{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Opstaldning fold/bestyrelses problemer {{forumTopicSubject}}

Puha synes godt nok det er svært at være opstalder nogen gange:(

Det er sådan at der hvor jeg står er hestene delt på i 3 hopper på den ene fold og 5 vallakker og 1 hoppe (min) på den anden fold..
Grunden er at min hoppe har været lidt anmassende når pigerne med de 3 hopper har skulle tage deres heste ud, og min fungerede rigtig godt på vallak folden..

Men i går måtte jeg desværre sande at trods det ikke er sket før er 2 af vallakkerne begyndt at hoppe på hende hvilket har givet min hoppe Estella en flænge ned langs skeden (på siden ikke omkring hullet)

Hun er derfor røget på alene fold..
MEN hun er ekstremt social og bliver rigtig sur når hun ser nogen af de andre blive trukket forbi hendes fold..
Men udover det går det egentlig fint udover jeg kan mærke en markant ændring i hendes humør hun mangler virkelig nogen at være social med..

MEN jeg fik den pæne besked fra vores formand at det var bar syndt for hun måtte ikke stå med hopperne og jeg havde jo selv valgt hun ikke skulle stå med vallakkerne..

Her inden længe ryger alle hestene i vores bakker (sommer folde) og så kommer min til at stå hvor hun ikke kan se nogen andre heste og jeg ved hun kommer til at splitte det hele ad..

Jeg betaler mange penge hver måned for at stå der, og er egentlig glad for stedet og vil helst ikke flytte men gør det self. hvis min hest ikke har det godt..

men er der noget man kan gøre eller sige eller noget som helst for at de forstår at hesten ikke skal stå alene men heller ikke kan stå med vallakkerne i hvert fald ikke de to som hopper på hende ?

Jeg tuder flere gange om dagen er ked af det, sur havde ikke lyst til at tage i stalden i dag, alt er bar noget møg synes jeg smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning fold/bestyrelses problemer
  • #1   12. jun 2016 Det er noget møg, og kan godt forstå du er ked af det.

Men - din hoppe er en gimpe i hoppefolden, så dem der har hopper er nok lykkelig for at din ikke står der længere.
    Og vallakkerne fungerede fint uden din hoppe.

Så problemet bliver jo din hoppe.

Opstaldningsstedet har allerede lavet kønsopdelte folde, og er måske ikke klar til at lave endnu flere opdelte folde - og det er jo deres ret, hvis hovedparten af opstaldede er tilfredse, og det kun er dig og din hoppe som har et problem.

Jeg ville forsøge at tage en pæn snak om, hvad de evt ser af muligheder med din hoppe. Og hvis deres eneste løsning er enefold, så kan du jo lige så godt flytte først som sidst.

Mvh Charlotte

• #2   12. jun 2016 Først..
    For blot 2 måneder siden stod de alle sammen vallakker og hopper
    hopperne blev rykket på anden fold pga. den ene vallak hoppede på den ene hoppe..
    Jeg valgte at lade min stå ved vallakkerne fordi hun fungerede godt der og jeg endnu ikke havde haft problemer med at vallakkerne hoppede på hende og gjorde de heller ikke de næste 2 brunster..

min hoppe var meget ny og afhængig inden hopperne blev rykket, hun har ændret sig ekstremt meget og ingen har længere problemer med at hun er dum når de andre tager heste..

Så nej min er ikke problemet, problemet er at hun en gang var dum og en gang dum altid dum åbenbart..

De hoppede og sprang for at den anden hoppe skulle have det godt, og hvis det havde været formandens datters hest havde de også gjort alt for at hjælpe den men min nej hun kan få lov at stå på alene fold hvilket også kan gå hvis det er men hun kommer ikke til at kunne se nogen andre heste og ja det kommer til at koste i både hegn og nok også dyrelægeregninger..

jeg er sur og gal at de ikke kan se problemet og de praler med der skal være plads til alle..

og jeg ligger en stor sum penge der hver eneste måned som de har ekstremt meget brug for da de er tæt på at gå på røven så de har faktisk ikke råd til at miste mig og så alligevel tænker de kun på dem selv og deres heste og ingen andre

bestyrelsen er en ren familie næsten er virkelig forfærdeligt, men har indtil alt det pis der har været på det sidste egentlig været glad for at være der så pisser mig lidt af det hele..

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 10 Heste: 1 Svar: 29
    #3   12. jun 2016 kunne det måske ikke være muligt at din hoppe kom til at gå på fold med en anden hest ? jeg forstår godt du bliver sur og irriteret og de burde da kunne hjælpe dig med at finde en løsning. har de måske en lille pony hun kunne gå sammen med? håber du får en løsning på problemet. ..

• #4   12. jun 2016 Sanne
    Det er det der er problemet de er ikke interesseret i at finde en løsning..
    de har deres elev heste dem vil de ikke skille ad, og hun må ikke stå med dem (det ville også blive noget bøvl pga. undervisning små børn osv)..

Privat hestene jamen der vil bestyrelsen heller ikke skille dem ad eller noget..

Men jeg kan egentlig godt leve med min står alene, så længe hun ikke ændre adfærd helt vildt, problemet ligger i at den eneste ud af 10 ledige folde de vil tilbyde mig hun kan gå på er en lille bitte jordfold hvor hun ikke kan se andre heste overhovedet..

trods de har 4 store græs folde hvor de pt bruger 1 kommer til at bruge en mere når hopperne flytter derned også de har masser af græs.. rigeligt til resten af sæsonen selv hvis 3 af dem er i brug.. og ja de er bar rigtig på tværs og kan ikke se problemet i at det at min vil komme til at stå alene uden at kunne se nogen vil ende med daglig smadret hegn, en skum svedt hest og ja bar en masse dårlige ting..

har nemlig prøvet det af med at hun stod og ikke kunne se nogen overhovedet.. og hun lavede ikke andet end løbe og kalde og ja har også været i hegnet et par gange..

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    aug 2014

#5   12. jun 2016 ja det skal hun hellere ikke! det mindste er da, at hun kunne gå ved siden af de andre på en fold hvor hun kan føle hun "går sammen " med andre. De kan da ikke mene du skal betale fuld pris når hun kommer til at gå på jordfold ?
    Det er også klart hun ændre adfærd, heste er sociale dyr og har brug for de andre.
    Hvad når de sover så skiftes de jo til at holde vagt...det kan hun jo ikke selv klare, så vil hun jo ikke kunne slappe ordentligt af.
    Hvis ikke de ønsker at hjælpe dig, ville jeg se mig om efter et andet sted til min hest. Tror det vil blive en mærkelig stemning på stedet og du ikke føler dig særlig velkommen når nu det er sådan.

• #6   12. jun 2016 Jeg betaler i forvejen fuld pris trods hun står på døgn fold :S

Problemet med andet sted er at jeg skal køre min. 1time i bil hver vej hvis jeg skal finde et ordenligt sted med mulighed for at komme videre med min ridning og stævnestart eller også koster det på den anden side af 3000kr og det har jeg ikke råd til:(

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    aug 2014

#7   12. jun 2016 puha - det var dyrt!
    Så kan jeg godt se du står i et dilemma smiley
    Så er gode råd dyre!
    En shetlænder kunne gå med hende ? eller hvad med et privat sted, måske din underviser kunne komme der og hjælpe dig. Håber du finder ud af noget.

• #8   12. jun 2016 Kan du ikke få en underviser ud til dit opstaldnings sted ? Det er da løsningen for mig fx.

Træls situation du står i pt.. nu da du/ næsten lige er ankommet dertil..

Håber du finder en fornuftig løsning.. Kh

• #9   12. jun 2016 Problemet er bare, at hvis opstaldningsstedet ikke ønsker at hjælpe, så kan vi andre jo synes at det både er urimeligt, og ondt og usocialt osv - men det hjælper jo hverken hesten eller dig ?!

Så hvis det er så forfærdeligt at stå der, ja så må du bide i det sure æble og flytte - dem der står for stedet bestemmer.
    Og oftest er der "to til tango" - hvis du er sur, muggen og gnaven, så mindsker det nok også deres hjælpsomhed.
    Og ja hvis man mugger over fuld pris for døgnfold, mugger over at de kun vil hjælpe bestyrelsensmedlemmer osv ja så er det nok om man kan tåle lugten o bageriet.

Og selvom jeg hård og ligger op til at du skal flytte - så er det ikke fordi jeg siger, at du er urimelig, eller træls - men fordi jeg kender de klubber, hvor tingene kører på den måde, og der er 99% chance for at du intet kan gører, andet end at flytte din hest, hvis du vil have tingene gjort på en anden måde.

Mvh Charlotte

• #10   13. jun 2016 Charlotte
    Jeg synes ikke det er forfærdeligt at stå der, jeg har alt der udover der pt. ingen underviser er men det kommer der efter sommerferien..
    MEN jeg synes det er syndt for min hest hvis den skal splitte hegnet dagligt, have dyrelæge i ny og næ pga. skader osv. fordi de ikke kan lette røven, tage sig sammen og give det man betaler for..

Jeg venter stadig på at høre fra dem om de har en løsning eller ej, de har ikke råd til ikke at finde en løsning kender økonomien (sidder som suppleant i bestyrelsen)
    De har ingen fast som styre stalden dernede længere så det hele er lige nu noget forbandet rod smiley

Men ja hvis ikke der kan komme en løsning som ikke hedder at min skal stå alene på jordfold og ikke kan se andre så flytter jeg har bar ikke rigtig noget sted at flytte hen det er det værste ved det..

Jeg har været der siden 1 december sidste år, har hjulpet dem i hoved og røv er først her den sidste måned efter vores daglige leder er stoppet og der derfor ikke er bar 1 der bestemmer men 7 at det er begyndt at gå galt..

Jeg kan som sagt godt lide at være der og indtil i lørdags har jeg sku ikke mugget over noget, heller ikke prisen, gør jeg kun nu fordi jeg ikke for det for prisen som jeg er blevet lovet.. og de ikke står ved det som de lover/siger/ønsker for klubben osv..

Lige nu håber og krydser jeg fingre for at der kommer en løsning hurtigt om det så er at min må stå alene så længe hun kan se de andre..
    så må jeg tage den derfra og se om min ændre adfærd helt vildt eller om hun kan indfinde sig med det, kan alligevel ikke flytte før om tidligst 2 måneder (pga. opsigelses periode) så ja

det jeg ville med indlægget var nok mere om man kunne sige noget til bestyrelsen, regler, love, et eller andet eller om man havde nogen rettigheder som opstalder (andet end de få der står i kontrakten)

jeg har indtil december sidste år aldrig været opstalder havde dem hjemme så er stadig ret ny i det..

Kommentér på:
Opstaldning fold/bestyrelses problemer

Annonce