{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
409 visninger | Oprettet:

ride efter foling {{forumTopicSubject}}

Jeg kan finde massere af forums om hvordan man går i gang med ridningen når hoppen har folet og man skal tage hensyn til føllet mm.

Hoppen folede i onsdags og føllet døde kort efter. Jeg har en gang fået af vide noget med at bækkenet skulle have nogle uger til at "komme sig" før man begyndte at ride igen. Men kan ikke umildbart finde noget om det?

Der er altså ikke noget føl der skal tages hensyn til, vi ved ikke hvor lang tid hun var igang, men føllet var absolut ikke kommet ud uden hjælp, jeg tænker at dette vel også spiller en rolle?

Vi går lige nu bare nogle ture efter dyrlægens anbefalinger, men hvor lang tid skal jeg vente før jeg hoppe op? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ride efter foling
  • #1   11. jun 2016 Mener man siger at man skal indstille ridning 4 uger før til 4 uger efter, ved os startes hoppen dog først op igen med longe arbejde når føllet er 2 måneder og ridning påbegynder når føllet skal vænnes fra smiley
    Har desværre ikke erfaring med andet da vi ikke har været ude for et dødfødtl

• #2   11. jun 2016 Ååå nej smiley sikke noget.. Hvordan tager hoppen det? Jeg har også hørt om de fire uger. smiley

Mvh TT

• #3   11. jun 2016 gøtterups, hun er ikke redet siden jul, da jeg fik en diskusprolaps, så der var det ikke noget problem smiley Men ja jeg syntes også det giver sig selv med de andre som har fået føl. Men nu vil jeg jo bare gerne i gang, når der alligevel ikke er noget føl smiley Men 4 uger lyder meget rimeligt, tak!

TT
    hun tager det pænt, hun har været lidt en depri lotte de sidste 14 dage og i sidste uge stod hun bare og gloede og svedte som et svin, men vi troede det var pga. af varmen, meeen det var det jo så nok ikke. Lige da hun havde folet gad hun faktisk slet ikke hen til føllet, jeg måtte tage hende og følge hende derhen, så slikkede hun lidt "sparkede lidt" og gik så igen. Så jeg tror bare hun havde afskrevet den fra start. Men hun var slet ikke klar til at fole, der var noget galt. Så har hun været lidt lad nu, og så har hun jo også scoret sig en gang yver betændelse. Men hun lever helt op når vi er ude og gå og er også glad og frisk når hun kommer tilbage efter gåturen, frem for hun bare står og hænger. Derfor vil jeg også gerne have hende i gang smiley

• #4   30. jun 2016 Hvis føllet har siddet fast i fødselskanalen,vil jeg anbefale at du lige får hende tjekket af en kiropraktor så bækkenet ikke står skævt. Personligt ville jeg gøre det umiddelbart lige inden jeg hoppede op, så bækkenet har nået at samle sig lidt igen.

• #5   30. jun 2016 Tine, dyrlægen/kiropraktor var der dagene efter, og nu står den selvfølgelig forfangen, så der går laaaang tid endnu smiley

Kommentér på:
ride efter foling

Annonce