18. nov 2011 Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Træt hest ??? {{forumTopicSubject}}
Shandie har aldrig, som i virkelig ALDRIG ligget og snuet midt på dagen i folden.
De sidste 2 dage har jeg set at hun ligger ned og sover, den ene gang i går eftermiddags, og her i formiddags, der lå hun endda på siden, og her for 1 time siden lå hun ned igen .
Kan hun monstro være syg ? hun virker frisk nok, og mangler bestemt ikke ædelyst.
Da hun lå helt ned i formiddags, kastede jeg lidt græs ind, og hun kom op i en vis fart og hen til hegnet.
Hun kniber lidt på det ene øje, jeg kan ikke se at der skulle være noget, det har hun gjort et par dage, der er ikke betændelse i, men der løber lidt tåre ud, altså vand.
Jeg har vasket det, med en svamp og rent vand, men det ser ikke ud til det hjælper, så dyrlægen må se på det i morgen.
Så må jeg nævne hendes pludselige dovenskab for ham når han kommer.
Håber dælme ikke at hun er syg
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.009
De fleste sover stående men der er også en del som sover liggende, det har som regel indflydelse på hvor i hierarkiet de er eller hvor trygge de er i flokken.
Min egen ligger ned og sover, dog er det forskelligt hvad tidspunkt på dagen det er.
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Det med øjet mistænker jeg nu mere at en gren har svirpet hende i øjet.
De bliver dagligt smurt med sommergel for fluer , så de har ikke fluer i øjet, de kan nemlig hverken have net eller maske på, det ender bare galt, Money havde nær mistet sit ene øje sidste sommer, da hun havde fået kartet det så meget rundt at grimen sad inde i det ene øje.
Det var ikke så godt
De vil IKKE have det på, og prøver endda at hjælpe hinanden med at få det af. Så det er bare penge ud af vinduet at købe det til dem. Og sommergel virker fint .
nov 2011
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 885 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Men der kan være mange årsager. det kan også være hun bare nyder at ligge ned.. Måske har hun ikke sovet ordenligt om natten
nov 2011
Og når et dyr laver en afvigende adfærd, er der som regel noget galt.
Lea: Puha.... DET håber jeg ikke at Shandie er
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
Men nu jeg også vant til en hest der tit ligger og tager en lur (; hver morgen i boksen efter han har spist sit morgen foder; så skal man da have en lur :b
nov 2011
Hun ligger ned og sover for at beskytte øjet for sollyset. iflg dyrlægen.
Så der var en grund til hendes ændret adfærd.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 92
nov 2011
Jeg synes at nogen i den grad ikke læser hvad jeg skriver.
Jeg pointere op til flere gange i denne tråd at det er en NY ADFÆRD og at hesten har ALDRIG gjort det før. og alligevel kommer folk med eksembler på at det gør deres hest skam også.
Et er at en hest altid har gjort det, noget andet er at en hest pludselig begynder at gøre det, så er der som regel noget galt, og det bekræftede dyrlægen mig sandelig også i at der var.
Hesten havde ondt i det ene øje, har I prøvet at have ondt i et øje, som i rigtig ondt, vi taler om en skade på hornhinden, så det har ikke været sjovt.
Pgå smerter, har hun ligget ned, og skånet sit øje ved at prøve at sove, dvs lukke øjet, og vende det væk fra solen.
Nu hvor øjet næsten er rask, ligger hun IKKE ned mere, og det har hun ikke gjort stort set siden dyrlægen var her, fordi hun har fået smertestillende og øjendråber hver dag.
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 92
Troede egentligt selv at den måske bare med alderen syntes det var rart at ligge ned - tænkte lidt ligesom at gamle mennesker altid gerne vil sidde ned
Men godt i fandt ud af det
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Det er da en dygtig hest der af sig selv beskytter imod lys, det støv og træk er nemlig det værste når øjet er skadet
nov 2011
Shandie`s øje var begyndt at hele sagde dyrlægen, hun er god til at hele sig selv
Hvilket vist også er nødvendigt når nu hun bøvler så meget med de pokkers flåter hun kan ikke tåle dem og får betændelsbylder af dem.
Pt har de begge fået frontline, plus at de er smurt med hjortetaksolie, og det stinker virkeligt slemt, de har heller ikke hverken fluer eller flåter, og jeg holder mig desværre også på god afstand
Så det var et engangs forsøg, når jeg ikke engang selv kan holde ud at være sammen med dem
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Mine hunde får det og død over utøj
Træt hest ???