{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Præstations angst? Gode tips? {{forumTopicSubject}}

Hej Hestegalleri.
Det er længe siden, men nu har jeg brug for jer igen.

For lige at beskrive problemet.
Jeg deltager i sådan en kursus række, og jeg lærer rigtig meget og min hest og jeg har rykket os vildt meget siden vi startede og hver gang jeg skal afsted glæder jeg mig til at vise de andre hvor langt vi er kommet. Men når det endelig bliver min tur til ridelektion, så bliver jeg stresset, og spænder op i kroppen og har svært ved at få gjort alle de ting jeg godt ved at jeg skal. Det er voldsomt frustrerende, og endnu mere, fordi min sensitive hest så ikke kan udføre opgaverne, før jeg er ordentligt med hende, og derfor kommer vi gang på gang til at arbejde med det samme. Stilning og versade. Jeg vil jo gerne videre og have hjælp til de ting som virkelig driller derhjemme, så vi kan rykke os, og jeg vil frygtelig gerne ud og starte stævner næste år, men det nytter jo ikke, hvis jeg ikke kan gøre de ting jeg har lært når det gælder. smiley
Jeg føler det som om jeg sidder fast inde i hovedet på mig selv og at min krop nærmest fryser fast og ikke vil reagere, eller i hvert fald ikke gør det lige så godt som den plejer. Bagefter er jeg bare mega skuffet over mig selv.

ALLE råd er velkommen, lige fra blomsterdråber og crystaller til coaching øvelser. Jeg har bare brug for noget specifikt og ikke bare "du kan prøve mindfullness". Det ved jeg godt at jeg kan, og det ender det også med, hvis ikke jeg finder en løsning, men pengene er små og tiden knap i øjeblikket, så det vil først kunne blive en realitet om lang tid.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Præstations angst? Gode tips?
  • #1   4. jun 2016 Kender det godt... Dog har det aldrig været et problem for mig til stævner, men mest der hjemme hvis der var nogen der skulle kigge på mig:-)
    Har du prøvet at fortælle de andre omkring dig hvordan du har det? Det har absolut virker for mig.. At man for set første får sat ord på sine følelser og man finder ud af at andre acceptere det, så er du altså kommet et langt stykke hen af vejen.

• #2   4. jun 2016 Det var ellers et godt bud, men desværre har vi snakket om det tidligere og det hjalp mig ikke ret meget.

• #3   4. jun 2016 Har du også fortalt det til de andre på det kursus? Altså sådan i plenum..

• #4   4. jun 2016 Hvad handler din præstations angst om ? Handler det om at du gerne vil vise de andre hvad du kan, hvad hesten kan? Eller handler det om at du gerne vil have at hesten gør det godt så i kan få nye input til ridningen, så du får noget nyt med hjem? Eller er det noget helt tredje? Det er meget vigtigt at finde ud af helt konkret hvad det er i siturationen der gør dig nervøs og hvorfor det gør dig nervøs. Når du har fundet ud af det kan du begynde at lede efter løsninger. Se det som træning i sig selv at finde frem til kernen i problemet for så at afprøve løsninger smiley har du evt. Mulighed for at få undervisning uden publikum, hvis det er dem der gør dig nervøs ? Har du mulighed for at træne fokus?

• #5   4. jun 2016 Vil forslå dig at finde Rasmus Bagger på Facebook som er mental coach. Han har lagt en del videoer op med rigtig gode brugbare øvelser.

• #6   4. jun 2016 Rasmus Bagger er intet mindre end fantastisk.. smiley

• #7   6. jun 2016 Rasmus bagger er helt fantastisk og har virkelig hjulpet mig sindsyg langt mentalt. Jeg bliver stadig angst osv. Men håndterer problemet nu. hvilket gør jeg kan præstere bedre og fokuserer på opgaven og ikke " dem der kigger og snakker grimt om mig"

• #8   6. jun 2016 Min præstationsangst handler ikke om hvad de andre siger. De andre er søde og støttende. Jeg tror det er mig selv der lægger for stort press. Jeg er enormt perfektionistisk og måske er jeg bare så hård ved mig selv at jeg brænder sammen oven i knolden af det. Men tak for bud, jeg kigger nærmere på det smiley

• #9   6. jun 2016 Så tror jeg du skal have nogle teknikker til at træne dit mindset smiley hvor i landet bor du? Jeg ville klart anbefale Anette Klausen som arbejder med rytter fokus og mentale målsætninger osv. Hun er kniv skarp og dygtig

• #10   6. jun 2016 Jeg har skrevet med Anette, men hun tager 800 kr for en session, og det har jeg ikke lige pt.

• #11   6. jun 2016 Du kan fange mig på FB hvis det er.
    Jeg tænker at du kan have gavn af at lære noget mindfullness og det kan man jo sagtens prøve at eksperimentere med selv, der findes både en del gode apps men også deciderede kursser i det.
    Jeg arbejder selv meget med meditation og du kan altid skrive og høre mig om mine erfaringer hvis det er.

• #12   13. jun 2016 Jeg hører det som om at du er ret fokuseret på at få mest muligt ud af kurset, og at du føler at du står stille, når du gang på gang ikke kan præstere når du er ude. Hvad gør det ved dig at du har så høje ambitioner? Hvad er der af fordele og ulemper ved det?

Kommentér på:
Præstations angst? Gode tips?

Annonce