige steder slækkes på grovfodret både med kvalitet og mængde.
mar 2007
jeg tror måske du misforstår mig lidt eller også fik jeg det skrevet forkert.
self skal der tjenes lidt på det hele da alting jo koster penge
MEN man behøver jo ikke at malke folk i en situation hvor man som hesteejer ikke selv kan have dem hjemme af den ene eller anden årsag.
jeg skrev det her opslag fordi jeg simpelthen blev så drøn forarget og skuffet over den pris jeg blev oplyst af staldejer. .. det er for mig fuldstændigt sygt og komplet urealistisk en pris for ja ingenting...
og ja jeg Underviser men jeg tror jeg er meget billig i forhold til andre hvilket også var planen. en hel enetime hos mig koster 180 kr. ja det er en højere timeløn end et almindeligt arbejde vil kunne give i visse tilfælde. og prisen er blot sat for at dække mine udgifter til transport og slid på køretøj. kommer man til mig eller henter mig på min adresse frem og tilbage er prisen 130. det er jo også forskelligt hvad man får for sine penge men jeg er bare igennem mine mange år efterhånden som hestepige , blevet dybt skuffet og særdeles forarget at man i denne branche aldrig kan blive til noget med sin ridning, hvis ikke man er født rig eller har vundet i Lotto. og derfor mener jeg der er vildt flabet at tage næsten 200%i fortjeneste.
Det er ikke retvisende at du regner ud udfra dit forbrug, der er altid nogen der bruger mere andre mindre men i enden skal enderne mødes, der er en masse for dig ubekendte omkostninger som naturligvis skal fratrækkes "overskuddet"
Jeg synes ikke du er rimelig i dine betragtninger om at du skal malkes, det er dyrt at holde hest, ja men det er også dyrt at holde et sted med Opstaldning og et kæmpe arbejde alle dage i året, pensionære er hos deres heste et par timer om dagen resten af tiden er de under udlejers opsyn, hvilket vil sige at hvis din hest bliver syg så står de med ansvaret hvis du ikke er hjemme, de hæfter også for dyrlæge regningen da det er dem der får dyrlægen ud,det er der kun kunderne til at betale for, det kan aldrig blive udlejers ansvar om du kan betale huslejen det pågældende sted.
Og som tidligere skrevet så er det op til den enkelte kunde om de har råd til stedet eller om de må finde et sted der er billigere.
mar 2007
Hvis du havde læst min tidligere kommentar længere oppe ville du se at jeg har stået for økonomien for større hestehold så jeg ved skam godt hvilke udgifter der ligger til grund for prisen. og netop derfor ved jeg også hvor "billigt" det kan gøres...
Har du selv eget en stor landejendom ?
mar 2007
Som jeg flere gange har nævnt så kan det slet ikke betale sig at leje ud hvis ikke der også betales for de kvm der lejes ud, altså Tom boks leje plus øvrige omkostninger, det er ikke tarveligt eller malkning det er sund fornuft
Hvis ikke der skal betales husleje for boksen kan det helt sikkert gøres til en anden pris, men de fleste i mit område laver ikke udlejning baseret udelukkende på de synlige omkostninger, men det har jeg også redegjort for i mine tidligere indlæg.
Hvis der er nogen der skal bo hos os ja så er prisen 850 kr Per boks og så er det 100 % selvpas, selvfølgelig med adgang til alle faciliteter og skov i baghaven, men lejes ikke ud gratis.
mar 2007
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Opstaldning priser/kvalitet.