{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

M K
M K
Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 323

Fiberpiller - hvor meget energi? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved, hvor meget energi fiberpiller bidrager med? Jeg tænker om de kan være årsagen til at min ældre islænder er blevet temmelig ustyrlig mht overskudskrudt? smiley
Bruger health fiber fra Equsana.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiberpiller - hvor meget energi?
  • #1   18. jul 2016 Det kommer an på hvad sukker og stivelsesindholdet er i dem?

• #2   18. jul 2016 hvor meget får den af dem og hvad får den udover?
    Kan se der er 6 % stivelse og 6,5% sukker i en 15 kg sæk så det burde ikke have så meget indflydelse. ellers kan du gå over til horselux fiberpiller da de er på 2,4 % stivelse og 3,5 % sukker.
    Men tænker der må være noget andet som har indflydelse for den lige pludselig bliver ustyrlig. Hvad er den ustyrlig med? kan også skyldes hvis den går på græs, da der er meget sukker i

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

#3   18. jul 2016 Hun får ca 300 gram dagligt. Hun har desværre været forfangen og det varede ved med puls over et stykke tid, så hun er stærkt begrænset grundet dette. Det kan også bare være dét der begynder at slå igennem, men tænkte bare over at overskudseneergien er taget kraftigt til siden jeg begyndte at give fiberpillerne (ca en uges tid har hun fået dem). Hun får dem som "fedefoder", da hun er lige det tyndeste og dyrlægen siger jeg skal passe på hendes huld.

• #4   18. jul 2016 Når hun har været forfangen vil det være en idé at skifte til horselux fiberpillerne pga det lavere sukkerindhold.
    Det kan også skyldes hun mangler at blive aktiveret at der er mere overskuds energi

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

#5   18. jul 2016 Ja det kan selvfølgelig også være det er et tilfælde, at tingene falder sammen. Hun ER understimuleret, så måske det snarere er det, det handler om. Kan også være de ekstra foderenheder kan fåes via olie feks hvis det er bedre...

• #6   18. jul 2016 Hvis hun ikke har smerter (og hvad dyrlægen har tilrådt) så kan du måske prøve at gå et par ture med hende om ugen evt. longer et par gange om ugen også. Måske det kan hjælpe på energien

• M K
    M K Tilmeldt:
    feb 2013

#7   18. jul 2016 Hun må gerne være på blødt underlag de næste to-tre mdr. Der er "spor" efter forfangenheden i alle fire hove, så hun skal virkelig skånes. Men må gerne longeres og trækkes med på den bløde bund.

Kommentér på:
Fiberpiller - hvor meget energi?

Annonce