{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Cathy L
Cathy L
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 3

Hvilken rideskole?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, Håber i kan hjælpe mig.

Jeg kunne godt tænke mig at ride igen og udvikle mig.
Har altid været lidt imod rideskole, da jeg føler man ik lærer noget, som man gør hvis det er enetime. Men nu har jeg kigget på nogle rideskoler som jeg synes er noget værd at kigge på. Vil gerne høre jeres input omkring de her rideskoler så jeg kan vælge.

(Jeg er voksenrytter og kan alle gangarter alene)

-Tømmerup Sportsrideklub
- Hvidovre-Avedøre Rideklub
- Ballerup Rideskole
- Gentofte Rideklub
- Holte Ride-Klub
- Lyngby-Taarbæk Rideklub
- Mattssons Rideklub
- Vallensbæk Ridecenter

Håber i kan hjælpe mig
På forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken rideskole??
  • #1   4. jul 2016 Altså har været på GEK nogen gange med en veninde der går der og jeg ville sige at det er meget "stævne" ridning der er fokus på smiley og på Ballerup rideskole rider min skole-lære og der skulle være meget godt smiley de andre kender jeg ikke helt

• #2   4. jul 2016 Jeg har kun hørt godt om Vallensbæk.

• #3   4. jul 2016 Ringsted sports rideklub, der rider jeg, blot ikke på voksen hold. Men der er to voksen hold Onsdag og Torsdag, underviseren har selv været berider engang, og jeg synes han er rigtig god.

Klart et kig værd smiley

• #6   5. jul 2016 Ballerup

• Cathy L
    Cathy L Tilmeldt:
    nov 2012

#7   5. jul 2016 Tak for input. Jeg må tage ud og besøge nogle af dem så smiley

• #8   5. jul 2016 Min veninde rider på Vallensbæk, og af det jeg har hørt, vil jeg ikke kalde det for et godt sted. Der er simpelthen al for meget fokus på at hestene skal ned med hovedet i stedet for selve øvelsernes udformning og sværhedsgrad.

Jeg har selv gået på Ballerup, og her har jeg mest af alt gode ord. Her er der fokus på øvelserne og selve rytteren og dens indvirkning på hesten. Når der er styr på dette, så begynder man langsomt at arbejde med at hesten skal bruge sig selv korrekt. Men tag ud og se samt få en prøvetime. Det er jo meget forskelligt fra person til person, hvad de synes smiley

• #9   5. jul 2016 På Holte rideskole kommer hestene ikke ud på fold hele vinteren og kun få timer i sommerhalvåret. Deres ponyer (har ikke prøvet hestene) er meget aggressive i boksen. Den ene pony som jeg red sparkede ud efter folk, så snart man åbnede boksdøren, faktisk var der på et tidspunkt en pige, som blev sparket omkring højre bryst :O, og ridelæreren virkede ret ligeglad med, at den sparkede og en anden bed osv. De forskelsbehandler deres elevheste og elevponyer på den måde, at alle elevhestene har deres egen striglepose og bedre udstyr end elevponyerne, som bare har en kasse med fælles strigler (det kan godt være svært at finde en hovrenser), hvis man kigger på deres hjemmeside, kan man også kun finde billeder af deres elevheste. Dog virker alle eleverne rigtig søde at snakke med smiley men alt i alt vil jeg ikke anbefale rideskolen.
    Jeg har gået på rideskolen i et par måneder og er nu stoppet.

• #10   5. jul 2016 Jeg har været på besøg ved Ballerup, hvor jeg fik at vide, at alle deres elevheste og -ponyer går med indspændingstøjler, men hvis man ikke har noget i mod det, er det vidst et fint sted smiley

• Cathy L
    Cathy L Tilmeldt:
    nov 2012

#12   5. jul 2016 Har prøvet at finde part i over 1 år og ingen gider at havde en der ikke er rutineret desværre. Jeg også høj så skal have en hest at ride på der over 160

• #15   5. jul 2016 JEg ved jo ikke nødvendigvis noget om undervisningen. Men min gamle hest, som jeg har redet La6 på, går i rideskolen for de bedre elever på LTR. Mit indtryk er at hun har nogle til de mere rutinerede og nogle til dem der ikke kan så meget.

• #16   5. jul 2016 jeg har redet ude på ballerup. jeg har været glad for det, og har lært en del, så den kan anbefales. Jeg rider part derude i dag.

Kommentér på:
Hvilken rideskole??

Annonce