Hjælp til priser {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG'ere
Inden folk begynder at skrive noget omkring at det skulle være en annonce, så må i meget gerne lige fortælle mig pænt at det skulle have været en annonce, da jeg ikke ved hvornår det skal være et forumemne og hvornår det skal være en annonce
Da mine forældre og jeg har snakket om at købe en pony, ville det betyde meget hvis i kunne hjælpe mig med at svare på et par spørgsmål
Det er min første pony, og det er derfor jeg har lidt brug for hjælp
Har i nogle gode steder til opstaldning i København/Dragør/Tårnby, og hvad koster det?
Er det selvpas?
Er foderet med i det?
Hvad koster udstyr (altså sadel, trense, tøjle osv.) ca. både brugt og nyt?
Hvad koster smed hvis hesten ikke går med sko? Hvis hesten går med sko?
Tusind tak på forhånd
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
Undersøg de steder der er tæt på, hvad det koster der.
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 215 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 486
Opstaldningssteder kan jeg ikke hjælpe med, heller ikke om selvpas og foder er med i det. Der bliver du nød til at undersøge hvilke steder der ligger tæt på dig, og tage kontakt til dem, for at få viden
Udstyr er meget forskelligt også.
Det kommer an på hvad din pony har brug for, måske får du noget med? Jeg fik en sadel med til min hest, som jeg ikke sad godt i og den lå også forkert på hesten. Der fik jeg en lammeskindssadel i julegave, den billige udgave fra TIKA, og den fungerer super for os. Den sidder jeg 100% bedre i og min hest synes også den er meget mere behagelig. Nu rider jeg så akademisk dressur, så den er egentlig rigtig god for det jeg rider. Men hvis du vil ud og starte f.eks. springstævner er den nok ikke den ideelle sadel for dig. Så skal du nok ud og finde en spring/kombi sadel, som kan koste fra 500-mange tusinde kroner, og det kommer jo selvfølgelig an på kvalitet og mærke. Så skal den måske tilpasses til ponyen også. Trenser kan man heldigvis få meget billigt, både fra ny og brugt. Tøjler følger ofte med til trensen, ellers kan de også købes meget billigt
Smed er også super forskelligt. Jeg bor på fyn og giver 475 kr når min hest skal beskæres. Hun går også uden sko. Husk at det ikke er ved alle heste at man bare lige kan pille skoene af
Hjælp til priser