{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Dårlig mavefornemmelse, syg hest.. {{forumTopicSubject}}

Min hest er pt. på dyrehospital og har indtil videre fået disse diagnoser.

Slidgigt i begge baghaser.
Tætsiddende torntappe.
Og på det ene forben drejer hun udad på, mens hoven roterer indad.

Forbenet er der blevet lagt blokader i op til forknæet men hesten forbliver halt. Derfor vil dyrlægen nu tage yderlige røgten af skulder og lidt af nakken samt det øverst af forbenet. Dommen på dette venter stadig, og dette er faktisk det mest kritiske på hesten.
Slidgigten mener dyrlægen at hesten godt kan leve med hvis den får kosttilskud. De tætsiddende torntapper er hverken ømme eller har anden negativ betydning for hesten.

Jeg har selv en utrolig dårlig mavesituation og har under hele forløbet faktisk ikke haft en positiv følelse omkring udfaldet af situationen.
Dyrlægen sagde, at vi kunne give hesten 3 måneder på kosttilskud og derefter se hvordan den havde det.
Hesten er 12 år gammel og haft maks to ejere før mig. Jeg har haft hende i syv år. Hesten er utrolig aktiv og keder sig helt ekstremt når hun ikke bliver brugt. Det er derfor utrolig svært, at se hesten have ondt men samtidig være utrolig frisk..
Puha, det er simpelthen ikke sjovt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op indtil imorgen hvor vi får svar på, hvad der er med forbenet..
Jeg synes det virker lidt uoverskueligt lige pt.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig mavefornemmelse, syg hest..
  • #2   25. maj 2016 Min gamle pony, havde også begyndende slidgigt, jeg holdt ham kørende på glucosamin og MSM pulver + Mobility urter fra Brogaarden. Han var sådan underligt halt, som svingede fra rengående til stokhalt og til rengående i løbet af en time, Dyrlægen kunne intet finde på ham heller ikke i røgten . Men han fik ringsko på, som gjorde et eller andet, aflastede ham på en måde, så han blev ren gående.

Så hold hoved oppe, der er en vej frem, selv om det er pisse hårdt at have en halt hest.

• #3   25. maj 2016 ja jeg synes godt nok det er frustrerende og hårdt. man er bange for hesten har mega ondt og det ikke bliver godt igen og alt muligt.

• #4   26. maj 2016 Føler med dig, kan godt huske hvordan det var, anede ikke som han nogen sinde ville blive til ridehest igen. Men min fik nogle gode år som ridehest med ringsko og derefter nogle gode år som pensionist.

Jeg krydser finder for jer.

Kommentér på:
Dårlig mavefornemmelse, syg hest..

Annonce